Uw visie graag

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 00:18
Ben nu al drie weken urenlang per dag bezig om het beste systeem (voor mij) samen te stellen. Ik neem alles in overweging: prijs (duh), merk, eerdere ervaringen (geen Abit meer, al drie mobootjes stuk gelopen), geluidproductie (ik word gek van die helicopters hier naast me), klantenservice van desbetreffende winkel, gebruiksgemak, etc, en last but not least, overklokbaar (ben grote newbee wat dat betreft, maar die barton moet toch voorbij de 2200 Mhz kunnen).

Ik ga hem gebruiken voor het volgende: 3D CAD (3D Max modelleren (niet animeren), Games (Call of Duty - I love it), en de rest (films kijken, muziek, internetten, tekstverwerking). Dat kan ik al nu met mijn huidige systeem, maar ja, je kent het, het nieuwe blijft altijd lonken.

Ik ben dus tot het volgende gekomen:

Motherboard -------- Asus A7N8X Rev 2.0
Cooler ---------------- Thermaltake Silent Boost
Power Supply ------- Q-Tec 400W Dual Fan Low Noise
Harddisk ------------- Maxtor 80 GB - 8 Mb - ATA133
Ramm ---------------- TwinMos 512 Mb PC-3200 DC
Processor ------------ AMD Barton 2500+ AQXEA 0325 VPMW
Videocard ------------ Leadtek A170 DDR-TH GeForce MX 440

Mobo en CPU zullen waarschijnlijk tweedehands zijn, videocard neem ik mee uit huidige systeem. Ben student dus budget is vrij klein.

Voor de goede orde: B)
Ja, ik heb zo'n beetje alle desbetreffende faqs gelezen, alle threads gelezen die de onderdelen behandelen, een eindloze verzameling reviews gelezen (Van Abits, Zalmans, Aopens (geen behoorlijk thread over de AK79D-400 helaas), Seagate, Maxtor, Twinmos, Corsair...noem het maar op) en hopelijk genoeg data verzamelt om een goede keus te kunnen maken.

Echter... :*)

Ik wil geen spullen aanschaffen waarvan ik later spijt 8)7 krijg omdat het een remmende factor van het systeem blijkt te zijn, dus ik wil heel graag jullie mening horen over de keuze van de samenstelling.

Thank you _/-\o_

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Ziet er wel goed uit maar ik zou zelf voor een zalman voeding of iets dergelijks gaan, kost iets meer maar daar heb ik zelf dan weer meer vertrouwen in.
Er zijn veel mensen die goede ervaringen ermee hebben maar ook heel erg veel met slechte. Verder zou ikzelf voor de zalman 7000a AlCu koeler gaan. Succes verder met je keuze.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
en ik zou voor een maxtor schijf met s-ata gaan (120 gb) is maar 99 euro :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
zou je niet een andere videokaart nemen? deze is wel erg low end!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:19
Ik zou zeker kijken voor een betere voeding(zalman-stil) en een goede grafische kaart(zeker bij max en modelleren) Zeker bij grote modellen in een orbit wil het model niet meer mee B)

Verwijderd

Ramm ---------------- TwinMos 512 Mb PC-3200 DC

zou eerder voor 2x 256 gaan, is goedkoper en je kan gebruik maken van dual. Dat levert een leuke prestatie winst.

waarom trouwens zo'n zware voeding? Dit systeem kan ook zeer goed uit de voeten met bijv. een antec 330w.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:58 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Zie post Crash-Override :)

Niemand weet jouw budget maar ik zou toch sterk een andere grafische kaart overwegen voor games en evt. modelling. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.