Computer vast na 5 sec in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
Mijn computer liep vanmiddag vast en sindsdien blijft hij dat doen, hij gaat wel gewoon in windows geeft het welkom scherm, daarna laat hij de programma's in die automatische starten, en dan pats vast.

Hij doet het dan nog wel een beetje dus wanneer je ergens op klikt krijg je na 5 minuten responce maar na een poosje houd hij daar ook mee op.

Ik heb een amd athlon xp 2600+, asus a7ngx deluxe, 512 ddr geheugen, 120 gig maxtor hardeschijf en windows xp geintstalleerd.

iemand een oplossing!!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45
Wat heb je allemaal gedaan en wat is er allemaal veranderd, sinds hij vastloopt? Loopt hij ook in veilige modus vast?

|>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Veilige modus? VGA modus? Dingen al uitgeschakeld?

Dit is iets te weinig initiatief als je het mij vraagt.

edit:

Wil je dat niet meer doen Simon? :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis op 21-01-2004 17:58 ]

Verwijderd

Misschien dat hij bezig is met het zoeken naar bepaalde netwerkschijven die hij niet kan vinden?

Of heb je een netwerk en je netwerkinstellingen op DHCP staan, en hij geen DHCP server kan vinden? Dan kan het ook nog weleens heeeeeel lang duren voordat hij ergens op reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:00 ]

• Sayaret
in de veilige modus doet die het gewoon goed.

Verwijderd

Ik geloof dat er hier ergens nog een post rondsluipt met iemand die een HD van 120 GB heeft en Windows XP

Go figure

Grtz

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:38

Spikey

Making the web accessible!

Als alles in Veilige Modus wel "gewoon"werkt dan is het 90% zeker een software/driver probleem. Probeer eens naar de laatste goed werkende instellingen te herstellen (F8 voor snelmenu tijdens booten net na post) mits je systeemherstel hebt aan staan natuurlijk anders heeft het weinig zin.

Verder: is je fan op je heatsink nog wel goed? kan te warm worden als ie kapot is namelijk

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Sayaret
ik had al alle schijven op virussen doorzocht voor die vast liep, omdat die hij al wat langzaam liep. Geen virussen gevonden. In veilige modus heb ik hem op fouten gecontroleert, gedefragmenteerd ging goed, maar niks geen fouten.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:21
Ga eerst een kijken of het software is die op de achtergrond draait. Leg je probleem beter uit. Bv beeld vriest vast, muis beweegt niet meer. Het vriezen van je beeld heeft vaak te maken met overhitte/ defecte hardware. Tenzei je een nieuwe driver geinstalleerd hebt.

• Sayaret
de muis loopt niet vast die kan je gewoon blijven bewegen voor de rest lijkt het net of die enorm sloom loopt, niet van ik kan niks meer maar als ik wat aan klik dan duurt het een hele poos voor ik wat te zien krijg.

(btw wat is een heatsink)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sayaret,

Zoals je kan zien aan bovenstaande informatie is dit toch echt te weinig informatie, te weinig initiatief, om hier ook maar iets zinnigs over te zeggen.

Dit soort problemen zijn vaak sowieso al erg moeilijk te troubleshooten over een forum - als er dan vanaf het begin af aan al niet voldoende informatie / initiatief is, dan schiet het niet echt op - ik ga daarom je topic sluiten.

Lees bovenstaande tips even door - kijk ook even in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor meer tips, test je geheugen, test eens met een alternatief OS (Knoppix is hier vaak mooi voor zodat je kan zien ofdat het aan Windows ligt of aan je PC zelf).

Mocht je er dan nog niet uitkomen - open dan gerust een nieuw topic, maar geef daar wel duidelijk in aan wat je zelf al geprobeerd hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.