Na wat spyware en allerlei onzin programma's verwijderd te hebben kan mijn laptop opeens geen internetverbinding meer maken. Op m'n andere pc heb ik wel internet.
Het lijkt er op dat mijn laptop het IP adres niet kan vrijgeven en daardoor geen IP adres van de router toegewezen krijgt . Momenteel begint het IP adres met 169.254.etc , terwijl dat 192.168.1.etc moet zijn.
Ik heb geprobeerd ipconfig /renew, maar het lukt niet, ik krijg als antwoord.: er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding (er is geprobeerd een bewerking uit voeren op iets anders dan een socket). Inmiddels draytek gebeld:
handmatig IP adres ingevoerd (192.168.1.12),
standaardgateway: (192.168.1.1)
voorkeur-dns (195.121.1.34),
alternatieve-dns (195.121.1.66), maar toch lukt het niet.
Bij m'n pc is ie wel toegewezen, dus daar heb ik wel internet.
Waar kan dit aan liggen? Is het iets software-matigs (omdat ik daarvoor dingen hebben verwijderd)?
specs:
hoofdpc: win me
laptop : win xp
router: vigor2200E
modem: alcatel speedtouche home
provider: planet internet (ADSL)
Het lijkt er op dat mijn laptop het IP adres niet kan vrijgeven en daardoor geen IP adres van de router toegewezen krijgt . Momenteel begint het IP adres met 169.254.etc , terwijl dat 192.168.1.etc moet zijn.
Ik heb geprobeerd ipconfig /renew, maar het lukt niet, ik krijg als antwoord.: er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding (er is geprobeerd een bewerking uit voeren op iets anders dan een socket). Inmiddels draytek gebeld:
handmatig IP adres ingevoerd (192.168.1.12),
standaardgateway: (192.168.1.1)
voorkeur-dns (195.121.1.34),
alternatieve-dns (195.121.1.66), maar toch lukt het niet.
Bij m'n pc is ie wel toegewezen, dus daar heb ik wel internet.
Waar kan dit aan liggen? Is het iets software-matigs (omdat ik daarvoor dingen hebben verwijderd)?
specs:
hoofdpc: win me
laptop : win xp
router: vigor2200E
modem: alcatel speedtouche home
provider: planet internet (ADSL)