Heb pas een overgebleven PIII 450 gekregen van m'n oom. deze wil ik gebruiken als divx/xvid computer, dus heb ik er een WD400BB (Western Digital 40gb 2mb cache) schijf voor overgekocht. Na wat geklooi heb ik deze aan het werk gekregen, lees ook [40gb WD] Bad MBR. De schijf werkt nu perfect in mijn eigen pc.
Op het mobo uit mn divxbak had ik dus die WD400BB aangesloten, samen met de 6gb Quantum Bigfoot die bij de computer kwam. Maar op geen enkle mogelijkheid kreeg ik de schijf aan het werk
De bios wou hem gewoon niet detecteren.
Wat ik heb geprobeert:
- Schijven op talloze combinaties aan het mobo gehangen
- Schijf alleen
- Bios defaults loaden
- Veel verschillende bios instellingen
Nu bedacht ik dat een bios update misschien wel zou helpen (klopt dit?!), dus pakte ik SiSoft erbij om erachter te komen welk mobo het was. SiSoft vertelde me dat het een mobo van Chaintech mobo met SiS 5600 Chipset ging. Het model werd er niet bij vermeld. Dus ik heb m'n bureaulamp erbij gepakt, en gekeken op het moederbord. Daar kon ik het model ook niet op vinden.
Nu zijn dus mijn vragen:
- Helpt een biosupdate, of moet ik de oplossing ergens anders zoeken?
- Hoe kan ik erachter komen welk moederbord het is?
De enige informatie van het mobo dat ik heb is:
Chaintech mobo met SiS 5600 Chipset
Award Modular BIOS versie 4.51PG
Zo'n rechtopstaande cpu socket... jeweetwel
Voor de lol het mobo ook nog even onder de scanner gelegt (beetje blurry, kon de cpu socket houders er niet zo snel afkrijgen):

*klik voor gigantisch grote pic*
Wie helpt?
Op het mobo uit mn divxbak had ik dus die WD400BB aangesloten, samen met de 6gb Quantum Bigfoot die bij de computer kwam. Maar op geen enkle mogelijkheid kreeg ik de schijf aan het werk
Wat ik heb geprobeert:
- Schijven op talloze combinaties aan het mobo gehangen
- Schijf alleen
- Bios defaults loaden
- Veel verschillende bios instellingen
Nu bedacht ik dat een bios update misschien wel zou helpen (klopt dit?!), dus pakte ik SiSoft erbij om erachter te komen welk mobo het was. SiSoft vertelde me dat het een mobo van Chaintech mobo met SiS 5600 Chipset ging. Het model werd er niet bij vermeld. Dus ik heb m'n bureaulamp erbij gepakt, en gekeken op het moederbord. Daar kon ik het model ook niet op vinden.
Nu zijn dus mijn vragen:
- Helpt een biosupdate, of moet ik de oplossing ergens anders zoeken?
- Hoe kan ik erachter komen welk moederbord het is?
De enige informatie van het mobo dat ik heb is:
Chaintech mobo met SiS 5600 Chipset
Award Modular BIOS versie 4.51PG
Zo'n rechtopstaande cpu socket... jeweetwel
Voor de lol het mobo ook nog even onder de scanner gelegt (beetje blurry, kon de cpu socket houders er niet zo snel afkrijgen):

*klik voor gigantisch grote pic*
Wie helpt?