Toon posts:

Sweex switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor mijn studenten huis een sweex 5 poort 100MB switch gekocht.
Er moeten drie PC's op het netwerk plus de uplink naar het UT netwerk. Probleem is dat met alle stekkertjes er in er slechts 1 PC een IP adres krijgt. Vervangen we de switch met een HUB dan werkt alles 100%. Ik heb alle mogelijke combinaties gemaakt met de de vier verschillende kabels. Volgens de leds op de switch zijn de kabels goed verbonden kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Krijg je bij het proberen van al die combinaties bij steeds dezelfde PC of steeds dezelfde poort een IP-adres? Dat is zeg maar nogal relevant :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is altijd dezefde PC die verbinding krijgt met internet. En met een HUB in plaats van de switch krijgen de andere 2 PC's wel verbinding.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:29 ]

Verwijderd

misschien staan de instellingen wel verkeerd.. ik heb zelfde switch, en je kan er bv dhcp op instellen enz..

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:30:
misschien staan de instellingen wel verkeerd.. ik heb zelfde switch, en je kan er bv dhcp op instellen enz..
Een switch met DHCP?
Wat is dat nu weer :P

Ik denk dat je in de war bent met een router

Topicstarter: Probeer eens met kabeltjes te wisselen op de switch, om te kijken of dan een andere pc het ip-adres krijgt toegewezen.

[ Voor 29% gewijzigd door dawuss op 21-01-2004 18:32 . Reden: toevoeging ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Kijk even naar de instellingen van de PC's die geen IP-adres krijgen hoe het zit met Auto Negotiating en probeer even de vier vaste standen één voor één; 10Mbit HD, 100Mbit HD, 10Mbit FD en 100Mbit FD :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabeltjes al in iedere mogelijke combinatie in de switch gehad.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:52:
Ik heb de kabeltjes al in iedere mogelijke combinatie in de switch gehad.
Bedoel je daarmee alleen de kabels die naar de pc gaan of ook de uplink kabel?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ook de uplink kabel
Pagina: 1