Toon posts:

[mssql] Record verwijderen uit dmv Enterprise Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb door een handmatige fout van mijzelf een dubbele record in de database.
Nu wil ik deze verwijderen met de MS SQL Enterprise Manager. Deze geeft mij echter de foutmelding dat de record niet verwijderd kan worden aangezien de sleutelkolom(men) niet uniek zijn; Logisch!

Maar hoe krijg ik deze record nu wel uit de database. Ik heb geprobeerd de record uniek te maken door een bepaald veld ten opzichte van de andere record te veranderen, maar dit mocht helaas niet baten.

Wie biedt hulp :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En via QA?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ff kijken op welke velden er allemaal relaties liggen en kijken of er geen records gekoppeld zijn...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Drop constraints, delete record, breng constraints terug aan.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
@gorgi_19 -> QA geeft aan dat ie read-only is
@FvKijf -> Dat is het probleem niet; de record heeft geen koppeling naar andere tabellen
@Curry684 -> Er zijn geen contraints opgegeven (Ik heb de db niet gemaakt)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, dit gaat niet werken ;)

SQL Server weet niet welke van de twee hij moet verwijderen omdat er geen unieke gegevens zijn. Het zijn ook niet de constraints die moeilijk doen.

De makkelijkste oplossing is beide records verwijderen (indien mogelijk) via QA met genoeg WHERE clausules dat alleen de betreffende records verwijderd worden. En 1 weer toevoegen.

Indien dit niet mogelijk is moet je alles in een nieuwe tabel gooien die er net zo uit ziet, maar met een autonummer veld. Je hebt dan weer een uniek gegeven. Record verwijderen en alles weer in de originele tabel gooien nadat je die eerst leeg hebt gemaakt.

En denk je er om dat je nu wel een primary key gaat maken?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 21 januari 2004 @ 15:33:
En denk je er om dat je nu wel een primary key gaat maken?
Ik heb die DB niet gemaakt, maar hierdoor is idd wel het probleem erin geslopen :)
Pagina: 1