Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Voeding] aansluitschema van voedingsfan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn enermax voeding gemesht en zit nu met een probleem.
om de kabels te meshen moet je alle stekkers eraf halen, en dat heb ik dus gedaan maar van één stekkertje weet ik niet meer hoe ik hem aan moet sluiten :r

het gaat hierbij om het stekkertje dat in het moederbord gedrukt moet worden om de voedings-fan van stroom te voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://reiniersijpkens.nl/help.GIF

hierboven zie je dus een vage tekening :)
de kabeltjes zijn dus zwart en wit, op de tekening zie je de voorkant, dus de kant waarin je pinnetjes van het moederbord komen als je hem erin prikt.

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 09:28
Zwart helemaal links en wit in het midden.

Edit: Kijk eens in je moederbord boekje. Daar staat het als het goed is ook in.

[ Voor 50% gewijzigd door Melmer op 21-01-2004 18:50 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

[quote]Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:44:

Het gaat hierbij om het stekkertje dat in het moederbord gedrukt moet worden om de voedings-fan van stroom te voorzien.

ik denk niet dat er iemand is die nu weet wat je bedoelt, indien wel...... _/-\o_
voedings-fan die je op het mobo aansluit???

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Melle schreef op 21 januari 2004 @ 18:49:
Zwart helemaal links en wit in het midden.

Edit: Kijk eens in je moederbord boekje. Daar staat het als het goed is ook in.
owkej thnx :), maar het zal dan wel in me voedingsboekje staan (wat ik niet meer heb), en als het niet goed zou zijn, sloop ik dan iets?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:57 ]

• Melmer
Nee, de fan gaat dan niet draaien

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je moet het gewoon doen als een normale fan, dus als 1 van je casefans of je cpu fan.. kijk de volgorde daar van af.. en doe het precies hetzelfde.

Het gaat overigens niet kapot, hij draaid simpelweg niet.

Welke voeding van enermax heb je btw.. mijne heeft het overigens niet nodig, daarbij is het alleen voor rpm meting.

Verwijderd

bij een enermax zit ook zon mooi boekje met precieze schema's voor de aansluitingen van de connectors, icl de kleuren van de draadjes.... daarin staat dat zwart (GrouND) helemaal links moet en de witte (of gele) in het midden (Fan Monitor)

• Melmer
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:17:
bij een enermax zit ook zon mooi boekje met precieze schema's voor de aansluitingen van de connectors, icl de kleuren van de draadjes.... daarin staat dat zwart (GrouND) helemaal links moet en de witte (of gele) in het midden (Fan Monitor)
Het midden is altijd nog +12V en rechts is voor de fanmonitor

Kijk hier maar: http://www.hardwarebook.net/connector/pc/mbcpufan.html

[ Voor 11% gewijzigd door Melmer op 21-01-2004 20:39 ]

Verwijderd

uhm... je hebt gelijk... maarre... dat was dus een TEST :D hij zou em fout aansluite, dan deed ie ut niet, en daarna zou ie zelf het boekje pakken en zien dat ut nie klopte ;)

• Melmer
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:56:
[...]

owkej thnx :), maar het zal dan wel in me voedingsboekje staan (wat ik niet meer heb), en als het niet goed zou zijn, sloop ik dan iets?
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:46:
uhm... je hebt gelijk... maarre... dat was dus een TEST :D hij zou em fout aansluite, dan deed ie ut niet, en daarna zou ie zelf het boekje pakken en zien dat ut nie klopte ;)
En als ie geen boekje meer heeft? ;)
Pagina: 1