Artifacts in Call of Duty met 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04
Ik weet niet of ik dit in games of hier moest plaatsen maar het leek mij hier het meest geschikt.

Zoals de topictitel al zegt heb ik last van artifacts, voor zover ik weet alleen in call of duty.

In het begin had ik dit niet, totdat ati met de driver speciaal voor CoD kwam (i.v.m. crashes). Toen kreeg ik af en toe een artifact, verder niet echt storend.
Met de nieuwe driver (4.1, ik heb er een paar over geslagen) krijg ik erg veel artifacts, dit maakt het spelen niet leuk meer.
Als ik mijn geheugen terugklok zijn ze weg, maar ik heb hem niet overgeklokt dus dan moet ik onder de fabriekswaardes gaan zitten (onderklokken dus), dit was toch niet echt de bedoeling.
Ik heb de kaart verder nooit overgeklokt, ik heb er wel een zalman 80HP koeler opgezet (met fan) i.p.v. de standaard koeler.

In andere spellen heb ik er geen last van (op zich speel ik verder alleen mohaa, NFS: underground en wat oude spellen). Ik weet dat CoD OpenGL is en mohaa en NFS volgens mij directX, zou het hier aan kunnen liggen? En is het geheugen gewoon brak of ligt het toch aan de drivers (oude drivers doen het beter, maar nog steeds niet helemaal goed)?

BTW: ik moet hem zo'n 20 MHz terug klokken om hem helemaal perfect te laten zijn, bij 10 MHz lager krijg ik nog af en toe een artifact (standaard is 310 MHz)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezus op 21-01-2004 20:53 ]

• Cheezus
Heeft niemand enig idee :?

Verwijderd

Waarom blijf je niet bij de oudere drivers tot dat er weer nieuwere uitkomen?
Email naar ati gestuurd??
http://www.ati.com/companyinfo/contact/index.html

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de ondersteuning van ati via mail. Je krijgt misschien niet binnen 5 minuten antwoord, maar er wordt heel serieus met klachten om gegaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Cheezus
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:41:
Waarom blijf je niet bij de oudere drivers tot dat er weer nieuwere uitkomen?
Email naar ati gestuurd??
http://www.ati.com/companyinfo/contact/index.html
Omdat de oude drivers ook niet 100% zijn.
Maar ik zal wel even een e-mailtje sturen naar ATI dan.

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 21:11

Yuco

Womanizer!

Kun je eens screenshotje dumpen. Ik heb last een vergelijkbaar probleem, maar wil even zien of we inderdaad van hetzelfde last hebben.

• Cheezus
http://www.f-reinders.speedlinq.nl/shot0004.jpg

Van de 85 frames zijn is zeg maar de helft verminkt ongeveer, hier zie je rechtsboven het gebouw een blok uitsteken. Sommige artifacts zijn groter en als je het zeg maar in het echt ziet is het echt irritant.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 11:10
is een ATI Radeon 9700 pro beter dan een Geforce FX 5900XT?

Verwijderd

Tripwire999 schreef op 22 januari 2004 @ 15:07:
is een ATI Radeon 9700 pro beter dan een Geforce FX 5900XT?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken.

terug on-topic:
Heb je je zalman goed gemonteerd, wordt niet toch de core wat te heet ?

Waar je ook naar kunt kijken: Heb je genoeg spanning op je video-kaart ?

Wat ook soms help is om in de mobo-bios je agp-voltage wat hoger te maken. Als dat overigens help, heb je idd te weinig spanning op je videokaart / kan je PSU niet genoeg power leveren daarvoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 15:15 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb met een Asus GeForce FX5900Ultra en 53.03 drivers met 4XFSAA en 8XAF haperingen bij level 2

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Lekker relavante informatie is dat. Dit is een topic over een Radeon 9700 pro die last heeft van arctifacts en jullie beginnen over een Geforce FX te praten.. :Z :Z

Verwijderd

heb je gewoon de drivers erover heen gezet?
zoja,.moet je deze handmatig verwijderen{alles dan he,en dan de nieuwe erweer op}
anders probeer een clean install van windows.
en hoe is je airflow in je kast en wat zijn je temps?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Check hier eens: http://www.pcgameworld.com/details.php/id/4741

hopelijk lost dit het voor je op :Y)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

primusz schreef op 22 januari 2004 @ 14:08:
http://www.f-reinders.speedlinq.nl/shot0004.jpg

Van de 85 frames zijn is zeg maar de helft verminkt ongeveer, hier zie je rechtsboven het gebouw een blok uitsteken. Sommige artifacts zijn groter en als je het zeg maar in het echt ziet is het echt irritant.
Ik zie helemaal niets raar op deze pic. Alleen maar JPEG compression artifacts.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cheezus
Die helpt alleen tegen vastlopers in Call of Duty (had ik al geïnstalleerd en helpt dus idd tegen vastlopers maar niet tegen artifacts).

Temperaturen zijn prima, Zalman cooler zit er goed op en wordt maar een beetje warm, airflow is ook dik in orde (zie m n case.

Het geheugen was trouwens sowieso niet gekoeld en dat is wel echt het probleem (core hoger/lager zetten maakt qua artifacts niks uit).

Ik heb nog niet geprobeerd m'n AGP voltage te veranderen, dat zal ik zo wel even proberen.

edit:
Ik heb m'n AGP voltage met 0,1 verhoogd en dit maakt helemaal niks uit, kun je ergens je AGP voltage mee uitlezen om te kijken of dit te laag is?

edit:

[quote]Wildfire schreef op 22 januari 2004 @ 16:55:
[...]

Ik zie helemaal niets raar op deze pic. Alleen maar JPEG compression artifacts.[/quote]
Zoals ik omschrijf: rechtsboven het gebouw (die grote in het midden van het beeld :P ) steekt een grijs blok uit, duidelijk een fout

[ Voor 33% gewijzigd door Cheezus op 22-01-2004 17:10 ]

Pagina: 1