Toon posts:

[HELP] C1 op Epox 8KHA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

zit al een paar uur te zoeken naar topics die mijn probleem beschrijven, maar geen een geeft hetzelfde probleem of een oplossing, dus vandaar deze nieuwe topic.

Mijn systeem:
- Epox 8KHA mobo
- AMD TB 1400
- 300W voeding
- 2 maal 256 DDR
- Geforce2

Ik had tot gisteren geen problemen met mijn systeem. Echter, mijn cpu cooler ging kapot. Gelijk een nieuwe gekocht en geinstalleerd.
Bij opstarten van de pc krijg ik nu melding C1 en om de 3 seconden een beep. Alle ventilators in mijn kast draaien wel. Er wordt geen signaal aan de monitor gegeven. Komt dus ook niet in de bios.
C1 is volgens de manual een geheugenprobleem (vindt hem niet). Echter ik heb de SIMS al in alle posities in de slots geprobeerd en ook goed aangedrukt. De SIMS draaien ook goed in een ander systeem.

Ook gedaan:
- CPU in andere pc -> OK
- Bios Reset (ook batterij eruit etc)
- Shift of Delete + reset knop
- Videokaart eruit, andere erin

Iemand misschien een idee? Of blijft er niets anders over dan een nieuw mobo kopen?
Alvast bedankt...

Verwijderd

Voor een andere expox:
Power off
Insert ingedrukt houden en aanzetten
Als je beeld krijgt Insert loslaten
In bios memory frequency veranderen van "AUTO" naar "BY SPD" of "100%".

Werkt dit niet dan zijn de mogelijkheden:
1) voeding stuk, als dit zo is dan is je mobo waarschijnlijk ook stuk, controleer of er brandplekken op de atx-stekker zitten (eerst loshalen dus).
alleen. Probeer eens een andere voeding, dat de fans draaien wil nog niet zeggen dat de voeding in orde is.
2) alleen mobo stuk
3) alleen bios verrot, als je iemand kent met dezelfde mobo kun je die bios eens proberen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik zou als eerste eens gaan kijken naar de dingen die veranderd zijn, je CPU koeler dus.
Heb je deze op dezelfde aansluiting op het moederbord aangesloten? Sommige moederborden starten nl. niet op als ze geen toerental registreren op de juiste aansluiting.
Heb je niet per ongeluk iets te veel pasta gebruikt is er sluiting veroorzaaky op de CPU?
Heb je niet per ongeluk de core van de CPU beschadigt?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..