Over @home en je hostname

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Vanavond was het weer zover. Vol goede moed en met een kratje bier wandelde ik naar mijn pc om eens een lekker potje te GOTten.

Maar helaas, helemaal niks. Geen icq\msn\startpagina niks deed het.

Ik was er al vrij snel achter wat er nou eigenlijk aan de hand was. Even in de router gekeken en ja hoor, geen IP...

Helpdesk bellen dus.

Naar een paar minuten had ik de dienstdoende medewerker zover of ie even mijn hostname wilde pingen. "Tuurlijk meneer, geen probleem" Vol lof informeerde de medewerker over het feit dat de pings netjes terugkwamen en dat er niks aan de hand was.

Heb hem toen maar even uit de droom geholpen. Ondertussen had ik mijn kabelmodem van de stroom afgehaald, terwijl de helpdeskmeneer nog aan het pingen was.

Toen werd mijn vermoeden bevestigd... Ik vroeg nog of ie me nog steeds kon pingen. "Ja meneer, ik zie niks vreemds.." Heel even was het stil aan de andere kant van de lijn toen ik vertelde dat mijn kabelmodem niet aan stond. Maw het was echt onmogelijk om mij te pingen.

Met andere woorden: Hostname gejat. Shit.

Ik ben inmiddels verhuisd en had een andere hostname gekregen. Op mijn oude adres heb ik echter precies hetzelfde geintje meegemaakt :(

Ik snap dus niet dat @home hier niks aan doet. Het moet toch mogelijk zijn je ip+ hostname te koppelen aan bijv. het MAC adres van je kabelmodem?

Graag hoor ik hier mensen die van hetzelfde geintje last hebben gehad zodat we hiermee naar @home kunnen stappen. Ben erg benieuwd hoe vaak dit voorkomt.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook gehad dat ik geen verbinding had, maar dat @home me gewoon kon pingen. Ben echter niet zo bij de hand geweest de modem te ontkoppelen. 8)
Heb de laatste tijd weer redelijk stabiele verbindingen. Is er een manier, behalve via @home, om te checken of je hostname door een ander gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Dat zou handig zijn.

Ik heb het IP wat ik nu heb genoteerd. Zou het helpen als ik dit IP de volgende keer gewoon statisch in de router neerzet?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:47:
Heb ook gehad dat ik geen verbinding had, maar dat @home me gewoon kon pingen. Ben echter niet zo bij de hand geweest de modem te ontkoppelen. 8)
Heb de laatste tijd weer redelijk stabiele verbindingen. Is er een manier, behalve via @home, om te checken of je hostname door een ander gebruikt wordt?
ja hoor, althans als je weet op welke @home server de dief zit kun je er naar pingen (of een bekende dat laten doen als je zelf natuurlijk plat ligt).

kijk maar eens naar je eigen volledige hostnaam als je verbinding hebt. is iets van:
cpxxxxxx.servernaam.home.nl oid (mijne is: cp******-a.dbsch1.nb.home.nl). als je dat onthoudt, dan kun je dat laten pingen als jou verbinding weg is. is die hostname dan berijkbaar dan is ie gejat, is ie niet berijkbaar dan is er een ander probleem, of hij is gejat door iemand van een ander segment. Wat misschien ook wel ewrkt is het ip onthouden dat je nu hebt, als iemand jou hostname jat krijgt ie misschien ook wel dat ip, dan kun je gewoon dat ip pingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2004 21:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakod3x schreef op 21 januari 2004 @ 20:59:
Zou het helpen als ik dit IP de volgende keer gewoon statisch in de router neerzet?
Keihard vastzetten is altijd beter (laat @home het niet horen :P ), maar als je IP ook door een ander gebruikt wordt werkt de zaak nog ==> IP-conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook een keer gehad, echt vreselijk irritant. :{. Snap idd ook niet dat @home hier niks aan doet.

Maar MAC-adres koppelen zou weer voor veel overlast zorgen, als je b.v. een andere netwerkkaart in je PC zet, of meerdere laptops thuis hebt die omstebeurt even op Internet willen gaan...

Enige wat ze zouden kunnen doen, lijkt mij een gigantische boete, en kabelmodem e.d. in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ze geven naar mijn inziens gewoon een DHCP lease uit voor een bepaalde tijd ( te noemen X ).

Wanneer jij dus je lease niet verlengt binnen de lease tijd... (normaal doet een dhcp client dat op 1/2 van de leasetijd, lukt dat niet op 1/2 van de overgebleven tijd etc etc etc) is er lijkt mij niets aan de hand doordat ip/mac gekoppeld staat in een lopende lease.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Enige wat ze zouden kunnen doen, lijkt mij een gigantische boete, en kabelmodem e.d. in beslag nemen.
oftwel gewoon een waarschuwing geven. Je natuurlijk niet zomaar mensen af gaan sluiten.

Ik heb het ook wel eens gehad. Had mijn ip op statisch staan, in de tijd van een .nodemove, kortom: 5min geen internet en daarna een conflict. Maar snel ervanaf gehaald en even gekeken wat mijn nieuwe ip was...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op 23 januari 2004 @ 01:44:
[...]
oftwel gewoon een waarschuwing geven. Je natuurlijk niet zomaar mensen af gaan sluiten.
Je kunt een dief toch ook een boete geven en hem verbieden in een bep. winkel te komen?

Een waarschuwing is blijkbaar niet genoeg, als dit vaker voor blijft komen. Dan maar hard aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zoe had iemand ook zo'n probleem en haalde het internet plat in z'n woonwijk als wraak ofzow :? Maar jah een belletje naar de helpdesk doet wonderen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

Duinkonijn

Huh?

bjck schreef op 23 januari 2004 @ 01:44:
Ze geven naar mijn inziens gewoon een DHCP lease uit voor een bepaalde tijd ( te noemen X ).

Wanneer jij dus je lease niet verlengt binnen de lease tijd... (normaal doet een dhcp client dat op 1/2 van de leasetijd, lukt dat niet op 1/2 van de overgebleven tijd etc etc etc) is er lijkt mij niets aan de hand doordat ip/mac gekoppeld staat in een lopende lease.
bij a2000 was het zo dat ze in de dhcp server jouw mac aan je ip hadden gekoppeld... dus ondanks de lease konden ze gewoon hun oude ip houden

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Jimbolino schreef op 23 januari 2004 @ 01:44:
[...]

Ik heb het ook wel eens gehad. Had mijn ip op statisch staan, in de tijd van een .nodemove, kortom: 5min geen internet en daarna een conflict. Maar snel ervanaf gehaald en even gekeken wat mijn nieuwe ip was...
Er is wel een verschil tussen een static IP nemen en daardoor (per ongeluk) conflicten veroorzaken, en iemands prive CC-nummer mis-/gebruiken. Als je die per ongeluk verkeerd invult ben je een knurft.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1