ati r9500 soms dood en soms niet.. (schijn dood?)

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb het topic maar hier geplaatst omdat mijn videokaart met water wordt gekoeld. nu sinds kort maar weer op luchtkoeling omdat ik bang was dat het lag aan de montage dat hij niet goed gekoeld werd..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/atir9500dood.JPG
dit is dus het beeld dat ie geeft. maar op dit moment zit ik nu achter die zelfde ati en al die strepen zijn weer weg..
gisteren had ik weer last van maar eergisteren ofzo weer niet.. kortom vaaaag..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_63.jpg
zo is dus de waterblok gemonteerd..
tussen het waterblok en de heatsink zit as2 + arctic compound.

maar het rare is dus dat af en toe het beeld perfect is en alles top werkt en dan opeens rare blokjes krijgt.. :|

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Lijkt op een hitte probleem, het ziet er niet naar uit dat dat waterblok in contact staat met de GPU. Heb je het waterblok op de heatsink gemonteerd? Dat is niet de bedoeling met een waterblok.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:33 ]

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Of hij lekt water...

Verwijderd

Als het probleem zich na een tijdje pas voordoet, dus niet bij koude boot. Is het een hitteprobleem, dit komt dan omdat het waterblokje gemonteerd is op de heatsink. Dit geeft volgens mij slechte resultaten, kun je dat blokje niet beter direct op de GPU monteren.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
hoe het zit zit het al sinds een lange tijd.. zeker al een half jaar. tis nu doordat ik 1 keer me cpu een voltage van 1.75V heb gegeven en de cpu van 2.0@2.4 had gezet en die mhz bus van me agp niet heb verlaagd..
ik had er niet aan gedacht :X iig waarschijnlijk heeft toen me videokaart een opdonder gehad.

waterlekken doet hij niet.

Verwijderd

ReseTTim schreef op 21 januari 2004 @ 17:13:
hoe het zit zit het al sinds een lange tijd.. zeker al een half jaar. tis nu doordat ik 1 keer me cpu een voltage van 1.75V heb gegeven en de cpu van 2.0@2.4 had gezet en die mhz bus van me agp niet heb verlaagd..
ik had er niet aan gedacht :X iig waarschijnlijk heeft toen me videokaart een opdonder gehad.

waterlekken doet hij niet.
Daar gaat een videokaart nog niet kapot van, ik draai zelf een FSB van 247 en das een AGP van 82 mhz ongeveer, Joep draait dit ook met zijn R9800P en we hebben allebei geen enkele problemen.

De storingen die jij krijgt zien er precies hetzelfde uit als mijn TI4280 had, deze is overleden omdat de core net niet genoeg gekoeld werd. Bij normaal gebruik was de tempratuur ook goed, maar als de PC te lang aanstond met het warme zomer weer dan kon deze flink heet worden en dat is terminaal geworden.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Je hebt toch hoop ik wel de spacer er onder vandaan :?

Verwijderd

erik9287nl schreef op 21 januari 2004 @ 17:30:
Het is getest, en het verschil tussen spacer en niet-spacer is 3 graden... deze koeling is toch al alles behalve optimaal dus lijkt me dat die 3 graden voor die spacer ook niet zoveel meer uitmaakt.

Dat van de spacer geldt trouwens alleen voor oudere kaarten, tegenwoordig (9600, 9800 en nieuwe 9700 en 9500) is de spacer wel de juiste hoogte.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
erik9287nl schreef op 21 januari 2004 @ 17:30:
ja dies weg.. dat is nu ook het probleem met garantie.. :| anders had ik hem zo terug gebracht..

dus als iemand er 1 voor mij heeft zou ik die graag willen :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Het is getest, en het verschil tussen spacer en niet-spacer is 3 graden... deze koeling is toch al alles behalve optimaal dus lijkt me dat die 3 graden voor die spacer ook niet zoveel meer uitmaakt.

Dat van de spacer geldt trouwens alleen voor oudere kaarten, tegenwoordig (9600, 9800 en nieuwe 9700 en 9500) is de spacer wel de juiste hoogte.
offtopic:
hoe weet je of je een nieuwe of oude R9700 hebt ? anders haal ik em er niet af.

Gabriël AM5

Verwijderd

R9500 wordt toch nimmer gemaakt?
Verder wil je dus een spacer en origneele koeler om the kunnen rma'en?
Dan ga je volgens mij nog geen R9500 terug krijgen maar een 9600...

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
jouwn probleem is makkelijk uit te leggen....

dat kut zwarte ati blokje neemt zo i zo geen kou op bijna van je wc setje , en dat ding geleid ook bijna geen warmte zeker al niet zonder airflow dus wat krijg je dan core word warm blokje word warm wc blokje helpt bijna niet ,

moet je maares op de achterkant van je core voelen tijdens gebruik , heb zoiets alles eerder gezien ;)

Verwijderd

Das wat ik probeerde te zeggen. ;)

Verwijderd

Zo'n beeld heb ik ook eens gehad met mijn GF2Pro. Deed het af en toe met posten, tot hij dood was (paar week later). Geen idee waar het door kwam. Was niet echt ver overgeklokt.

Verwijderd

Het beeld komt me wel bekend voor, maar gezien het plaatje van jouw kaart zal het niet dezelfde oorzaak hebben. Ik heb vandaag ff het waterblok van m'n GPU afgehaald en later weer teruggezet. Blijkbaar iets te strak aangedraaid want ik kreeg ook zo'n beeld bij het booten. Toen ik het blok wat losser had gedraaid, was het opgelost, omdat de 9800 weer redelijk recht was. Brengt me op een idee: Haal de kaart eruit, blaas de boel grondig schoon, maak de kaart schoon en stop hem weer terug. Misschien ergens een plekje wat geen goed contact maakt

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Gipsy King schreef op 21 januari 2004 @ 18:07:
jouwn probleem is makkelijk uit te leggen....

dat kut zwarte ati blokje neemt zo i zo geen kou op bijna van je wc setje , en dat ding geleid ook bijna geen warmte zeker al niet zonder airflow dus wat krijg je dan core word warm blokje word warm wc blokje helpt bijna niet ,

moet je maares op de achterkant van je core voelen tijdens gebruik , heb zoiets alles eerder gezien ;)
na 4x lezen snap ik het (denk ik) :P

maar Resettim koelt toch niet de ati heatsink met zijn wc, maar direct de core aan de pic te zien in de startpost?

[Specs]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Mja, dat heb ik dus ook zo ongeveer met mijn 2e handse R9700Pro.

De ene keer doet ie _redelijk_ normaal. krijg ik een normale windows boot screen enz, zonder al die rare kleuren en stuff (maar dan wel artifacts met gamen bijv.) en de andere keer krijg ik dus wat jij ook hebt , hele rare kleuren in de bios, post en windows boot ... en in windows zelf ook.

Had 'n topic geopend in VB en waarschijnlijk is het geheugen of de GPU beschadigd/gaar...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:03:
R9500 wordt toch nimmer gemaakt?
Verder wil je dus een spacer en origneele koeler om the kunnen rma'en?
Dan ga je volgens mij nog geen R9500 terug krijgen maar een 9600...
bij een bepaalde winkel krijg je dan gewoon de dagwaarde ofzo voor een nieuwe 9500 ervoor terug :P :)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik wil met mijn proberen, om met de originele koeler 'n RMA te krijgen. 9700Pro lijkt me niet zó oud ... ;)

Suc6 ermee.
Pagina: 1