[XP]pc vast na 5 sec in windows *

Pagina: 1
Acties:

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
ik heb hem al eerder gepost en is gesloten, maar ik heb nu wat dingen geprobeert dus misschien dat jullie het weten

Mijn computer liep vanmiddag vast en sindsdien blijft hij dat doen, hij gaat wel gewoon in windows geeft het welkom scherm, daarna laat hij de programma's in die automatische starten, en dan gaat hij zo'n beetje helemaal vast afentoe reageert die ergens op maar dat duurt te lang om op te wachten. De muis kan je wel gewoon blijven bewegen.

Hij doet het dan nog wel een beetje dus wanneer je ergens op klikt krijg je na 5 minuten responce maar na een poosje houd hij daar ook mee op.

Ik heb een amd athlon xp 2600+, asus a7ngx deluxe, 512 ddr geheugen, 120 gig maxtor hardeschijf en windows xp geintstalleerd.

onder veilige modus werkt die wel gewoon,
ook werken alle coolers.

ik heb de fsb al van 166 naar 133 gezet en de temperatuur is nu ongeveer 50 graden. Ook heb ik het geheugen getest en die is ook goed.

ik kan niet mijn windows herstellen omdat ik nooit een herstelpunt heb aangemaakt.

bvd Sayaret ( owjah ik ben wel een beetje een newbie op dit gebied 8)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

OS aan de titel toegevoegd, volgende keer zelf aan denken aub. Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

In veilige modus worden zo min mogelijk drivers geladen, dus ik zou zeggen:
uninstall eens wat drivers van vga, audio, chipset, etc en kijk dan eens wat er in normale modus gebeurt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Ben je on-line?
Dan niks driver, maar intruder alert! Installeer een fatsoenlijke firewall!

Draai maar eens 'Shields Up' en spijker de boel dicht.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

• Sayaret
jah ik ben online maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld

• Sayaret
of denk je dat er 1 of ander virus bij mij er op staat

Verwijderd

geloof me of niet: het is je videokaart.
driver de-instal en een nieuwe downloaden

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Denk eens goed na over welke drivers je het laatste hebt geupdate.
Als je kort geleden bv. je videodrivers hebt geupdate kun je in de hardware instellingen terug gaan naar de vorige driver.

Dit kun je ook doen met je andere drivers.

[ Voor 11% gewijzigd door tstrik op 21-01-2004 21:45 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Sayaret schreef op 21 januari 2004 @ 20:45:
of denk je dat er 1 of ander virus bij mij er op staat
Virus, worm, trojaan, of gewoon iemand die online binne komt via een van de vele achteringangen.

Als je niks aan je hardware en software veranderd hebt, en er is niks bezig kapot te gaan (dan hangt je muis meestal, of gaat-ie minimaal haperen) dan klinkt het naar een ongenode gast. Als je in veilige mode start maakt deze geen internetverbinding voor je...

Eerste test: ruk de kabel naar het internet eruit en start je PC opnieuw. Geen probleem, dan is de diagnose duidelijk.

De link in mijn 1e post verwijst naar een pagina waar je je beveiliging kan testen. Doe die test, zodra je er kans toe ziet, en huiver.

Installeer vervolgens een fatsoenlijke firewall (Sygate, Kerio, ZoneAlarm, noem ze maar op) en test de boel opnieuw.

Let op: De kans is groot dat je al iets hebt, en dat kan de detektie bemoeilijken. Bovendien is niet elke virusscanner meteen bereid trojanen, dialers en andere zut te detekteren. Bij McAfee moet je bv eerst een switch omgooien.

Op http://www.nod32.com kan je een 45-dagen try-out van nod32 downloaden, die alles vangt.

Lullig is natuurlijk wel dat je voor al dat schoons een stabiel werkende PC met internet verbinding nodig hebt... 8)7

Maar ja, aangezien je hier kan posten moet je ergens nog iets hebben dat wel werkt.

• Sayaret
ik heb ff geprobeert zonder internet op te starten maar dat helpt ook niet, verder merk ik wel dat wanneer ik de pc opstart dan die rare flikkeringen in het welkomsbeeld geeft net alsof die het beeld heel sloom verschoond. En als je dan eenmaal in windows bent, dan gaat alles zo enorm sloom dat die eigenlijk helemaal vast hoort te zitten, daar lijkt het vaak ook op maar toch wanneer ik bijv op de startknop druk dat na ongeveer 15 min het startmenu verschijnt.

ik heb de drivers van de geluidskaart ook al verwijderd, ik zal het nu eens proberen bij de videokaart drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Sayaret op 22-01-2004 09:23 ]

• Sayaret
ik ging hem nu weer even opstarten in de safe mode, om even de display drivers te deinstaleren, maar nu ging die in safe mode ook al veel slomer lopen, afentoe verdween gewoon de muis, of een stukje van de muis, en ik zag ook steeds meer flikkeringen.

Verwijderd

Lijkt me toch je videokaart die vreemd doet. Deinstall je driver in safe mode en kijk dan eens wat hij doet als je normaal opstart.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:58
Heb je misschien iets veranderd in je bios terwijl je aan het OC-en was oid? Bij mij ging windows dan ook na 5 min vastlopen en rebooten... Zet het eens op default settings en kijk of het iets helpt

• Sayaret
het topic kan wel gesloten worden, ik heb gewoon windows er opnieuw opgegooid en alles werkt weer perfect en heerlijk snel bedankt voor al de moeite.
Pagina: 1