Na lang beraad zie ik me toch genoodzaakt een topic te openen. Ik heb me rot gezocht en alles, maar ik ben er echt niet uitgekomen. Moto-moi zei me gisteren de man pages van dpkg en apt-get eens goed door te lezen, maar of ik snap niet waar ie op doelt, of ik heb het al geprobeerd 
Ik probeerde gisteren nvidia-kernel-common te installeren, maar toen ging er bij het configureren iets fout:
(error nu even geherproduceerd met update-modules force, die zoals je ziet niet werkt)
En ik denk dat dat er voor zorgde dat het post-install script een error code van 1 teruggaf. Het irritante is dat nu iedere keer als ik iets install of upgrade, dpkg graag nvidia-kernel-common nog eens wil proberen te configureren, wat dus met dezelfde error fout gaat. De complete fout ziet er dan trouwens zo uit:
Er valt met geen force optie of niks omheen te werken, en ik wil maar wat graag die pkg er weer af krijgen, om weer met n schone lei te beginnen
Iemand enig idee wat er fout gaat? Debian unstable is dit.
Ik probeerde gisteren nvidia-kernel-common te installeren, maar toen ging er bij het configureren iets fout:
code:
1
2
| Error: the current /etc/modules.conf is not automatically generated. Use "update-modules force" to force (re)generation. |
(error nu even geherproduceerd met update-modules force, die zoals je ziet niet werkt)
En ik denk dat dat er voor zorgde dat het post-install script een error code van 1 teruggaf. Het irritante is dat nu iedere keer als ik iets install of upgrade, dpkg graag nvidia-kernel-common nog eens wil proberen te configureren, wat dus met dezelfde error fout gaat. De complete fout ziet er dan trouwens zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Triton:/# dpkg --configure nvidia-kernel-common Setting up nvidia-kernel-common (1.0.5328-1) ... Error: the current /etc/modules.conf is not automatically generated. dpkg: error processing nvidia-kernel-common (--configure): subprocess post-installation script returned error exit status 1 Errors were encountered while processing: nvidia-kernel-common |
Er valt met geen force optie of niks omheen te werken, en ik wil maar wat graag die pkg er weer af krijgen, om weer met n schone lei te beginnen
Iemand enig idee wat er fout gaat? Debian unstable is dit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:43 ]