Toon posts:

Vast-loop-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik bezit zo'n 1 1/2 jaar een PC met een Athlon 2000 processor. De laatste tijd loop hij vaak vast. Steevast vertoont hij dezelfde symptomen voordat hij gaat vastlopen. Eerst valt het beeld een paar keer kort weg (maar loopt nog niet vast) en daarna start de computer zich prompt opnieuw op.

Ik heb al m'n harde schijf geformateerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niet baten. Ook heb ik op virussen gescanned, zonder resultaat. Weet iemand waar het aan kan liggen? Herkent iemand de symptomen? Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
De symptonen wijzen erop dat je systeem overhit raakt. Controleer eens wat de temperaturen zijn van je CPU/moederbord en voel ook eens of je videokaart niet al te heet wordt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou het best wel eens kunnen zijn. M'n de kast van de computer staat in een redelijk kleine ruimte (in een "hok" onder een bureau).

Hoe kun je de temperatuur van de onderdelen meten? En wat kun je er aan doen? Moet ik een betere koeler kopen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ga er eens met de stofzuiger doorheen. NIET BLAZEN!! Daarmee duw je het stof alleen maar verder de kast in. Voor de rest zou je kunnen kijken of door schokken/stoten de heatsink van je CPU misschien is verschoven.

En mocht je XP draaien, zet dan "Automatisch de computer opnieuw opstarten" eens uit bij Deze computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstartinstellingen.

Dan krijg je namelijk een scherm met een foutmelding te zien wanneer je windows vastloopt. Dit krijg je echter niet als het een echt hardware-related probleem is.

[ Voor 44% gewijzigd door max op 21-01-2004 20:16 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, hier hebben we verschillende guides en faq's voor op GoT:

Begin eerst maar eens met deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kijk daarna ook nog even het volgende door over het starten van topics op GoT en de richtlijnen daarvoor:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
En voor Windows Operated Systems: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.