Wireless Printen

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dag medetweakers.

Ik zit met het volgend probleem, er word gebruik gemaakt van een laptop in de huiskamer en 2 pc's bij de kinderen. Adsl verbinding gedeeld dmv een Linksys wireless router/adsl modem combinatie.

Ouders willen een All in one printer/fax/scanner/copy'er aan schaffen maar willen deze ergens plaatsen waar het lawaai niet storend is als er geprint word op bepaalde tijdstippen. Hij kan dus voor de duidelijkheid niet op de kamer van de kinderen. En de laptop heeft geen vaste werkplek, dus dat word ook moeilijk.

Dus dan zou ik denken, een netwerk printer. Probleem is dat ze erg prijzig zijn tegen over een normale printer. Toen dacht ik aan bijvoorbeeld een printer server op zetten dmv een goedkoop pentuim 1/2 servertje?. Deze kan dan netjes worden weg gewerkt bij de printer. Maar dit is erg omslachtig naar mijn idee.

Hoe zit het dan met zogenaamde wireless print servers? Bijvoorbeeld de Linksys WPS11? De vraag was dan eigenlijk of deze dan gekoppeld word aan een netwerk printer? Of kan deze gewoon worden aangesloten op een usb port van de printer?

Verder zijn hier voor of nadelen aan verbonden? Zal de wireless verbinding problemen leveren met het ontvangen en het correct uitprinten van documenten, werkstukken of foto's?

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 21-01-2004 19:58 ]

Mijn V&A

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Wat betreft printen moet het niet uitmaken of het nu via een printserver, al-dan-niet wireless kan.

Andere functies is wel twijfelachtig: Niet elke printserver ondersteunt scannen enz, en da's wel gewenst denk ik gezien je all-in-one.

Het idee van een ouwe P1 vind ik zinloos: Een printservertje kost dan 100-150 eur voor een goeie, maar reken eens uit wat een oud P1tje kost? (Moeite, gekloot met software, stroomverbruik!)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens hier naar. Een draadloze all-in-one printer. Weet helaas geen prijs voor je..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Br@m schreef op 21 januari 2004 @ 23:07:[...] Weet helaas geen prijs voor je..
429 €uro volgens pricewatch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
DJSmiley schreef op 21 januari 2004 @ 23:02:
...
Het idee van een ouwe P1 vind ik zinloos: Een printservertje kost dan 100-150 eur voor een goeie, maar reken eens uit wat een oud P1tje kost? (Moeite, gekloot met software, stroomverbruik!)
Werkt anders prima, Zelf heb ik een goedkope (€10 :) ) 166mHz-laptopje met een defecte LCD die ik wireless gebruik voor een printer. Klein, handzaam en een perfecte printserver. Ik gebruik evt WinVNC om de scherm/toetsenfunctie op te toveren. Laten we wel zijn, dit is vele malen goedkoper dan een Jetdirect kaart of iets anders.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als ik nou het faxen handmatig doe, en het scannen maar even vergeet. Hoe kan ik het dan het beste aanpakken? (zie start post). Wat betreft die printer van 429 euro. Ik neem het mee in mijn beslissing, echter kies ik dan liever voor een 4-1 printer voor 250 euro zonder scanner.

Mijn V&A

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:58
Die linksys wireless router heeft zeker niet toevallig een ingebouwde printserver? dat zou natuurlijk de makkelijkste oplossing zijn en anders wordt 't lastig
Pagina: 1