Internet Explorer 6 en plaatjes centreren

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor een site heb ik een tabel met daarin stukken tekst en in de laatste kolom icoontjes van 16 bij 16 pixels. Niet zo groot dus. Als je er op klikt, komt er een popup. Ik heb ze - net zoals de tekst - verticaal gecentreerd, zodat tekst en icoontjes mooi achter elkaar staan op een rechte lijn.

Werkt fijn in Mozilla en Internet Explorer 5.5

In internet explorer 6 is het een ramp. Ik kijken waar het zit door een eenvoudig testje in elkaar te flansen in HTML, zonder alle PHP en Stylesheets van mijn project er om heen. Maar ook in eenvoudige setting kreeg ik het niet voor elkaar. Door tabel-velden en plaatjes verschillende kleuren buttons te geven, kon ik zien waar het fout ging. Alle margins en paddings op 0. Ook daar gaat het mis. Er lijkt een stuk wit gebied onder de rand van de image te zitten, wat IE meeneemt in de berekeningen. Maar wat is deze rand?

Dit stukje code - let niet om de bagger door elkaar heen - toont dat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html><head><title>test</title></head>
<body>
[img]"http://192.168.100.251/huurwoningmonitor/icons/klembord_16x16.gif"[/img]
<p>
<table valign=middle style="border: 1px solid; border-color: black; margin: 0px; padding: 0px;">
<tr valign=middle style="border: 1px solid; border-color: blue;">

<td style="border: 1px solid; border-color: red; vertical-align: middle" valign=middle>
Dit is tekst jjj
</td>

<td width=30 align=center valign=middle style="border-space: 0px; border: 1px solid; border-color: red; vertical-align: middle;" valign=middle>
[img]"plaatje.gif"[/img]
</td>

</tr></table>
</body>

Icoon staat te hoog. Lijkt raar. Bij Mozilla en IE 5.5 wel ok.
Waar ligt dit aan?
Heb al gezocht, ook op MSDN verhaal gelezen over gewijzigd box-model in IE6, maar niks kunnen vinden.

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 18:37
Probeer eens alles aan elkaar te zetten, IE6 heeft nog al de neiging om ook source-enters en spaties te renderen, ook font-size en line-heigt kan een probleem zij ondanks dat er helemaal geen tekst instaat
edit:
En zet in je table cellspacing, cellpadding op 0 :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoerd Mulder op 21-01-2004 20:20 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Law3raser schreef op 21 januari 2004 @ 20:18:
Probeer eens alles aan elkaar te zetten, IE6 heeft nog al de neiging om ook source-enters en spaties te renderen, ook font-size en line-heigt kan een probleem zij ondanks dat er helemaal geen tekst instaat
Je hebt helemaal gelijk!
Dat ik daar niet aan heb gedacht..

Bedankt, je bespaart mij een paar uren meer zoekwerk. :)

Nu overal die "\n" na de img-tags uit m'n PHP-script halen. Daar gaan mijn goede bedoelingen met overzichtelijke HTML |:(
edit:
En zet in je table cellspacing, cellpadding op 0 :P
Yep. Die maken voor het voorbeeld niet uit, maar in m'n project staan die idd wel goed ingesteld.