Toon posts:

Veritas Backup Exec 9.0 mail notification

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op een server (windows 2000 Advanced server) het programma backup exec draaien. Het programma draait goed, alle backup jobs gaan goed, alleen als een job voltooid is moet hij een mailtje verzenden. Dit doet het dus niet meer. Het heeft sinds juli tot oktober goed gedraaid, we kregen dus een mailtje met de melding dat het goed gegaan is. Bij een klant hebben we (bijna) dezelfde systeem draaien en daar gaat het wel goed. Dus ik alle instellingen vergeleken en ze zijn allemaal hetzelfde.

Op de homepage van veritas stond 1 vermelding die misschien van toepassing was. Maar dat loste niks op. Google kwam ook met weinig. 1 persoon in de discussiegroepen van google had hetzelfde probleem, alleen geen bericht terug gehad. En helaas gaf de search hier ook niks.

Weet iemand wat er misschien aan de hand is.

Alvast bedankt

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Klinkt misschien wat simpel, maar heb je niet gewoon een verkeerd mail adres / server gebruikt? Ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van de mailfunctie, maar als je zegt dat alle instellingen verder gelijk zijn (hoe gecontroleerd trouwens), lijkt me dit een goed punt om even naar te kijken.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Gecontroleerd door bij de klant remote desktop in te loggen. En dan elke optie te vergelijken. Maar kan het misschien zijn dat een software firewall het tegenhoud, en dan bedoel ik de administrator. Had een keer zoiets gelezen dat sommige administrators geen ftp site kan benaderen.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Als je zelf vanaf die pc een mailtje kan sturen, weet je iig dat die poort niet geblokt wordt oid. Het kan natuurlijk een personal firewall zijn, waarbij het programma eerst toegang moet krijgen voor inet. Je zei in je startpost 'niet meer'. Sinds wanneer? wat is er toen veranderd?

Instellingen vergelijken zou ik zelf doen via een configuratiebestand (zat dacht ik ergens een ini in de hoofddir). Ik kan het hier niet controleren omdat ik het programma niet op mn eigen pc heb :/

Hoe bedoel je dat sommige admins geen ftp kunnen bereiken? Je kunt natuurlijk je account limiteren, maar als je het echt over het 'administrator' account hebt, klinkt dit me wat vreemd toe. Je kunt het natuurlijk gewoon testen :) Waarvoor wou je ftp gebruiken als het om mail gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Dat FTP verhaal kan ik uitleggen. Ik las dus ergens dat sommige administrator accounts problemen hebben om een ftp in te komen. Dus ik dacht misschien is een tekort aan rechten. Ik heb dit ook getest. Door eerst met de server waar hij correct werkt (dus het mailtje verzend) te testen door naar de ftp van onze hosting provider te gaan. Dat ging goed. En daarna de server waar hij het niet doet naar precies dezelfde ftp te gaan. En dat wil niet werken. Dus ik zit nu zelf te denken aan rechten probleem.

Want het mailtje wat wij "horen" te ontvangen kwam altijd van administrator@nogwat.nl. Dus daarom dacht ik aan het administrator account.

Het is in oktober gestopt met het verzenden van mailtjes.

En ik heb voordat ik naar huis ging nog even alles in het bedrijf gecontrolleerd en dat werkte allemaal goed (exchange, SQL server, etc)

Dus ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 19:27 . Reden: Iets toegevoegd. ]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29

DJTimo

Cuyoapart.mza

Klinkt misschien heel lullig, maar toch iets wat de moeite waard is om even te controleren :) : is de mailbox van "Administrator" aan zijn limiet? Als dit 't geval is kan het zijn dat hier "sancties" aan verbonden zijn zoals bijvoorbeeld geen mail meer kunnen versturen.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

-Er is dus een exchange server aanwezig. Je zou daarin kunnen achterhalen of er een poging wordt gedaan om mail te sturen vanaf het account van 'administrator'.
-Dat rechtenprobleem kan natuurlijk een firewall zijn.
Het blijft zonder volledig overzicht van de werkomgeving natuurlijk gokken, maar dat het iets met rechten is zou heel goed kunnen. Ik neem aan dat je in jou omgeving via een domain werkt, waarop gebruikers kunnen inloggen met eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Deze administrator.. is dat dan de administrator van de domain server of van een van de lokale pc's? Welk van de 2 ook. Ik verwacht de oplossing van het probleem te vinden op die domain server.

// zie bovenstaand: het blijft natuurlijk gokken. Het zou evengoed kunnen zijn dat die specifieke computer iets firewallachtigs heeft gekregen en/of de exchange server problemen met het account heeft.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 21:20

bitflusher

flushed die *** pc

veritas kan op 2 manieren zijn mail de wereld in helpen.

- rechtstreeks naar exchange gebruikmakend van een outlook profiel
- via smtp

de eerste blijkt niet de stabielste, bij de minste verandering aan rechten of het outlook profiel wijzigt gaat de boel in de hobbel.

via smtp maakt het niet erg veel uit wat voor rechten er zijn, dus stabieler, gemakkelijk te testen door mail via telnet te sturen (ff de search gebruiken)
nadeel is dat de ontvangende kant het volledige e-mail adress "backupadmin@maildomein.nl" krijgt te zien ipv alleen een naam "backupadmin" bijvoorbeeld.

edit: ik bedenk me dat als je outlook profiel wilt gebruiken dan moet de user ingelogd zijn waarmee de service ook is ingelogd, de veritas console (of hoe het ook heet) moet open staan.
meestal configureer ik inloggen voor de backup service op een kopie van het administrator account zodat die service niet uit de lucht gaat na het wijzigen van het wachtwoord (en backupadmin wachtwoord in de kluis!)

[ Voor 28% gewijzigd door bitflusher op 21-01-2004 22:05 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Mailserver gekoppeld aan NT-rechten?
Misschien locked Out.

Kijk eens tussen je mail-instellingen.
Misschien staat je backup-server wel tussen de Blacklisted sites.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de smtp methode. Had ik eerder moeten vermelden want het is wel een belangerijk punt. Dat mailtje versturen via telnet gaat ik morgen proberen.

Hartelijk dank voor jullie hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net in toevallig in outlook op de server gekeken naar verzonden items en daar staat helemaal niks in van dat er mailtjes zijn verzonden over backup. En toen heb ik weer bij de server van die klant van ons en die heeft netjes alle mailtjes in de verzonden items staan.

Dus ik zit te denken dat Backup Exec problemen heeft met het communiceren met de exchange server. Ik gaat daar maar eens in spitten.

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd ben ik achter het probleem. Het lag aan de MAPI, in oktober was er een server migratie waar de servernaam verandert werd. En Backup Exec nog stom 8)7 8)7 naar de oude server aan het zoeken. Hostnaam verandert en hij stuurt nu netjes een mailtje 8) 8)

Dus ik dank jullie hartelijk voor jullie suggesties.
Pagina: 1