Toon posts:

tv-out aantal hz bij dual display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een maand mijn Dell 8300 met een ati readeon 9800 pro. TV-Out heb ik aan de praat gekregen dmv van het forceren ervan die de driver. Ook blijft het beeld op de pc mooi als ik tegelijkertijd de tv-out aanstuur. Echter in een handleiding van de 9800-serie op de website van ATI staat dat als het beeld zowel naar tv als pc-monitor wordt gestuurd dit dan op 50Hz gebeuerd (ivm met PAL lijkt me). Dit zou schade kunnen veroorzaken aan de monitor als deze geen 50Hz ondersteunt. Volgens specificaties ondersteunt mijn monitor (DELL 1703FP) alleen maar 60Hz en 75HZ. Voor zover ik weet stel je 50Hz bij geen enkele monitor in via instellingen van bureaublad.
Dus is het nu raadzaam gewoon te doen (het werkt nu prima) of is dit gevaarlijk voor mijn monitor???

Verwijderd

Stel hem anders in op TVout: Pal 60Hz

Verwijderd

Topicstarter
kan dat???? pal is 50hz, ntsc is 60hz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog even gekeken maar kan voor de tv-out alleen pal-b selecteren en geen frequentie. Er staat wel at maximale ondersteunings resolutie 1024x768 is en de maximale frequentie 60hz bij de tv-out.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:11

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:38:
Ik heb nu een maand mijn Dell 8300 met een ati readeon 9800 pro. TV-Out heb ik aan de praat gekregen dmv van het forceren ervan die de driver. Ook blijft het beeld op de pc mooi als ik tegelijkertijd de tv-out aanstuur. Echter in een handleiding van de 9800-serie op de website van ATI staat dat als het beeld zowel naar tv als pc-monitor wordt gestuurd dit dan op 50Hz gebeuerd (ivm met PAL lijkt me). Dit zou schade kunnen veroorzaken aan de monitor als deze geen 50Hz ondersteunt. Volgens specificaties ondersteunt mijn monitor (DELL 1703FP) alleen maar 60Hz en 75HZ. Voor zover ik weet stel je 50Hz bij geen enkele monitor in via instellingen van bureaublad.
Dus is het nu raadzaam gewoon te doen (het werkt nu prima) of is dit gevaarlijk voor mijn monitor???
Naar mijn weten kun je gewoon afzonderlijke resoluties/refreshrates draaien op je kaartje hoor. Op mijn 9700Pro gaat dit gewoon, zit regelmatig met 1x1024x768 op 75Hz en 1152x864 met 85Hz te werken. Ook als ik de tv-out gebruik kan ik mijn monitor gewoon rustig op 85Hz laten draaien.
Het lijkt me sterk dat ze deze functionaliteit bij de grote broer ineens weg hebben gelaten...

Volgens mij heb je ook 2 ramdacs op het kaartje zitten, waardoor je juist afzonderlijke resoluties kan draaien met verschillende refreshrates.

Ennuh, PAL60 is, zoals de naam al doet vermoeden: een PAL signaal op 60Hz, dus ja dat kan.

Maar ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand z'n monitor heeft opgeblazen terwijl 'ie z'n tv-out tegelijkertijd gebruikte.

Verwijderd

Topicstarter
nee daarom vond ik het al zo vreemd.
is Pal-B hetzelfde als Pal60 hz? ik zie pal60 nergens tussenstaan.
Maar inderdaad lijkt me niet dat dat schade aan kan richten anders zouden het ook niet moeten kunnen werken. Zal meestal toch wel de monitor uit hebben staan als ik iets op de tv wil zien.
Vond het gewoon vreemd als waarschuwing te lezen in die handleiding.
Pagina: 1