Toon posts:

Grootte harde schijf loopt terug door bestand 'desk.txt'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn vriendin heeft wel vaker kuren, die ik meestal wel weet op te lossen, maar met dit probleem weet ik me geen raad.
Als de pc aanstaat verdwijnt er na verloop van tijd ongeveer 1 MB per seconde, totdat Windows XP aangeeft dat er geen ruimte meer beschikbaar is. Als ik de pc opnieuw opstart, is er weer gewoon 4 GB beschikbaar...
Ik heb de harde schijf in mijn pc geschroefd, en toen was dit probleem weg.
Tevens heb ik de nieuwste virusscans gebruikt, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.
Ik ben er achter gekomen dat er na een tijdje een bestand op haar schijf verschijnt, 'desk.txt' genaamd. Dit bestand neemt in korte tijd steeds meer ruimte op, totdat de schijf vol is.
Het bestand is te vinden in c:\Program Files\Common Files\Service.
Ik heb geen idee waar het steeds vandaan komt, deleten kan niet, en het internet biedt ook geen raad. Iemand?!?

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
hmmzzz. Ik heb er ook ooit wel eens last van gehad. Zeeer irritant.., Mijn oplossing was gewoon een formatje er over gooien :), Ben ik altijd heel simpel in ;)

Verwijderd

kijk eens in de taskmanager of daar vreemde processen draaien.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat staat er precies ín dat filetje? Misschien biedt dat een aanknopingspunt...

Verwijderd

ik heb dat genuezel een keer gehab met WBEM-logs die m'n disk floode.
probeer es uit te vinden welke software die log genereerd.
misschien keylogger ofzow??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
[quote]misschien keylogger ofzow??[/quote]

Wow, de gf van TS typt 1Mbyte per seconde....da's pas een typmiep ;)

Verwijderd

Je komt er als volgt waarschijnlijk wel vanaf:

1. Ad-aware updaten en draaien
2. Virusscanner updaten en draaien

Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor ...

Wat verder ook nog wel eens wil helpen is een search doen op de local drives met als query "*". Selekteer vervolgens op laatst gewijzigd en je krijgt inzicht wat er op je PC allemaal gebeurt. Eventueel vervelende bestanden verwijderen in de veilige modus.
Xtremer schreef op 21 januari 2004 @ 18:08:
hmmzzz. Ik heb er ook ooit wel eens last van gehad. Zeeer irritant.., Mijn oplossing was gewoon een formatje er over gooien :), Ben ik altijd heel simpel in ;)
Grappig, ik vind het juist "leuk" om met mijn bestaande w2k install te blijven werken (heb inmiddels zoveel geinstalleerd dat het ook wel practisch is). Een nieuw mobo betekent wel even wat drivers (un)installen maar de NT-lijn loopt in ieder geval meestal gewoon door.

Verwijderd

Om te kijken welke bestanden op je disk worden gewijzigd kun je beter gebruik maken van FileMon (http://www.sysinternals.com/)

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:01:
Je komt er als volgt waarschijnlijk wel vanaf:

1. Ad-aware updaten en draaien
2. Virusscanner updaten en draaien

Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor ...

Wat verder ook nog wel eens wil helpen is een search doen op de local drives met als query "*". Selekteer vervolgens op laatst gewijzigd en je krijgt inzicht wat er op je PC allemaal gebeurt. Eventueel vervelende bestanden verwijderen in de veilige modus.

[...]

Grappig, ik vind het juist "leuk" om met mijn bestaande w2k install te blijven werken (heb inmiddels zoveel geinstalleerd dat het ook wel practisch is). Een nieuw mobo betekent wel even wat drivers (un)installen maar de NT-lijn loopt in ieder geval meestal gewoon door.
Naja, Keb ook een ander probleem, Waardoor mijn systeem naar de klote raakt :)
Overklokken. Heel soms gebeurt het wel eens dat me pc crash (Als ik hem nogmaals te hoog wil klokken) dat dan in een keer me windows corrupt is. Veilige modus/Systeemherstel helpt daar niet tegen.

Vandaar dat ik ook zeg, Gewoon ff windows opnieuw instaleren..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel puzzelen en surfen het probleem eindelijk op kunnen lossen.
Er was op de PC van mijn vriendin namelijk nog een ander probleem, wat gerelateerd bleek aan het harde schijf probleem.
Bij het internetten werd ze naemlijk steeds doorverwezen naar wmmse.com
Er bleek een tweede explorer te draaien naast de gebruikelijke IE explorer, die dat veroorzaakte. Deze stond (verborgen) onder C:\Program Files\Common Files\Services
Deleten gaat niet. Tevens is de tweede explorer de oorzaak van het eerder door mij beschreven desk.txt bestand, dat de hele harde schijf volschrijft.
Met het programma Hijack This! (makkelijk te vinden met Google), heb ik de hele k*tzooi eraf kunnen krijgen.
Eindelijk weer rust voor mij...

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Xtremer schreef op 21 januari 2004 @ 20:09:
Naja, Keb ook een ander probleem, Waardoor mijn systeem naar de klote raakt :)
Overklokken. Heel soms gebeurt het wel eens dat me pc crash (Als ik hem nogmaals te hoog wil klokken) dat dan in een keer me windows corrupt is. Veilige modus/Systeemherstel helpt daar niet tegen.
Mja overklokken is wel logisch dat je daarbij problemen kunt krijgen.
Als je geheugen bv buiten de specs laat draaien (lees hoger) heb je kans op CRC fouten, een oplossing zou kunnen zijn om Vmem hoger te zetten.
Tevens als je PCI bus hoger draait dan 33 MHz, kunnen oa controllers daar slecht tegen, wat dus bij je HD ook merkbaar word.

Kortom, als je wil overklokken, weet waar je mee bezig bent ... ;)

BF2 stats Systemen

Pagina: 1