Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mensen
Dit is vast al 100x keer gevraagd maar om toch even door de bomen het bos weer te kunnen zien (er staat namelijk iets teveel over op GoT :)

Ik ben van plan een PDA te kopen.
Hierop wil ik vooral mijn agenda en To-Do-list bij kunnen houden.
Ook moet hij als MP3 speler kunnen dienen.
Ook wil ik er graag Windows op en geen PalmOS ofzo.
Hierbij wil ik ook nog bovenop het geheugen wat er al in zit ongeveer 512MB extra hebben.

Ik heb te besteden:
Voor de PDA: ongeveer € 250,-
Voor het geheugen: ongeveer max. €100,-

Ik zat te denken aan een Acer n10 met 512MB geheugen.
Waar is dit het best te kopen? En kan ik voor € 100,- misschien niet ergens meer dan 512MB krijgen?

Als laatste vraag vroeg ik me af of ik ook DivX films op die Acer zou kunnen kijken (geen must, maar zou leuk zijn :D)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 09:10
Acer n10 zijn leuke dingen heb er ook 1 met gprs kit enz....

DivX is mogelijk maar niet aan te raden ofzo ;)

voor de beste prijs zoek ff pricewatch af

als je in overijssel woont heb ik nog wel een leuk adresje voor je

:)

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Wat dacht je van deze: http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2080

De Asus MyPal A620

Geweldig ding ... kijk vooral eens naar de Benchmarks ! En als je nog Bluetooth erop wil is er de A620BT :*) _/-\o_

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ook wil ik er graag Windows op en geen PalmOS ofzo.
Dat zal niet gaan, normale windows programma's draaien niet op een PocketPC.

Wel kun je kiezen voor bijvoorbeeld Windows Mobile 2003, met bijbehorende programma's, wat in feite alleen in uiterlijk iets met Windows op de desktop te maken heeft.

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je geen PalmOS wilt? Het gaat stukken efficienter met je hardware om, en werkt veel intuïtiever. ;)

• Bertuss
GlowMouse schreef op 21 januari 2004 @ 20:34:
Mag ik vragen waarom je geen PalmOS wilt? Het gaat stukken efficienter met je hardware om, en werkt veel intuïtiever. ;)
Luister maar niet naar GlowMouse ;) >:)

• GlowMouse
  • Niet online
Bertuss schreef op 21 januari 2004 @ 21:24:
[...]
Luister maar niet naar GlowMouse ;) >:)
Huh?
Hier stond een irri groot plaatje
:X

[ Voor 10% gewijzigd door GlowMouse op 21-01-2004 21:45 ]

• Bertuss
hahaah rustig maar > was maar een grapje ;)

Verder zal de topicstarter zo wel zijn reden hebben om PocketPC te willen als OS. Ik vind het persoonlijk ook veel makkelijker werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bertuss op 21-01-2004 21:45 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Bertuss schreef op 21 januari 2004 @ 21:43:
[...]
Verder zal de topicstarter zo wel zijn reden hebben om PocketPC te willen als OS. Ik vind het persoonlijk ook veel makkelijker werken.
Ik vind dat persoonlijk niet. Wat vind je dan zo lekker werken? Dat je steeds een tijdje moet wachten voordat hij reageert als je op het scherm tapt, of dat je opmaak van een Word bestand verloren gaat als je het wijzigt met PocketWord?

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 21-01-2004 21:52 . Reden: typo ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat de topicstarter wellicht niet bekend is met PalmOS. Niet dat hij bekend is met Windows Mobile, maarja, dat start icoontje, en dat lettertype, die achtergronden en de opmaak komen oh-zo-bekend voor. Laat je je hierdoor niet misleiden. De pastelkleurtjes komen je al gauw de neusgaten uit wanneer je je PDA echt voor snel en betrouwbaar gebruik wil gebruiken.

En dan wordt al gauw de indruk gewekt dat Windows Mobile beter 'compatible' zou zijn met Windows op de desktop. Marketing van Microsoft. Is hun goed recht hoor.

Feit is dat Palm even goed met Outlook synchroniseert als PPC. Palm heeft zelfs ook een eigen desktop programma geleverd, dat even krachtig is als Outlook maar een stuk stabieler en sneller werkt. Feit is ook dat Documents To Go meer compatible is met Microsoft Office dan PocketWord en PocketExcel. Ga je schamen Microsoft. Overal je logo's opplakken, maar als het inhoudelijk wordt het laten afweten? Daarnaast doet Documents to Go op de Palm ook Powerpoint presentaties.

(http://www.brighthand.com...urlName=Office_comparison)

DivX leuk? Ik zou sowieso niet aanraden om DivX'jes te gaan kijken op een PDA vanwege stroomverbruik en conversietijd e.d. maar dan kun je alsnog beter op een 320x320 of 320x480 scherm gaan kijken (standaard Palm) dan 240x320 (standaard PPC).

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 21-01-2004 21:57 ]

Alors.

• Bertuss
GlowMouse schreef op 21 januari 2004 @ 21:51:
[...]

Ik vind dat persoonlijk niet. Wat vind je dan zo lekker werken? Dat je steeds een tijdje moet wachten voordat hij reageert als je op het scherm tapt, of dat je opmaak van een Word bestand verloren gaat als je het wijzigt met PocketWord?
Wachten voordat ie reageerd ? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
En wat vind ik zo lekker werken, nou je hebt in 1 oogwenk in de gaten wat alles inhoud, hoe je teruggaat naar een voorafgaand venster enz enz. Moelijk uit te leggen, maar ik vind het gewoon makkelijker.

**** ff EDIT uit ander topic ****
Palm OS is op dit moment gewoon mijn smaak niet. Zoals eerder gezegt heb ik beide OS's uitgeprobeerd, maar ik vond Palm verre van intuïtief. Op het eerste gezicht lijkt Palm makkelijk te begrijpen, maar op een gegeven moment raakte ik echt de kluts kwijt.
Pocket PC daarentegen, had ik binnen enkele minuten goed door. Je kan alles makkelijk vinden en er valt handig doorheen te navigeren.

Maarja, smaken verschillen. Beide OS's hebben zo hun voor en nadelen en ik ben op het moment liefhebber van Pocket PC ....
**** EDIT ****

[ Voor 32% gewijzigd door Bertuss op 21-01-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) ik zie alweer dat dit een onderwerp is waar de meningen heel erg over verschillen en mensen vooral heel erg overtuigd zijn van hun mening :D

Naar wat ik hier hoor is de Acer n10 opzich een leuk ding (bedankt ook voor de Asus MyPal A620, maar deze is weer net iets te duur vindt ik (nogal veel eisen heb ik, niet? ;))

Ik heb liever Windows dan PalmOS omdat ik er vanuit ga dat dit beter werkt met synchroniseren enzo. Dat PalmOS ook goed is wist ik niet, maar ik zie over het algemeen geen PDA's in de prijsklasse van de Acer die ook precies bieden wat ik wil.

Over het geheugen zou ik nog willen weten wat de goedkoopste oplossing is (die kwalitatief ook goed is)?

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:38:
Ik heb liever Windows dan PalmOS omdat ik er vanuit ga dat dit beter werkt met synchroniseren enzo.
Dat is, zoals Stereotomy al zegt, niet waar. PalmOS synchroniseert zelfs beter als het gaat om Office documenten.
Dat PalmOS ook goed is wist ik niet, maar ik zie over het algemeen geen PDA's in de prijsklasse van de Acer die ook precies bieden wat ik wil.
Je wilt:
- Agenda
- ToDo
- MP3

dan zou ik eens kijken naar de Tungsten|E of de Sony Clié TJ35. Beiden draaien op PalmOS, en hebben bovendien een beter scherm als PocketPC's. Mocht je er ook een beetje mee willen gamen, kun je eens naar de screenshots kijken van warfare inc. Een Palm heeft gewoon 1/3 meer pixels! Dat is ook handig bij het lezen van e-books, en het bekijken van foto's/divx'tjes.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb liever Windows dan PalmOS omdat ik er vanuit ga dat dit beter werkt met synchroniseren enzo.
Windows en Windows zou je zeggen he? Haha, ik was er al bang voor. Natuurlijk hebben alle mensen hun eigen smaak, en als ze een weloverwogen keuze hebben gemaakt, dan zijn ze uiteraard blij met hun keuze, en niemand die daar iets over kan zeuren. Maar ik denk dat nieuwe PDA gebruikers o.a. hier op Tweakers.net best eens aanbevelingen mogen krijgen die fabeltjes uit de wereld helpen, zoals dat "Windows Mobile beter werkt met synchroniseren enzo..."

PalmOS was er eerder, en synchroniseerde al met Windows voordat Windows Mobile ooit het daglicht had gezien.

Zo. Dat wilde ik even kwijt. Sorry. :)

En hoezo zit er in de prijsklasse van de Acer niks bij wat iets voor je is? De Palm Tungsten|E en de Sony Clié TJ35 zitten in de 200-250 klasse, en zijn beide erg goeie machines. Het grote verschil is dat de Tungsten SD kaartjes slikt en de Sony Memorysticks.

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 21-01-2004 23:35 ]

Alors.

• Bertuss
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:38:
:) ik zie alweer dat dit een onderwerp is waar de meningen heel erg over verschillen en mensen vooral heel erg overtuigd zijn van hun mening :D

Naar wat ik hier hoor is de Acer n10 opzich een leuk ding (bedankt ook voor de Asus MyPal A620, maar deze is weer net iets te duur vindt ik (nogal veel eisen heb ik, niet? ;))

Ik heb liever Windows dan PalmOS omdat ik er vanuit ga dat dit beter werkt met synchroniseren enzo. Dat PalmOS ook goed is wist ik niet, maar ik zie over het algemeen geen PDA's in de prijsklasse van de Acer die ook precies bieden wat ik wil.

Over het geheugen zou ik nog willen weten wat de goedkoopste oplossing is (die kwalitatief ook goed is)?
Hier heb ik de A620 zonder BT voor redelijk prijsje https://213.239.181.153/catweb.do Maar zal wel net buiten je budget vallen denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 21-01-2004 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, de Asus MyPal A620 is helemaal niet zoveel duurder.
Hier zit dan zelfs ook nog een 400Mhz processor in.
Enige nadeel is het missen van een SD-slot en een 1300 ipv van 1400 batterij.

Is dit erg? dat er CF geheugen in moet ipv SD?

Anders lijkt dit me zelfs nog een betere oplossing dan de n10

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:27:
CF is goedkoper, SD is kleiner (allebei vrij grote verschillen, vooral het formaat)

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:27:
Hey, de Asus MyPal A620 is helemaal niet zoveel duurder.
Hier zit dan zelfs ook nog een 400Mhz processor in.
Enige nadeel is het missen van een SD-slot en een 1300 ipv van 1400 batterij.

Anders lijkt dit me zelfs nog een betere oplossing dan de n10
Ik ben zelf in het bezit van een Acer, erg blij mee trouwens. Maar wat ik zelf ook erg mis aan het apparaat is een cradle. Je moet dus via een kabeltje syncen en via een apart kabeltje opladen. Een cradle is wat dat betreft heel erg handig....

Verwijderd

tweak_dude schreef op 22 januari 2004 @ 08:41:
[...]

CF is goedkoper, SD is kleiner (allebei vrij grote verschillen, vooral het formaat)
Je vergeet het belangrijkste, CF is stukken sneller.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:11:
[...]

Je vergeet het belangrijkste, CF is stukken sneller.
Ook in een PDA? En zo ja, hoeveel?

Alors.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

ik zou ook gaan voor de Asus a620

+ stuk sneller (processor en graphics)
+ cradle bijgeleverd
+ BT (in de 325 euro versie)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bertuss
Mooooody schreef op 22 januari 2004 @ 09:26:
ik zou ook gaan voor de Asus a620

+ stuk sneller (processor en graphics)
+ cradle bijgeleverd
+ BT (in de 325 euro versie)
Ik ga met je mee :*) Als ik binnenkort weer scentjes heb, dan ben ik ook een gelukkige bezitter van de Asus A620BT :9~

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Bertuss schreef op 22 januari 2004 @ 11:16:
[...]

Ik ga met je mee :*) Als ik binnenkort weer scentjes heb, dan ben ik ook een gelukkige bezitter van de Asus A620BT :9~
heb je je al aangemeld bij de Asus fanclub?
ik denk dat ze aan jou een heel goed lid hebben ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bertuss
Mooooody schreef op 22 januari 2004 @ 12:26:
[...]

heb je je al aangemeld bij de Asus fanclub?
ik denk dat ze aan jou een heel goed lid hebben ;)
Hahah ney heb ik niet gedaan :)
Heb je een URL ? ;)

Verwijderd

Stereotomy schreef op 22 januari 2004 @ 09:26:
[...]

Ook in een PDA? En zo ja, hoeveel?
Ja bij tenmiste wel. Een filmpje afspelen op SD gaat langzamer dan op CF.

Hier een (wazige) test tussen verschillende flash geheugens: http://www.digit-life.com...hcard-test-p5-memsol.html

Verwijderd

*kick*

Heb je de Acer N10 al ? ben er ook over aan het denken om hem te kopen. Wil alleen een aantal dingen weten.

-is hij snel genoeg (ik haat wachten)? hiermee bedoel ik of het laden van applicaties lang duurt.
-kan ik tijdens het afspelen van een mp3 nog lekker doorwerken met excel/word?
-hoe lang gaat de accu mee als ik mp3's afspeel. ?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:14:
*kick*

Heb je de Acer N10 al ? ben er ook over aan het denken om hem te kopen. Wil alleen een aantal dingen weten.

-is hij snel genoeg (ik haat wachten)? hiermee bedoel ik of het laden van applicaties lang duurt.
-kan ik tijdens het afspelen van een mp3 nog lekker doorwerken met excel/word?
-hoe lang gaat de accu mee als ik mp3's afspeel. ?
- Ja, snel genoeg, zeker met Windows Mobile 2003 ipv PPC2002
- Zonder problemen, doe ik ook in de trein. Of patience... ;)
- Ik kan een dag of 3 zonder opladen en dan zit ik ongeveer 6 uur in de trein en gebruik ik de agenda etc.. .overdag.

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

D3LTA schreef op 21 januari 2004 @ 19:36:
Acer n10 zijn leuke dingen heb er ook 1 met gprs kit enz....

DivX is mogelijk maar niet aan te raden ofzo ;)

voor de beste prijs zoek ff pricewatch af

als je in overijssel woont heb ik nog wel een leuk adresje voor je

:)
Ik zoeken en zoeken maar ik kan nergens een gprs kit vinden voor de Acer n10, waar moet ik zoeken?

seweso's blog

Verwijderd

grappig dat bertuss eerst pro PPC was en nu PRO PALM is ;)
Pagina: 1