Toon posts:

Audiokaart latency probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hehoo,

Vandaag eidelijk mijn audiokaart binnen gekregen, de audiotrack inca 88 OEM versie. Nadat ik de kaart had geinstalleerd begon het gedonder gelijk al,... na het spelen van een aantal minuten muziek via winamp "directsound" liep het geluid "vast",... het geluid bleef hangen.

Na een uitgebreide search kwam ik er achter dat het te maken heeft met de latency instellingen. Maar na vele pogingen is het me nog steeds niet gelukt om dit helemaal goed te krijgen, het geluid blijft elke keer na een aantal minuten hangen.

Andere drivers downloaden heeft geen zin, want dit is de OEM versie van de inca 88 en die wordt niet door audiotrack gemaakt en ook niet ondersteund door hun drivers. Alleen de bijgeleverde drivers werken (dit is de nieuwste driver).

Weet iemand wat van de instellingen bij een geluidskaart, of over dit probleem?

Verdere specs:
Asusp4p800 deluxe
p4 2,6 ghz
512 mb ddr400 cosair
WD 120 gb 7200rpm
matrox g550 videokaart

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm... Heb je wel alle verdere drivers geupdate (Chipset... etc) ?

Verwijderd

Topicstarter
:'( Ik heb alle drivers geupdate, ben zelfs al aan het kijken geweest of er misschien een chipset of bios update nodig was.

Maar het probleem blijft :'(

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Ondersteunt die kaart ook ASIO2 drivers? misschien wil dit helpen? :?

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die asus heeft toch intel chipset?? ik dacht dat er met een enkele prolemen was .. misschien ff de site checken voor een driverupdate...

ik heb de ESI waveterminal.. grote broeg (buiten het aantal kanaals) van dit merk.. verder geen problemen (behalve de pc zelf :P ) mee gehad.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik meende ook ziets gelezen te hebben, maar volgens mij was dat alleen voor de 845-family en niet bij 865-family. Ik zag daar laatst een stukje over, iets over DMA-geblaat. Ik zal eens voor je zoeken, Jeroen.

Kan een bios-update dit probleem niet verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb net de bios geupdate naar versie 10.14 en tot nu toe ziet het er nog goed uit, ik laat hem vannacht draaien en kijk morgen of hij dan nog steeds loopt.

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem dus aan gezet, en hij heeft een half uur lekker gedraaid, maar toen ineens,................... :'( :'( :'(

Nope,... zelfde probleem.

Wat moet ik doen HELP
Pagina: 1