Toon posts:

[flash] path finding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met actionscript een veld gemaakt verdeeld in vele kleine witte en zwarte blokjes. De blokjes heten allemaal "blokXxY". beetje verwarrend door die kleine x, maar je hebt bijv. helemaal links boven "blok0x0" en rechts onder "blok50x50". Nu wil ik mijn bal over het veld laten lopen, wat natuurlijk geen probleem is, maar nu wil ik dat de bal niet op de zwarte blokjes kan komen, waar ik ook in het veld klik. Ik ben dus op zoek naar een idee hoe ik mijn bal zelf de weg kan laten zoeken naar een bepaald punt, maar dit punt mag geen zwart (niet loopbaar) blokje zijn, hier moet hij dus een weg omheen zoeken. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar heb nix functioneels kunnen bedenken.

voorbeeld : test.swf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
de link naar de tutorial op die site is dood ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:35 ]

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Ik denk dat een standaard zoekalgoritme als 'breadth-first' of eventueel 'depth-first' al wel kan werken. Misschien met wat optimalisaties dat je tijdens het zoeken eerst de kant op gaat die hemelsbreed het dichtste bij het eindpunt ligt.
Voor een opgave heb ik dit een keer gemaakt met 'bread-first', dus het moet zeker mogelijk zijn hiermee. Alleen hoe groter het veld, hoe langer het gaat duren.

Verwijderd

Leuk topic, helaas zit in denemarken, en zit ik niet al te dik in mijn tijd, en verbinding(v90)...

Kijk hier eens :

http://newsfeed.fatorcaos.com.br/000013.html