Oi,
Ik heb al een tijdje geleden een openbsd 3.4 server geinstalleerd en wilde eens een webservertje opzetten...
Httpd in /etc/rc.conf aangezet, php even geinstalleerd en enabled en het werkte perfect.
Nu mysql.. ik heb gewoon de mysql packages geinstalleerd:
mysql-client-3.23.57.tgz
mysql-server-3.23.57p1.tgz
php4-mysql-4.3.3.tgz
Allen installeerden veilloos. Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld, en dacht klaar te zijn. Nu was dat dus bijna het geval... Ik dacht dat er iets mis was met de mysql server, want mijn php pagina wilde niet verbinden met de mysql dbase.
Dus wat heb ik nu gedaan? Mysql afgesloten door zijn pid op te zoeken in 'ps -x' en hem zo gekilled. Achteraf gezien was dit niet een al te slimme actie geweest, want de mysql server wil niet meer starten, hij zegt dat er nog een server draait...
Ik heb dit opgezocht op google, op GoT, en steeds zeggen ze dat je de bestaande mysql server moet opzoeken en afsluiten.
Leuk, maar mysqladmin shutdown werkt dus niet, want dan krijg ik deze errors:
Die laatste regel was me al opgevallen.. ik eens zoeken op google.. en iemand raadde aan om die socket te verwijderen... dat had ik dus nooit moeten doen, want ook al maak ik een nieuwe aan, hij blijft worden verwijdert door iets of iemand.
proberen dan een server te starten met safe_mysqld werkt ook niet:
Ik zie door alle bomen het bos niet meer...
Ik heb al een tijdje geleden een openbsd 3.4 server geinstalleerd en wilde eens een webservertje opzetten...
Httpd in /etc/rc.conf aangezet, php even geinstalleerd en enabled en het werkte perfect.
Nu mysql.. ik heb gewoon de mysql packages geinstalleerd:
mysql-client-3.23.57.tgz
mysql-server-3.23.57p1.tgz
php4-mysql-4.3.3.tgz
Allen installeerden veilloos. Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld, en dacht klaar te zijn. Nu was dat dus bijna het geval... Ik dacht dat er iets mis was met de mysql server, want mijn php pagina wilde niet verbinden met de mysql dbase.
Dus wat heb ik nu gedaan? Mysql afgesloten door zijn pid op te zoeken in 'ps -x' en hem zo gekilled. Achteraf gezien was dit niet een al te slimme actie geweest, want de mysql server wil niet meer starten, hij zegt dat er nog een server draait...
Ik heb dit opgezocht op google, op GoT, en steeds zeggen ze dat je de bestaande mysql server moet opzoeken en afsluiten.
Leuk, maar mysqladmin shutdown werkt dus niet, want dan krijg ik deze errors:
code:
1
2
3
| mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (2)' Check that mysqld is running and that the socket: '/var/run/mysql/mysql.sock' exists! |
Die laatste regel was me al opgevallen.. ik eens zoeken op google.. en iemand raadde aan om die socket te verwijderen... dat had ik dus nooit moeten doen, want ook al maak ik een nieuwe aan, hij blijft worden verwijdert door iets of iemand.
proberen dan een server te starten met safe_mysqld werkt ook niet:
code:
1
2
| Starting mysqld daemon with databases from /var/mysql 040121 18:11:05 mysqld ended |
Ik zie door alle bomen het bos niet meer...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470