Toon posts:

[Win2K3] Active directory heeft een ongeldige padnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn group policy's aanpassen onder een OU, maar de domaincontroller geeft dan de volgende error:

The domain controller for group policy operations is not available. You may cancel this operation for this session or retry using one of the following domain controller choices:
The one with the Operation <aster token for teh PDC emulator
The one used by the active directory snap-ins
use any available doman controller

Geen van deze opties werkt.
Nu wilde ik het beheer overdragen maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
De wizard kan geen beveiligingsgegevens van AD krijgen. Er is een ongeldige padnaam doorgegeven.

Nu is het zo dat als ik onder systeem eigenschappen kijk en dan de computername dat daar een heel ander domein staat dan daar waar ik op inlog 8)7
Mijn vraag is dus, heeft iemand dit ook eens meegemaakt. Ik denk dat het probleem hem zit in het feit dat er blijkbaar twee domeinnamen zweven ergens in de Active Directory.

Het is trouwens windows 2003 advanced server

Alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
servers heeft wel zichzelf als DNS server en is als forwarder naar het internet geconfigged?

dns problemen geven vaak dit soort errors

beetje meer info graag :/

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 21-01-2004 21:37 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:34:[...]Mijn vraag is dus, heeft iemand dit ook eens meegemaakt. Ik denk dat het probleem hem zit in het feit dat er blijkbaar twee domeinnamen zweven ergens in de Active Directory.
Klinkt als een disjointed namespace. Heb je de Domain Controller ge-upgrade vanaf NT4? En had je in NT4 een andere DNS suffix dan de naam die je AD nu heeft?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt inderdaad een DNS probleem. Als je onder de dns manager een host toevoegt dan kun je met nslookup geen query naar deze host versturen.

Het vreemde is wel dat de Win2K3 server zichzelf een aanvraag succesvol versturen.

enkele foutmeldingen in de logfiles
Windows kan geen binding maken met het domein domein.YYYY.ZZZ.nl. Lokale fout. Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Kan niet zoeken naar de lijst met groepsbeleidsobjecten. Controleer het gebeurtenislogboek op berichten die eerder door de beleidsengine zijn geregistreerd en die mogelijk de oorzaak hiervoor bevatten.

Aan zwelgje, welke informatie wil je?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 13:36 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je meerdere domaincontrollers?
Krijg je Netlogon meldingen in eventvwr?
Krijg je RPC meldingen?

ping eens naar de server op naam?

probeer eerst eens DNS server services te restarten en dan de Netlogon services.
Doe dan een ipconfig /flushdns en een /registerdns. ;)