Ben nu al drie weken urenlang per dag bezig om het beste systeem (voor mij) samen te stellen. Ik neem alles in overweging: prijs (duh), merk, eerdere ervaringen (geen Abit meer, al drie mobootjes stuk gelopen), geluidproductie (ik word gek van die helicopters hier naast me), klantenservice van desbetreffende winkel, gebruiksgemak, etc, en last but not least, overklokbaar (ben grote newbee wat dat betreft, maar die barton moet toch voorbij de 2200 Mhz kunnen).
Ik ga hem gebruiken voor het volgende: 3D CAD (3D Max modelleren (niet animeren), Games (Call of Duty - I love it), en de rest (films kijken, muziek, internetten, tekstverwerking). Dat kan ik al nu met mijn huidige systeem, maar ja, je kent het, het nieuwe blijft altijd lonken.
Ik ben dus tot het volgende gekomen:
Motherboard -------- Asus A7N8X Rev 2.0
Cooler ---------------- Thermaltake Silent Boost
Power Supply ------- Q-Tec 400W Dual Fan Low Noise
Harddisk ------------- Maxtor 80 GB - 8 Mb - ATA133
Ramm ---------------- TwinMos 512 Mb PC-3200 DC
Processor ------------ AMD Barton 2500+ AQXEA 0325 VPMW
Videocard ------------ Leadtek A170 DDR-TH GeForce MX 440
Mobo en CPU zullen waarschijnlijk tweedehands zijn, videocard neem ik mee uit huidige systeem. Ben student dus budget is vrij klein.
Voor de goede orde:
Ja, ik heb zo'n beetje alle desbetreffende faqs gelezen, alle threads gelezen die de onderdelen behandelen, een eindloze verzameling reviews gelezen (Van Abits, Zalmans, Aopens (geen behoorlijk thread over de AK79D-400 helaas), Seagate, Maxtor, Twinmos, Corsair...noem het maar op) en hopelijk genoeg data verzamelt om een goede keus te kunnen maken.
Echter...
Ik wil geen spullen aanschaffen waarvan ik later spijt
krijg omdat het een remmende factor van het systeem blijkt te zijn, dus ik wil heel graag jullie mening horen over de keuze van de samenstelling.
Thank you
Ik ga hem gebruiken voor het volgende: 3D CAD (3D Max modelleren (niet animeren), Games (Call of Duty - I love it), en de rest (films kijken, muziek, internetten, tekstverwerking). Dat kan ik al nu met mijn huidige systeem, maar ja, je kent het, het nieuwe blijft altijd lonken.
Ik ben dus tot het volgende gekomen:
Motherboard -------- Asus A7N8X Rev 2.0
Cooler ---------------- Thermaltake Silent Boost
Power Supply ------- Q-Tec 400W Dual Fan Low Noise
Harddisk ------------- Maxtor 80 GB - 8 Mb - ATA133
Ramm ---------------- TwinMos 512 Mb PC-3200 DC
Processor ------------ AMD Barton 2500+ AQXEA 0325 VPMW
Videocard ------------ Leadtek A170 DDR-TH GeForce MX 440
Mobo en CPU zullen waarschijnlijk tweedehands zijn, videocard neem ik mee uit huidige systeem. Ben student dus budget is vrij klein.
Voor de goede orde:
Ja, ik heb zo'n beetje alle desbetreffende faqs gelezen, alle threads gelezen die de onderdelen behandelen, een eindloze verzameling reviews gelezen (Van Abits, Zalmans, Aopens (geen behoorlijk thread over de AK79D-400 helaas), Seagate, Maxtor, Twinmos, Corsair...noem het maar op) en hopelijk genoeg data verzamelt om een goede keus te kunnen maken.
Echter...
Ik wil geen spullen aanschaffen waarvan ik later spijt
Thank you