Toon posts:

Colocated server, welke case toegestaan door colo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar welke case ik het beste zou gebruiken als colocated server.

Ik zou voor een 1U case gaan, maar deze zijn zo duur, is dit overal zo? Ik heb al wat gezocht maar je betaalt minimum 300 euro voor de case, ventilators en voeding.

Ik zou bijna zelf eentje ineens gaan steken anders, is dit eigenlijk toegelaten door bedrijven die colocatie aanbieden?

Ik zou er graag alle mogelijke tips voor ontvangen

THx

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Ibex

^^ met stom.

Ik denk dat je best eens eventjes mailt naar het bedrijf waarbij je colocatie zou nemen (klopt die zin?). Volgens mij hangt het af van bedrijf tot bedrijf, maar ik vrees er eerlijkgezegd voor.
Men probeert altijd de veiligheid e.d. hoog te houden bij servers, en ik weet niet of ze een zelf gemaakte case zouden vertrouwen.

Gewoon even mailen lijkt me het beste in ieder geval.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:02
Zit je hiervoor niet in het verkeerde topic? :S

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Koop er anders gewoon een 2de hands ?

Ik zou daar eens naar kijken, genoeg veilingsites ...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kijk eens op www.servercase.nl die hebben bijvoorbeeld een simpele 1U chieftec voor 156,75 ex btw

[ Voor 7% gewijzigd door Kippenijzer op 21-01-2004 19:33 . Reden: exacte prijs vermeld ]

Verwijderd

Je hoofdvraag betreft colocatie en de mogelijkheden daarbij (plaatsen eigen kasten)
dus move CME > IT

Voor 2ehands zou je in Vraag & Aanbod kunnen kijken en voor nieuw kun je genoeg vinden in de Pricewatch ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 19:45 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat je een zelfgemaakte case in een colo ruimte mag hangen.
De kast moet namelijk precies 19" breed zijn, ook moet deze goedgekeurd zijn.
Ik zou er bijvoorbeeld niet echt vrolijk van worden als er zo'n zelfgemaakt ding boven mijn servers zou komen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:46:
Ik denk niet dat je een zelfgemaakte case in een colo ruimte mag hangen.
De kast moet namelijk precies 19" breed zijn, ook moet deze goedgekeurd zijn.
Ik zou er bijvoorbeeld niet echt vrolijk van worden als er zo'n zelfgemaakt ding boven mijn servers zou komen.
Tja, als je uit eigen makelei (spellingscheck anyone??) een stukje vakwerk aflevert is dat toch prima. Aleen zie ik het inderdaad niet snel gebeuren dat je zelf voor minder dan bijvoorbeeld de prijs van die chieftec kast iets bouwt wat geaccepteerd wordt, het gaat bij 1U nl. echt om millimeters...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Makelij :+

Maar ik kan me idd niet voorstellen dat je voor zeg 250 euro een case in elkaar zet die ook in elkaar blijft zitten.
Als je dat wel kunt is er dnek ik geen punt, hoewel ik het van te voren zou overleggen met je hoster.

Het is wel echt een preciese klus, en los van de 'buitenkant' wil je ook nog een binnenkant hebben waar je een server in kwijt kan.

Tweede hands lijkt me een stuk makkelijker.
Oh, en 1U zelfbouw server in elkaar knutselen is overigens ook iets dat je niet in 10 min doet (ok, kan aan mij liggen :P).

• Kippenijzer

Kippenijzer

IceStorm schreef op 21 januari 2004 @ 19:56:
Makelij :+
[..]Tweede hands lijkt me een stuk makkelijker.
Oh, en 1U zelfbouw server in elkaar knutselen is overigens ook iets dat je niet in 10 min doet (ok, kan aan mij liggen :P).
offtopic:
Thx voor spelling, ik twijfelde, 50% kans, verkeerd gegokt :)

En een 1U server bouw je best in evenveel (of weinig) tijd als een normale pc, je hoeft als je een beetje redelijk bord hebt nl. NIETS te doen, bord erin, schijfe eraan, en dicht, alles zit verder toch on board :) Alleen soms beetje gehannes met het netjes (lees: niet airflow belemmerend) wegfrotten van de kabels.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Titelfix gedaan.

Overigens stel je 2 vragen waarvan 1 vooral niet Internet&Telefonie gerelateerd is, namelijk 'welke goedkope 1u case kan ik nemen', zo'n vraag zou beter in Overige Hardware passen. Ik laat dit topic voorlopig hier staan.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Voor goedkope 1U rackmounts van relatief goede kwaliteit moet je bij Progress.nl zijn. Die Chieftec dingen zijn zeer acceptabel ;)

Verwijderd

Ik heb een server (telecity amsterdam) bij is.nl draaien.

Als voorbeeld, bij IS (Interned Services) is een 4U kast standaard voot co-lokatie, dus waarom zou je hem dan kleiner willen als dat duurder is (kun je natuurlijk wel doen als je een heel rack huurt voor je clusterje 8) ).

Ze kunnen je ook aan een lege kast helpen, heb ik ook gedaan, kassie ophalen, inbouwen en de volgende dag naar telecity brengen, DIK tevreden ! _/-\o_

edit: zou hem niet zelf bouwen nee, ze zien je al aankomen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 22:22 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46

jep

Zelf bouwen is ook geen probleem hoor. Als het rack-mountable is zou ik er gewoon een U prijs voor rekenen en als 't niet rack mountable is komt er een plankje onder en leg je 'm plat neer. :) Dit doen alle colo providers die ik ken ook. :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jep schreef op 21 januari 2004 @ 22:27:
Zelf bouwen is ook geen probleem hoor. Als het rack-mountable is zou ik er gewoon een U prijs voor rekenen en als 't niet rack mountable is komt er een plankje onder en leg je 'm plat neer. :) Dit doen alle colo providers die ik ken ook. :)
pzies, heb nu een Compaq ML350 (towermodelletje, dus geen 19") op z'n kant op een plankie gedonderd boven onze 2 andere colocated servers...geen probleem bij NXS.nl in elk geval en bij Luna.nl was dat ook niet echt een probleem...liever niet, maar zolang alles maar goed en stevig in elkaar zit valt alles te bepraten.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:00
Zelf heb ik een VIA Epia bordje in een 1U kast gecolo'd hangen..

Ze zijn volledig ingericht, of in delen, te krijgen bij o.a. myelectronics.nl
http://www.travla.com/Products/C146/c146.html (er zijn nog een paar types, o.a. een waar je 2 volledige servers in 1 1U behuizing mee kan bouwen)
Pagina: 1