Toon posts:

Computer hangt bij starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo allemaal,

Gisteren zette ik m'n PC aan, en hoorde ik een lange piep uit de PC speaker. Heb 'm uitgedrukt, weer aangezet en toen bleef-ie hangen vlak na het scherm waar de harddisks en cd-spelers worden gedetecteerd. Reset gedaan en toen wilde hij weer booten. Daarna geen problemen meer gehad.

Vanavond zet ik 'm weer aan, blijft weer hangen. Geen piep dit keer. Paar keer resetten en nu draait alles weer maar ik heb geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn. Koelers draaien allebei (d'r zit er een op m'n CPU en nog een kleinere op het mobo) dus oververhitting lijkt me sterk, ook omdat het bij het eerste keer aanzetten gebeurt.

Is er iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?
We nemen er de nogal-incomplete-topicstart-glazenbol erbij en aanschouwen...

Wat voor mobo? Geaard stopcontact? Eventuele randapparatuur? Is er iets veranderd de laatste tijd wat hiermee te maken zou kunnen hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door koraks op 21-01-2004 18:53 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie de FAQ van PMG...en lees de algemen gedragscode op GoT ook eens door. Is interessante lectuur kan ik je meedelen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses dan. Had dat nog niet gezien, d'r staat inderdaad veel in de FAQ ik zal 't even doorlezen.

Overigens enige dat ik afgelopen tijd heb gedaan is een 40gb schijf eruit gehaald en 120 in plaats daarvan. (Maxtor, 7200rpm, 8mb cache).

[edit]
Heb overigens geen geaarde stopcontacten hier, oud huis ;-)
Verder net gelezen de problemen bij koude start in de FAQ, wijst op het moederbord. Zou die kapot gegaan zijn doordat ie niet is aangesloten op een geaard stopcontact? Heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 19:13 ]

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
wat voor voeding heb je?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou die kapot gegaan zijn doordat ie niet is aangesloten op een geaard stopcontact?
Ik heb meerdere malen problemen gehad met stabiliteit, slecht starten en defecte voedingen door het ontbreken van aarding. In de meeste gevallen treedt echter geen probleem op. Persoonlijk geef ik er echter toch de voorkeur aan om e.e.a. te aarden (desnoods via een draadje naar de radiator ;) ), al is het maar om die mogelijkheid uit te sluiten.

Verwijderd

Ik heb dat ooit eens eerder voorhanden gehad, toen was het de voeding die te weinig vermogen had, heb je je systeem mischien helemaal volgebouwd met allerlei hardware.

Probeer eens een voeding te kopen , gewoon buiten de kast even aansluiten op het moederbord en opstarten, zo ja dan is je voeding stuk, zo niet is er iets anders aan de hand en moet je je nieuwe voeding even terug brengen naar de winkel !!!
Pagina: 1