Toon posts:

Video apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor m'n werk heb ik een Pentium 4 aangeschaft met een ASUS P4C800 moederbord. Op dit moederbord zit een VIA 6307 IEEE 1394 controller en een Intel 875P chipset. Kan ik in combinatie met de Canopus ADVC100 en Adobe Premiere analoge video met deze combinatie analoge beelden digitaliseren en monteren?

Ik heb nu een P3 700 en een analoge Pinnacle capturecard écht slecht werkt. Werkt deze nieuwe combinatie goed en hebben jullie nog opmerkingen?

Groet,
Hans

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:21 ]

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 21:53
Voor videobewerking heb je vaak een vrij pittige cpu nodig. Maar volgens mij zit dat nu wel snor ;)

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Aan je topics te zien vraag je wel vaak hetzelfde achtige dingen...

Enfin, wat voor een capturekaart heb je uberhaupt? aangezien je analoge video eerst gaat capturen neem ik aan.
Dat ding is al heeeeel erg bepalend voor je snelheid, als je een matrox RT serie hebt oid. dan kun je veel dingen realtime doen (kost ook wat). Maar bij andere kaarten moet je constant renderen om iets fatsoenlijks te zien.

Ook is het afhankelijk ervan in hoeverre premiere jouw hardware ondersteunt. de processor lijkt me geen probleem, een P4 is genoeg. hoeveel geheugen heb je? en heb je een beetje rappe Harddisk?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een 80gb 7200 en 512mb DDR geheugen. Is een FireWire op het moederbord + die Canopusy voldoende voor capturering voor analoge beelden, of heb je ook een aanvullende capturekaart nodig?

• Rick_S.
Dat geheugen is wel genoeg. Als je HD geen buffer heeft (meestal 8 ipv 2 mb) zal hij wel een beetje problemen kunnen opleveren. Maar als je het rustig aandoet en niet bezig bent met dllen, typen, gamen of alles tegelijk lijkt het me geen problemen op te leveren.
Wat betreft je capturecard:
Info in drie stappen:
1. typ in: www.google.com
2. bij zoeken: Canopus ADVC100 (enter)
3: klik op de bovenste link
(ok, eigelijk vier stappen:)
4: lees wat daar staat

Ik heb het alvast voor je gedaan en er staat dat het ding analoog zowel s-video als component pakt.

Misschien is het handig om eerst een beetje research te doen voor je iets koopt? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Luister Rick, waar haal jij het recht om zo'n vreselijk arrogante toon op te zetten.

Ten eerste, ik heb natuurlijk ook die website bekeken, maar omdat ik geen ervaring met met IEEEE 1394 poorten wil ik het toch even zeker weten dat deze poort gewoon video ondersteunt. Even research doen voordat ik het koop dus.

Doe normaal met je irritante bericht of houd anders je..., inderdaad ja.

Verwijderd

Firewire kan je op DV(digitaal video) aansluiting met een verloop kabel. Analoog video gaat natuurlijk niet werken. Dan moet je met een analoge capture kaart werken wat erg veel tijd gaat kosten, enz.

Ik raad je aan om een Digitale camara te neme, kosten tegenwoordig niet zo veel meer en werkt veel pretiger dan die analoge troep van de ouwe tijd.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:17:
Nog een 80gb 7200 en 512mb DDR geheugen. Is een FireWire op het moederbord + die Canopusy voldoende voor capturering voor analoge beelden, of heb je ook een aanvullende capturekaart nodig?
Wat ik zo lees over die Canopus heb je geen extra hardware nodig.
Dit apparaat zal analoge signalen naar DV formaat (=digitaal) converteren die dan via Firewire (I-link / IEEE1394) overzetten naar je PC.

Slechts een firewire kabel tussen de Canopus en je PC en overzetten maar.

Ikzelf gebruik een DV camcorder voor het omzetten van analoge signalen en dat in perfecte kwaliteit, dus in feite het zelfde wat je met jouw setup kan doen !

En wat de videobewerking zelf betreft, met 512 Mb en jouw moederbord + P4 kan je prima aan de slag.

[ Voor 8% gewijzigd door Xymox op 21-01-2004 19:34 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

En vanaf hier gaan we weer lief tegen elkaar doen he? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rick_S.
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:28:
Luister Rick, waar haal jij het recht om zo'n vreselijk arrogante toon op te zetten.
Nou sorry hoor, maar ik had dus het idee dat je je pc al had gekocht en nu graag wou weten of het wel een goede koop was. Overigens is de wederzijdse toon ook niet echt opbeurend...

Een IEEE 1394 poort houdt in dat hij firewire lust. Als er op de decoder ook een firewire-aansluiting zit (en dat heeft ie), dan past het! ;)

Wat er dus komt: Videocamera/recorder -> (s-vhs/component) -> Canopus ADVC100 -> firewire -> (IEEE 1394) -> Adobe Premiere [/vriendelijke toon]

Pagina: 1