[VPN] Vpn verbinding delen in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik maak gebruik van een vpn verbinding met een ander netwerk. Het is nu mogelijk om via deze verbinding met 1 pc tegelijk verbinding te maken met dat netwerk. Kan deze verbinding gedeeld worden met de rest van de pc`s ?( het liefst zonder daar een aparte server voor te gaan gebruiken).

verbinding nu. <vpn> -->kabelmodem --> router --> pc`s

vpn instellingen: Pap - PPtP vpn.

Ik zou dus graag de enkele vpn verbinding willen delen met alle gebruikers in het netwerk via de router. (of eventueel via een server)

IK gebruik trouwens een sweex router. Kan ik in deze router ook een verbinding via vpn laten maken ? Ik zie wel instellingen in het routermenu voor pptp maar dit lijkt me meer bedoeld om verbinding via een adsl modem te maken dan om verbinding te maken met een vpn server via een kabelmodem.

[ Voor 30% gewijzigd door Chiel op 21-01-2004 21:22 ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
In theorie, vermits je geen Nortel/Extranet (firewalled) client oid gebruikt, kan het maar je ontkomt niet aan het gebruik van NAT/Proxy server software.

De sweex zelf, die ik mij voorstel althans, bevat zeer ws. geen VPN client/server en kan je dus niet hiervoor gebruiken. Beter is dan om een Draytek of vergelijkbaar (Dlink oid) gebuiken welke een VPN client/server bevatten. Hiermee en anneer je aan beide zijden een dergelijke router neerzet, zijn vervolgens al je problemen opgelost.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Chiel
IK was nu van plan het als volgt te doen. Ik draai op een server (achter de router )win2003 server standard. Op die pc laat ik de vpn verb openstaan en ik draai tegelijkertijd ook een vpn server voor de clients.

Is dit een oplossing die ook gaat werken ?

(is het trouwens ook mogelijk om verbindingen te bridgen zodat de andere computers ook die vpn verb. zouden kunnen gebruiken ?)

[ Voor 23% gewijzigd door Chiel op 23-01-2004 15:01 ]

• Chiel
toch maar een keer kicken want ik ben er nog steeds niet uit

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Je kunt onder Windows XP je VPN tunnel sharen met ICS (Internet Connection Sharing) dat werkt wel...Of nog beter is idd (kwa stabilieit) een (draytek) router met ingebouwde VPN client software, deze kunnen veel makkelijk verkeer voor een bepaald subnet door routeren naar de VPN tunnel

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees HOWTO : Inkomende VPN verbinding over hoe je dit in ieder Windows OS oplost :)
Vergeet niet om ook een static route naar het betreffende subnet toe te voegen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1