login security

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 16:07
Ok, ik heb nou sinds kort een webserver draaien onder linux, apache 2.0.48. Ik heb er ook een simpele site opdraaien. Hetgeen is nou dat ik er ook prive foto's op heb staan. Ik heb deze directory nou beveiligd met een username en password via .htacces en .htpasswd. Dit werkt allemaal heel erg mooi. Ik heb ondertussen een paar directory's beveiligd.

Maar nou zou ik het nog iets mooier willen maken door op de root site, die simpele site dus, een knop te maken met Login. En als ze dan naar 1 van de beveiligde dirs willen ze, geven ze een username en password in (mag dezelfde zijn als in .htpasswd) en dat deze sessie dan gecontroleerd wordt met die .htpasswd en men toegang heeft tot de beveiligde pagina. Met andere woorden dus dat ze niet de gespecifeerde url op hoeven te geven (http://0.0.0.0/directory) maar dat ze via een ander loginscript op mijn site toegang krijgen.

Is dit op een of andere manier mogelijk? Wie zou mij kunnen helpen?

Groet TomPe

TomPé

Verwijderd

Ehm.. het kan aan mij liggen maar kun je niet doodnormaal linkjes aanbrengen naar die dir's?

dus iets als

<a href="http://www.webservertje.nl/directory/">Plaats je linkje hier</a>

.. lijkt me voldoende, toch? Dan krijg je gewoon de login van .htaccess ...

• TomPé
Dat klopt, heb je helemaal gelijk in maar dat wilde ik eigenlijk niet. Ik zou dat dus via zo'n login sessie willen doen. Puur omdat ik dat altijd mooi vind, misschien wel wat raar. Maar lijkt me wel mogelijk?!

[ Voor 12% gewijzigd door TomPé op 21-01-2004 21:45 ]

TomPé

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TomPé schreef op 21 januari 2004 @ 21:45:
Dat klopt, heb je helemaal gelijk in maar dat wilde ik eigenlijk niet. Ik zou dat dus via zo'n login sessie willen doen. Puur omdat ik dat altijd mooi vind, misschien wel wat raar. Maar lijkt me wel mogelijk?!
Dan zul je geen .htaccess moeten gebruiken, maar PHP scripts.

edit:
Hier een voorbeeldje van hoe dat zou moeten. Probeer het maar te koppelen aan sessies. Als je er niet uitkomt, probeer dan toch wat, en upload je code ergens, en plaats een linkje hier.

edit: haha, Krause was te laat :*)

[ Voor 32% gewijzigd door GlowMouse op 21-01-2004 21:53 ]

Verwijderd

Over PHP gesproken.. dan tenminste een beetje hulp..

http://www.php.net/session

Daar staat een hele hoop over sessies, je kunt er wellicht wat mee. Denk er (utieraard) wel aan om PHP te installeren op die webserver anders heb je er nog niets aan natuurlijk ;)

En voor de rest.. Google is your friend :Y)

edit: sh*t GlowMouse was me voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:52 ]

• TomPé
oke, ik ga in ieder geval met dat php aan de slag. Mocht ik dat ook voor elkaar krijgen dan zou ik nog willen gaan proberen om beide beveiligen, php en .htaccess, samen te voegen in 1 loginscherm.

Maar alvast bedankt voor de links

TomPé

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TomPé schreef op 21 januari 2004 @ 21:55:
oke, ik ga in ieder geval met dat php aan de slag. Mocht ik dat ook voor elkaar krijgen dan zou ik nog willen gaan proberen om beide beveiligen, php en .htaccess, samen te voegen in 1 loginscherm.
Het idee is juist dat PHP de .htaccess vervangt. Maar daar kom je vanzelf achter B)

• TomPé
Ja alleen als iemand dan dirs gaat proberen kunnen ze er toch alsnog in! En als ik dan ook htaccess gebruik niet.

Of vervangt php dat dan ook?

TomPé

• TomPé
Dat hoeft php niet eens te vervangen. Ik ben eruit! Laat htaccess zoiezo de dirs beveiligen en met php script mensen laten inloggen op de dirs.

Thnx voor alle info

TomPé

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
[geinstresseerd]Hoe zou je zoiets kunnen realiseren dan? Want ik vraag mij af of dat wel mogelijk is aangezien de server die requests van .htacces regelt en niet een of ander php script. (Maar misschien is dit dan meer iets voor W&G)[/geinstresseerd]

[ Voor 11% gewijzigd door Bonno op 21-01-2004 23:31 ]

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Er zijn zat boeken die je dit haarfijn kunnen uitleggen. Schiet dat tekort, dan komen google en de GoT search altijd goed van pas. Dit topic zakt teveel af richting helpdesk niveau, en gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.