Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik wil wat weten over de GPRS van de ipaq 5450:

- Internetten hiermee, is er software voor nodig om dit voor elkaar te krijgen? Bij mijn netwerkconnecties staat geen GPRS iets.
- Is het mogelijk MMS te versturen en te ontvangen, zo ja met welke software
- Kan ik zien wanneer ik gebeld word?
- Zijn er nog overige functionaliteiten van de GPRS?
- PPC2002 of 2003; maakt dit een verschil?

Ik wil nml een gprs abbo nemen van orange, die van 20 euro per maand gratis.

if broken it is, fix it you should

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet wel dat bij telfort GPRS het goedkoopst is, 1,50 EUR/mb. Verder heb ik alleen verstand van internet op de Palm, dus ik kan je daarmee helaas niet verder helpen.

Alors.

• elgringo
Stereotomy schreef op 21 januari 2004 @ 16:51:
Ik weet wel dat bij telfort GPRS het goedkoopst is, 1,50 EUR/mb. Verder heb ik alleen verstand van internet op de Palm, dus ik kan je daarmee helaas niet verder helpen.
Geld is geen probleem, maar om functionaliteit. belcompany geeft orange free 20 weg voor 0 euro in maand

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
elgringo schreef op 21 januari 2004 @ 16:48:
Ik wil wat weten over de GPRS van de ipaq 5450:

- Internetten hiermee, is er software voor nodig om dit voor elkaar te krijgen? Bij mijn netwerkconnecties staat geen GPRS iets.
De iPAQ 5450 heeft geen ingebouwde GSM of GPRS ontvanger. Softwaretechnisch is dit dus alleen mogelijk met behulp van een mobiele telefoon met Bluetooth, die je dan draadloos verbindt met je iPAQ. Mocht je op die mobiele telefoon een GPRS-abonnement hebben, dan kun je die als een soort 'modem' gebruiken om op je iPAQ te internetten. Erg praktisch kan ik het echter niet noemen, omdat je elke keer dat je wilt internetten weer enkele handelingen moet verrichten.

Hardwarematig is het ook op te lossen, met behulp van het prijzige GSM/GRPS-pack:

http://www.pdashop.nl/product/1529/1963/Jackets
- Is het mogelijk MMS te versturen en te ontvangen, zo ja met welke software
- Kan ik zien wanneer ik gebeld word?
- Zijn er nog overige functionaliteiten van de GPRS?
Met behulp van PocketPC PhoneTools (oid) kun je dit soort functies van je telefoon via Bluetooth benutten. Mocht je kiezen voor het GPRS-pack, dan zit de software erbij.
- PPC2002 of 2003; maakt dit een verschil?
Het GPRS-pack is alleen geschikt voor 2002.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Onpraktisch? Ik laat mijn t68i gewoon in mijn binnenzak zitten met BT ontvangst voor gepairde apparaten áán, en kan gewoon internetten/MSNnen of remote desktoppen op mijn Palm Tungsten|T.

Kortom, je hebt niet alleen een GPRS abbo nodig, maar ook een GSM met ingebouwd modem en IR of BT als je PDA dat ondersteunt.

-edit- Ook weer niet helemaal waar: je kunt ook gewoon via GSM inbellen, maar dat kost een lieve duit. -edit-

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 21-01-2004 17:19 ]

Alors.

• Nick|IA
Goed, het is niet helemaal onpraktisch, maar een schoonheidsprijs verdient het niet. Ik ken de combinatie, weet dat het kan werken, maar als je dan vervolgens kijkt naar b.v. een Qtek 2020, dan ben je verkocht. Als beide functies in één apparaat zijn verwerkt, maak je er veel vaker gebruik van, heb ik het idee. Alles werkt gewoon: MSN Messenger, Outlook, Internet...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Qtek 2020 GSM/GPRS: € 799,-

Kuch.

Smartphones komen nog wel. Het grootste bezwaar voor mij is dat als ik uitga in een kroeg dat ik dan geen PDA meeheb, maar mijn GSM wel. Heb je een smartphone, tja, dan moet je zo'n duur ding wel meesjouwen, en da's niet fijn.

Het is op het moment als je op een budget zit veel verstandiger om nog twee losse kleine apparaten te sjouwen. Het enige wat ik niet met mijn Palm kan, is bellen. Voor al het andere, internetten, e-mail e.d. hoef ik alleen mijn Palm uit mijn zak te vissen, en mijn GSM kan rustig blijven waar die ook mag zitten, dus begrijp je argument niet dat dit lastig zou zijn.

Bovendien, heb je zelf praktische ervaring met een smartphone c.q. PDA/GSM combinatie?

[ Voor 26% gewijzigd door Stereotomy op 21-01-2004 17:35 ]

Alors.

• Nick|IA
Stereotomy schreef op 21 januari 2004 @ 17:33:
Bovendien, heb je zelf praktische ervaring met een smartphone c.q. PDA/GSM combinatie?
Absoluut. Op m'n werk hebben inmiddels uit puur enthousiasme vijf collega's een Qtek 2020 aangeschaft - ik word nog weerhouden door het door jou genoemde prijskaartje. Die vijf collega's waren qua gadgets niet de minsten - allemaal hadden ze een PDA, allemaal een Bluetooth-enabled GPRS-telefoon. Slechts één zag ik er wel eens gebruik van maken, maar alleen als hij écht zijn best deed om op te scheppen. Nu zie ik 'm een paar keer per dag mobiel op MSN verschijnen. Misschien ligt het aan het Pocket PC besturingssysteem, dat zou me niks verbazen, maar een iPAQ 3970 met T610 was zeker niet de gouden combinatie. De Qtek 2020 is dat wel.

Natuurlijk zie ik de bezwaren ook wel. Een Qtek neem je niet mee uit, belt een stuk lastiger, heeft een belachelijk kleine batterijlevensduur en is ook niet erg... compact. Echter: SIM-kaart erin en je bent 'always-on'.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nick|IA schreef op 21 januari 2004 @ 20:00:
[...]

Natuurlijk zie ik de bezwaren ook wel. Een Qtek neem je niet mee uit, belt een stuk lastiger, heeft een belachelijk kleine batterijlevensduur en is ook niet erg... compact. Echter: SIM-kaart erin en je bent 'always-on'.
Ben ik het dan wel met je eens: Smartphones hebben de toekomst. :)

Alors.

• elgringo
Stereotomy schreef op 21 januari 2004 @ 17:15:
Onpraktisch? Ik laat mijn t68i gewoon in mijn binnenzak zitten met BT ontvangst voor gepairde apparaten áán, en kan gewoon internetten/MSNnen of remote desktoppen op mijn Palm Tungsten|T.

Kortom, je hebt niet alleen een GPRS abbo nodig, maar ook een GSM met ingebouwd modem en IR of BT als je PDA dat ondersteunt.

-edit- Ook weer niet helemaal waar: je kunt ook gewoon via GSM inbellen, maar dat kost een lieve duit. -edit-
Jullie snappen het niet: In mijn PDA kan ik een simkaart doen, de ipaq 5450 heeft echter geen gsm functionaliteit; alleen gprs. En ik wil dus weten wat ik met gprs functioniteit kan; mbt mms, sms, ed.

• elgringo
Nick|IA schreef op 21 januari 2004 @ 17:06:
[...]

De iPAQ 5450 heeft geen ingebouwde GSM of GPRS ontvanger. Softwaretechnisch is dit dus alleen mogelijk met behulp van een mobiele telefoon met Bluetooth, die je dan draadloos verbindt met je iPAQ. Mocht je op die mobiele telefoon een GPRS-abonnement hebben, dan kun je die als een soort 'modem' gebruiken om op je iPAQ te internetten. Erg praktisch kan ik het echter niet noemen, omdat je elke keer dat je wilt internetten weer enkele handelingen moet verrichten.

Hardwarematig is het ook op te lossen, met behulp van het prijzige GSM/GRPS-pack:

http://www.pdashop.nl/product/1529/1963/Jackets

[...]
Waarom kan ik er dan een simkaart in kwijt?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Oooh zeg dat dan. :)

Ook knap stom, moet je alsnog een GSM bij je hebben om te kunnen bellen, maar da's offtopic.

Je kunt met GPRS niet SMSsen. Mocht je willen. Als dat kon zouden alle carriers in Nederland binnen 1 week failliet zijn. MMS lukt wel. Internet ook. Bellen niet, dat gaat dus via GSM.

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 22-01-2004 16:45 ]

Alors.

• Nick|IA
Met de iPAQ 5450 en 5550 kun je noch GPRS'en, noch GSM'en. De iPAQ's hebben wel een SIM-kaartslot, maar daar kun je niets mee. Die is er hoogstwaarschijnlijk ingezet vanwege latere versies (6300-serie), die van hetzelfde bouwplan gebruikmaken.

• elgringo
Stereotomy schreef op 22 januari 2004 @ 16:44:
Oooh zeg dat dan. :)

Ook knap stom, moet je alsnog een GSM bij je hebben om te kunnen bellen, maar da's offtopic.

Je kunt met GPRS niet SMSsen. Mocht je willen. Als dat kon zouden alle carriers in Nederland binnen 1 week failliet zijn. MMS lukt wel. Internet ook. Bellen niet, dat gaat dus via GSM.
dat d8 ik al. Maar hoe mms je dus, verzenden en vooral ontvangen?

offtopic:
waarom zouden alle carrier failliet zijn?

En gesprekken detecteren (dus als ik gebeld dat ik dan een melding krijg)

[ Voor 3% gewijzigd door elgringo op 23-01-2004 08:51 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MMS kan ik je helaas niet mee helpen, daar kan ik helaas niks mee met mijn t68i en Palm Tungsten|T.

Het feit dat 140 lettertjes 20 cent kost om te versturen via GSM, en de gemiddelde Breezah muts zich suft SMS't, snap je wel waarom het zwaar verboden is om dat via gprs aan de praat te kunnen krijgen..... maar wie weet... ooit in de toekomst....

Alors.

Pagina: 1