Negatieven scanner advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 16:42
Beste tweakers,

Ik wil een scanner kopen die aan de volgende eisen moet voldoen:

* <500 Eurie
* Negatieven scannen op foto kwaliteit
* A4 scannen

Merk maakt mij niet uit. Ik heb gekeken op internet en kwam tot de conclusie dat canon het beste assortiment heeft. Ik hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven zodat ik een goede koop kan doen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je geen primefilm koopt, zit je goed. Canon, Nikon & Minolta maken allemaal hele goede scanners. Ik zou nu een Minolta Scan Dual III kopen, deze wordt binnenkort vervangen en is dus nu goedkoop. Scanner is fantastisch. Qua scherpte, kleuren en contrast. Daarnaast USB 2.0. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 18:56

wiewatwaar

whatever

Je wilt én foto's scannen in hoge kwaliteit én A4? Ik denk dat je moet kiezen. (of twee scanners kopen, natuurlijk)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10-2024
kijk ook eens in deze thread:
730932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Minolta Dual Scan III € 320,-
Canon Canoscan 3000 € 75,-

Totale kosten; €395,- en dan wel best of both worlds ;) en geen brakke combi-scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:23:
Zolang je geen primefilm koopt, zit je goed. Canon, Nikon & Minolta maken allemaal hele goede scanners. Ik zou nu een Minolta Scan Dual III kopen, deze wordt binnenkort vervangen en is dus nu goedkoop. Scanner is fantastisch. Qua scherpte, kleuren en contrast. Daarnaast USB 2.0. Succes met je keuze!
Enige minpunt wat de Minolta heeft, is dat hij geen ICE heeft, om krasjes/stofjes/vuiltjes te corrigeren.
Voor de rest goed apparaat. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nadeel van ICE is wel weer een (klein) verlies van scherpte.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De kwaliteit van de Canoscan 3000 vindt ik ook niet echt een aanrader eigenlijk. Deze komt meestal ook als middenklasser uit de verschillende testen. De 3000F kan ook negatieven scannen maar haalt niet een kwaliteit van een echte negatievenscanner.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2004 @ 10:03:
De kwaliteit van de Canoscan 3000 vindt ik ook niet echt een aanrader eigenlijk. Deze komt meestal ook als middenklasser uit de verschillende testen. De 3000F kan ook negatieven scannen maar haalt niet een kwaliteit van een echte negatievenscanner.
Het gaat ook om de combinatie, de Minolta is ook niet de allerbeste negatiefscanner, maar fantastisch vergeleken met een flatbed-met-negatief-scanoptie.

De canon is dan ook alleen voor de a4's bedoeld, gewoon een goede scanner voor het geld. Je kan het altijd zo gek maken als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 24-10 10:54
Minolta Dimage Dualscan III :Y)
De II bevalt mij uber-prima, wil ooit nog wel eens upgraden naar de 3.

En tipje: Vuescan ipv de scansoftware die erbij zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Ik heb de canon lite 80:

- optische resolutie 2400 x 4800 dpi
- mogelijkheid voor negativen scannen
- usb 2.0
- kost 215 euro

Ik heb er al negativen mee gescanned en die zagen er allemaal gelikt uit!

Tandem rulez.... IBM s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Als je de 2 hebt, dan zou ik niet naar een 3 gaan. Zelf heb ik ook de 2, maar als er iets nieuws komt, dan is het wel een grote stap voorwaarts, ipv zo'n kleine. :)

Vuescan is zeer zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Mja, puur vanwege het feit dat mijn II alweer aardig ouderdomsverschijnselen aan het vertonen is. Dan zou ik zeker voor een nieuwe III gaan als vervanger. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 22-01-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een scan resolutie heeft die III dan? Ik ben van plan om zo 1 nieuw te kopen, omdat ik het nu met zo'n cmbi scannertje doe, met een resolutie van max. 1200 Dpi geloof ik. Plus dat de plaatjes die ik scan niet groter worden dan 1024x768. Bovendien zitten de negatieven vol met stofjes en krasjes, maar dat komt gewoon omdat hij op de glasplaat ligt, en als je die schoon maakt zit er meteen al weer vuil op!

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
neuh, 3200 x 3200 geloof ik
Iets in die richting in ieder geval...

Overigens, de specs van de III:
http://reviews-zdnet.com....-30102598.html?tag=subnav
http://hardwarecentral.de...olta_Dimage_Scan_Dual_III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Volgens mij heeft 'ie dezelfde resolutie als de II, en dan zit je op 2820dpi. Hij zal er niet ver boven zitten. Op zich genoeg, want uit een kleinbeeldnegatiefje trek je dan rond de 11MP. Mooi groot voor leuke afdrukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
True. :)

En het kwam aardig in de buurt van mijn "iets in die richting" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hillie schreef op 22 januari 2004 @ 11:06:
Volgens mij heeft 'ie dezelfde resolutie als de II, en dan zit je op 2820dpi. Hij zal er niet ver boven zitten. Op zich genoeg, want uit een kleinbeeldnegatiefje trek je dan rond de 11MP. Mooi groot voor leuke afdrukken. :)
Ik zou alleen een scanner kopen zodat je alles ook digitaal hebt.
Afdrukken zou ik gewoon doen m.b.v. je negatieven, nog betere kwaliteit ook.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Dat betwijfel ik ;)

Als je 't digitaal heb kun je het nog (na)bewerken eh :)

Dat kan met afdrukken niet, plus dat als je dat maar vaak genoeg doet, je beter een digitale camera kunt kopen.. afdrukken is rete duur man. Daarom laat ik ook altijd alleen maar ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 22 januari 2004 @ 11:54:
Dat betwijfel ik ;)

Dat kan met afdrukken niet, plus dat als je dat maar vaak genoeg doet, je beter een digitale camera kunt kopen.. afdrukken is rete duur man. Daarom laat ik ook altijd alleen maar ontwikkelen.
Inderdaad!! :)

De foto's die normaal uit mijn camera komen zijn mij te flets (camera uit 1978, vandaar denk ik), en met photoshop een simpel donker filtertje er over en het geheel lijkt alweer een stuk beter!!

Als je inderdaad foto's krijgt van +- 11 mp?! Dan bestel ik hem gelijk!! Een paar mooie posters laten maken!! super cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

dawg schreef op 22 januari 2004 @ 11:39:
[...]

Ik zou alleen een scanner kopen zodat je alles ook digitaal hebt.
Afdrukken zou ik gewoon doen m.b.v. je negatieven, nog betere kwaliteit ook.
:)
Nee hoor, gewoon zorgen dat je je scanner goed gecalibreerd hebt (m.b.v. IT-8 targets bijvoorbeeld), evenals je monitor, en daarna af laten drukken bij een goede afdrukcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

willem169 schreef op 22 januari 2004 @ 11:54:
Dat betwijfel ik ;)

Iedereen kan een foto nabewerken, maar lang niet iedereen kan een foto maken die geen nabwerking nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:?

Wat heeft dat ermee te maken?

Niet iedereen kan een foto goed nabewerken. En als jij een foto laat afdrukken en bij jezelf denkt "Hm, had wat donkerder/lichter/blauwer/geler/paarser/scherper gekund" dan heb je pech want afdruk verziekt (Lees: geld verspild).

Dus die dingen staan wmb los van elkaar, probeer alleen te zeggen dat je jezelf een extra slag om de hand houdt door dingen niet af te laten drukken: 1) geen (onnodige) kosten 2) je kunt (na)bewerken, of het nodig is of niet, 3) het scheelt je een hoop geld en 4) Wat je per sé op "papier" wilt hebben kun je of zelf afdrukken of naar de afdrukcentrale sturen.

dus. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 22-01-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Overigens is een nabestelling vaak beter dan de massale ontwikkel en afdruktruc. Een maatje van me laat altijd los ontwikkelen en afdrukken. Bij nabestelling zit er iemand achter de machine die nog wat aan belichting enzo doet bij het maken van de afdruk, wat bij het initiele ontwikkelen/afdrukken niet gebeurt. Hij vindt het zelf behoorlijk de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Hillie schreef op 22 januari 2004 @ 13:31:
Overigens is een nabestelling vaak beter dan de massale ontwikkel en afdruktruc. Een maatje van me laat altijd los ontwikkelen en afdrukken. Bij nabestelling zit er iemand achter de machine die nog wat aan belichting enzo doet bij het maken van de afdruk, wat bij het initiele ontwikkelen/afdrukken niet gebeurt. Hij vindt het zelf behoorlijk de moeite waard.
Dat is dan een uitzondering op de regel. Ik heb het in de afgelopen dertig jaar nog niet mee mogen maken. Voor een perfecte afdruk stuur je deze naar capi-lux vak. Ben je wel snel 50 euro verder maar da's perfect vakwerk. Tweede keus is een kleine 1-uurs service met een man achter de knoppen die gevoel voor kwaliteit heeft. Ik laat zelf met foto's al jaren bij digo-print in Woerden afdrukken. Betaal je 5 euro voor een 25x40 afdruk maar dan is die kleurzweemvrij!

Maar goed. even on-topic. Twee apperaten is de beste keus. Bedenk wel dat voor echte topkwaliteit het hoogtste aantal dpi niet zaligmakend is. Bij digitaal nabewerken kan je in feite alleen informatie weggooien. Dus als er veel gecorrigeerd moet worden is een scanner met 36 of liever nog 48 bits uitgang sterk aan te bevelen. Je kan dan aanzienlijk meer corrigeren en toch nog voldoende kwaliteit overhouden om egale kleurverlopen te behouden.

Je kan ook eens naar tweedehands scanners gaan kijken. Ik heb hier semi-tijdelijk een microtek staan die al een jaar of vier-vijf oud is. Nou las ik laatst een nieuwe test waar dat ding in stond. Hij wordt blijkbaar nog steeds gemaakt en kon nog steeds goed meekomen met de nieuwe modellen. Daarmee scan je dus een negatief op 4000dpi (optisch) en 48bits diepte. Bedenk wel dat je dan praat over bestanden tot 145Mb waarop je ook bij 100ASA nog de filmkorrels kan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

wiewatwaar schreef op 22 januari 2004 @ 20:04:
Dat is dan een uitzondering op de regel. Ik heb het in de afgelopen dertig jaar nog niet mee mogen maken. Voor een perfecte afdruk stuur je deze naar capi-lux vak. Ben je wel snel 50 euro verder maar da's perfect vakwerk. Tweede keus is een kleine 1-uurs service met een man achter de knoppen die gevoel voor kwaliteit heeft. Ik laat zelf met foto's al jaren bij digo-print in Woerden afdrukken. Betaal je 5 euro voor een 25x40 afdruk maar dan is die kleurzweemvrij!
Ik had het dan ook niet over (semi-)vakwerk, maar over de reguliere centrales. Als je vakwerk gaat, dan is het inderdaad weer even een flinke stap omhoog op de kwaliteitsschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

Dit is de canon lite 80:

Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/scan1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/scan2.jpg
Dit dan met de negatievenscanner:
Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/scan3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/scan4.jpg
En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/scan5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 19:11
Ik heb zelf een HP 4570c waar ik erg tevreden over ben. Resolutie is maximaal 2400*2400Dpi, maar dan duurt het erg lang (ook met USB 2.0) voordat een negatief gescant is. Naar mijn mening hangt de kwaliteit van een scanner ook erg af van de software die gebruikt wordt.

Zie ook

Deze post

Voor wat resultaten van deze scanner (plaatjes daar zijn klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
w0000t

De epson perfection 4870 is aangekondigd

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2522

kost alleen 549 euri (adviesverkoopprijs)

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:23:
Ik heb een primfilm 3800pro en dat ding is echt niet slecht hoor !! ZEKER niet ovor het geld, want de scans van een nikon 4000ED bijv zijn echt niet twee keer zo scherp of mooier.

Sterker nog die primefilm wint het op prijs/kwaliteit, en die AFL...die's megahandig...bij de nikon moet ik er nog es een adapter bijkopen a 200 euri...ja ammehoela....

dan maar wat meer stofjes poetsen...en PS doet het heel goed als je een beetje met de settings bij "dust and scratches" speelt.

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 05:49
dijkp schreef op 22 januari 2004 @ 21:02:
Dit is de canon lite 80:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit dan met de negatievenscanner:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit is het resultaat:
[afbeelding]
waar is die foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Moet de scanner nieuw zijn? :)

Een leuke tweede handse: Polaroid Sprinscan 4000 (€ 400,00)

Afbeeldingslocatie: http://www.polaroid.com/media/com/images/products/PR118_lg_16d1.jpg
4000 dots per inch (dpi) film scanner that produces scanned images in less than one minute
Accepts 35mm slides and film strips, positive and negative, black and white and color
Media Handling: Automatic advancement of 6 image film strips; Automatic advancement of 4 mounted slide; Optional APS roll film handler
Full suite of software to fit every users needs
4.2 Dmax for extreme detail in the highlights and shadows
Dual interface for maximum flexibility
Deze heb ik zelf ook, een top apparaat. Ik kan je deze aanraden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

jvvv schreef op 22 januari 2004 @ 22:29:
[...]

waar is die foto genomen?
Mallorca, waar dacht jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Merely, nice machine. :) Wat kost 'ie nieuw? Als het 2e hands 400 mag kosten moet het wel een aardig apparaatje zijn..

En SCSI ;) :9

[ Voor 10% gewijzigd door Willem op 23-01-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Hillie schreef op 22 januari 2004 @ 20:33:
[...]

Ik had het dan ook niet over (semi-)vakwerk, maar over de reguliere centrales. Als je vakwerk gaat, dan is het inderdaad weer even een flinke stap omhoog op de kwaliteitsschaal.
Maar als je voor een paar honderd euro een camera koopt, die bewerkt op een PC van een slordige duizend euro en dan de laatste drie euro gaat besparen op een goede afdruk vind ik dat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Merely schreef op 22 januari 2004 @ 22:30:
Moet de scanner nieuw zijn? :)

Een leuke tweede handse: Polaroid Sprinscan 4000 (€ 400,00)

[afbeelding]
[...]
Deze heb ik zelf ook, een top apparaat. Ik kan je deze aanraden :)
Dat lijkt op de microtec die ik thuis te leen heb. Ik bedoel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

wiewatwaar schreef op 23 januari 2004 @ 11:59:
[...]

Maar als je voor een paar honderd euro een camera koopt, die bewerkt op een PC van een slordige duizend euro en dan de laatste drie euro gaat besparen op een goede afdruk vind ik dat raar.
Dan ben ik zeker wel heel erg fout omdat ik m'n eigen film ontwikkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 05:49
dijkp schreef op 22 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Ibiza, de omgeving zag er zoals in ibiza uit (bomen enzo). En zo te zien was ik er niet ver naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

jvvv schreef op 23 januari 2004 @ 17:33:
[...]

Ibiza, de omgeving zag er zoals in ibiza uit (bomen enzo). En zo te zien was ik er niet ver naast
Inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Hillie schreef op 23 januari 2004 @ 12:42:
[...]
Dan ben ik zeker wel heel erg fout omdat ik m'n eigen film ontwikkel?
Heeft dat niet meer te maken met controle houden over de kwaliteit? Maar ik neem aan dat je zwart-wit bedoelt. Voor kleur moet je wel een erge "liefhebber" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Nee, kleur, sterker nog, ik ben zojuist pas begonnen met zwartwit! :) (begonnen met kleur, nu net maar eens zw/wit).

Probleem met kleur is dat als je het niet naar een fatsoenlijk vaklab wegbrengt, je je negatieven terugkrijgt met krassen, vingerafdrukken of beroerd ontwikkeld (afgepeigerde chemie). Een vaklab kost dan weer meer, en ook daar hoor ik soms nog eens een schrikverhaal over. Overigens is dat dan weer een enkel geisoleerd geval, dus niks om je druk over te maken. Maar het kost wel meer tijd. Dus eigenlijk zie ik 3 voordelen bij zelf ontwikkelen: controle over proces (versheid chemie, misschien beetje contrast pushen), goedkoper (dat maakt nog best wat uit, per film) en ontwikkeltijd.

Dat laatste klinkt misschien vreemd, maar zelf kun je in ongeveer een uurtje na thuiskomst je negatieven klaar hebben. Toch sneller dan het vaklab, waar ik dan ook weer heen moet fietsen (als ze al 1-uurs werk doen).

Maar: voor een heel goede afdruk zal ik zeker de knaken niet besparen (als het negatief van zichzelf tenminste goed was :)) en naar het lab gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hillie op 25-01-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
1-uurs service is ruk. Believe me. Zelf ontwikkelen wil ik zelf ook nog wel eens aan... maar kleur? Da's toch hartstikke schadelijke meuk? Hoe doe je dat dan?

Al-tijd breng ik mn negatieven en dia's naar de fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Schadelijk, ach, dat valt best mee. :)

Maar zoals je zegt: 1-uurs is ruk, hoewel ik hier om de hoek een grote fotozaak heb die 1-uurs zelf doet, maar de 'voordeelservice' via een centrale doet. Duurt dan ook een dag of 4.

Zelf C-41 (= kleurnegatief) doen is redelijk makkelijk. Hier vind je een artikeltje wat er verder op ingaat. De auteur heeft mij er ook mee op weg geholpen. C-41 is redelijk tolerant tegen beperkte temperatuursafwijkingen. Met dia-film ligt het weer anders, E-6 is een nogal kieskeurig proces, maar daar wil ik me ook binnenkort eens aan wagen. Gewoon, voor de gein. Ik wil het proces gewoon beheersen. :)

C-41 zelf doen is niet moeilijk, wat wel handig is, is een Jobo temperatuursbad/processor apparaatje. Ik heb er wellicht eentje over binnenkort, die je over kunt nemen. En als je pilsjes meebrengt (SIXPACKJE GROLSCH!! ;)) en een reeds geschoten rolletje (geen dia ;)), dan wil ik het je nog eens voordoen ook, zodat je een kleine intro hebt gehad. Met de chemicaliën ben je, in mijn geval in ieder geval, goedkoper uit dan wegbrengen. Als ik het hier om de hoek wegbreng, dan betaal ik iets van 3,15 euro. Dat doe ik goedkoper! :)

Je kunt me mailen als je wilt, hilmar van der kooij (maar dan zonder spaties :)) apestaartje yahoo punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ik € 2,65 voor een negatief rolletje (36). ;)
Maar het zelf ontwikkelen lijkt me vooral leuk en zou het niet doen om de kosten..

(Afdrukken wel)

O ja, ontwikkel-meeting, keertje doen! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Willem op 25-01-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

willem169 schreef op 23 januari 2004 @ 09:19:
Merely, nice machine. :) Wat kost 'ie nieuw? Als het 2e hands 400 mag kosten moet het wel een aardig apparaatje zijn..

En SCSI ;) :9
Uit mijn hoofd: ik dacht iets van 1300 euro :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Het zelf doen is ook leuk. Niet echt moeilijk ofzo, je moet gewoon wat stapjes en slimmigheidjes onthouden. Daarnaast kost het minder (per filmpje, de troep erbij kost je een beetje in aanschaf), en ben alleen jij de schuldige als je het filmpje vernaggelt!

Als er een (beperkte!!!!) meeting uit voortkomt van een paar geinteresseerden, dan wil ik het graag eens doen. Start anders eens een nieuw topic. Het kan dan bij mij thuis, en dan met een mannetje of 3 a 5 MAX(!!!!!!!) (ex mijzelf). Leuk om te doen, en leerzaam voor de geinteresseerden. Ik zorg voor de chemie en spullen, jullie voor een rolletje en bier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:D

d:)b

• En Merely: Als 't geld nou toch eens op mijn rug groeide :P ;)
• Merely: Dan kun je er vast 1 missen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Willem op 25-01-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Nou Willem, regel dat. Zo'n Jobomachine is trouwens goed te betalen op de tweedehands markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook nog voor deze gaan misschien een leuke optie
Reflecta BatchScan 1800
www.reflecta.de

deze is te koop voor 274 euro incl btw bij
www.budgetfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

De Minolta is een zeer goede keuze. Ik heb in 1998 de Minolta Dimage Scan Dual II (SCSI-II) gekocht en die bevalt mij nogaltijd prima. Zeker in combinatie met VueScan die het beste uit de scanner weet te halen :)

IMHO kan een flatbed-scanner-met-opzet-stukje niet eens in de buurt komen van een echte filmscanner.

[ Voor 1% gewijzigd door tazzman op 26-01-2004 11:31 . Reden: typo ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kan dat ook niet, maar er zijn zat mensen die met een dergelijk scanresultaat genoegen nemen, erger nog het er schitterend uit vinden zien en dan van mening zijn dat dat het beste is wat je in huis kunt halen. Het is ongeveer hetzelfde als een posterformaat afdruk maken van een digitale foto van een camcorder! Het ding is gemaakt om te filmen niet om mee te fotograferen! Zo ook met negatievenscanners: de mate van contrast, de resolutie, de kwaliteit van het glas, tegen al deze zaken kunnen flatbedscanners niet concurreren. Daar zijn ze ook niet voor gemaakt.

Kortom: wil je negatieven inscannen, koop dan een negatievenscanner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

dijkp schreef op 22 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Niet toevallig de West kust? Tussen Port de Soller en Punta de Deja? (voor Deja of daarna - onderweg naar Valdemossa?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp

dijkp

STATUS * , STOP

tazzman schreef op 26 januari 2004 @ 11:34:
[...]

Niet toevallig de West kust? Tussen Port de Soller en Punta de Deja? (voor Deja of daarna - onderweg naar Valdemossa?)
Klopt! Dat heb jij goed gezien zeg. _/-\o_ Jij bent er zeker vaker geweest?
Alleen kwam ik van ondere aangereden dus voor mij was het voorbij valldemosa!

[ Voor 3% gewijzigd door dijkp op 27-01-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hmz had mijn Dualscan II maar scsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of je zo'n apparaat ergens kunt huren? Want ik heb wel een hoop negatiefen die ik graag digitaal wil hebben maar als ik daarmee eenmaal klaar ben heb ik hem niet meer nodig.
Of is er hier misschien iemand die er eentje heeft en die voor een weekend kan missen? (tegen vergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=35309
http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=35438
http://www.fotokuipers.nl/Winkel/Verhuur/VerhuurWin.html

En zo heeft google nog wel meer in de aanbieding. Informeer ook eens bij de lokale fotozaken, er zijn er heel wat die ook apparatuur verhuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat een Leaf Lumina met een speciale houder in staat was om negatieven in te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-10 15:20

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Voor de liefhebbers: een aantal fotoliefhebbers koopt enige tijd na de introductie van de Epson 4870 gezamelijk deze scanner. Meer info: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=4612

Ad ontwikkelen en 1 uur service: als je een beetje goed zoekt, zijn er prima 1 uur labs om de hoek. Mijn prive voorkeur: zaken met Fuji Frontier machine, heb je ook nog mooie afdrukken :)

* kwaakeend gaat tzt ook nog zelf aan het hobby-en met film-ontwikkelen.. wil daarvoor wel eerst een Jobo processor met lift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er eens naar kijken ;)

Geintje, was al op de hoogte en reken me suf.
Ooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

dijkp schreef op 27 januari 2004 @ 11:29:
[...]

Klopt! Dat heb jij goed gezien zeg. _/-\o_ Jij bent er zeker vaker geweest?
Alleen kwam ik van ondere aangereden dus voor mij was het voorbij valldemosa!
Hehe :) Nee, ik ben er maar 1x geweest - ik heb alleen precies dezelfde foto genomen. :D Ik ben heel het eiland rond gereden en exact dat stuk tussen Deja en Valldemosa is redelijk uniek qua landschap - heuvelachtig/bergachtig maar met flinke bebossing.

Maar het is mij zo goed bevallen (de west kust dan) dat ik in April maar weer een weekje Porto de Soller ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door tazzman op 22-02-2004 16:58 ]

Pagina: 1