[2K SBS]user mail adressen publiceren in active directory

Pagina: 1
Acties:

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
- Wij hebben een win2k SBS server met exchange draaien.

- We hebben een mailbox bij de provider waar alle mail van onze domeinen binnenkomt.

- De users hebben meerdere smtp adressen gebasseerd op de recipient policy.

Omdat we problemen hadden met de pop3 connector van exchange (deze filterde ook adressen uit mail wat niet voor ons was en verzond deze via de smtp connector, iemand een oplossing?) Hebben we de native pop3 connector van mapilabs aangeschaft.

Deze zoekt in de activedirectory naar geldige adressen van users en levert hun post af. Nu is het probleem dat alleen het primaire SMTP adres in de active directory gevonden wordt.
Post voor een user naar zijn andere adres komt dus niet aan.

Hoe kan ik die andere adressen ook publiceren in de active directory?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Joca schreef op 21 januari 2004 @ 15:10:
- Wij hebben een win2k SBS server met exchange draaien.

- We hebben een mailbox bij de provider waar alle mail van onze domeinen binnenkomt.

- De users hebben meerdere smtp adressen gebasseerd op de recipient policy.

Omdat we problemen hadden met de pop3 connector van exchange (deze filterde ook adressen uit mail wat niet voor ons was en verzond deze via de smtp connector, iemand een oplossing?)
Is een bekend probleem zonder oplossing.
Hebben we de native pop3 connector van mapilabs aangeschaft.

Deze zoekt in de activedirectory naar geldige adressen van users en levert hun post af. Nu is het probleem dat alleen het primaire SMTP adres in de active directory gevonden wordt.
Post voor een user naar zijn andere adres komt dus niet aan.

Hoe kan ik die andere adressen ook publiceren in de active directory?
Aangezien die adressen al in de AD staan, lijkt mij dat dit een probleem van de POP3 connector is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Waarom gebruik je niet gewoon smtp afhandeling voor je binnen komende email ? Is naar mijn gevoel veel gemakkelijker.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
@StevenK
De adressen staan vermeld bij de users, maar als ik zelf in de AD zoek vind ik alleen maar de primaire adressen, zodra ik op een ander adres zoek wordt er niets gevonden.

@Rolfie
Hoe bedoel je met SMTP? Ik gebruik de pop connecor maar net om de pop box leeg te trekken en te zorgen dat er geldige adressen uit gefilterd worden. Voor zover ik weet worden ze dan verder door de SMTP connector afgehandeld.
Alleen worden alle e-mails die voor een onbekende user zijn afgeleverd bij de postmaster, dit doet hij echter met alle adressen die hij niet kan vinden in de AD, helaas dus ook de adressen die als secundair staan ingesteld.

Het zou misschien op te lossen zijn door email contacts te maken met de secundaire adressen en deze dan te forwarden naar hun primaire box.
Ik vind dit een slordige en niet overzichtelijke oplossing, die ook nog eens veel werk oplevert.

• StevenK
Joca schreef op 24 januari 2004 @ 14:42:
@StevenK
De adressen staan vermeld bij de users, maar als ik zelf in de AD zoek vind ik alleen maar de primaire adressen, zodra ik op een ander adres zoek wordt er niets gevonden.
Het lijkt erop dat die tool de e-mail adressen op de verkeerde manier zoekt. (Ik weet overigens niet wat de goede manier is. en zoals jij ook al gezien hebt, de normale zoek functie werkt niet voor de additionele adressen.)
@Rolfie
Hoe bedoel je met SMTP? Ik gebruik de pop connecor maar net om de pop box leeg te trekken en te zorgen dat er geldige adressen uit gefilterd worden. Voor zover ik weet worden ze dan verder door de SMTP connector afgehandeld.
Alleen worden alle e-mails die voor een onbekende user zijn afgeleverd bij de postmaster, dit doet hij echter met alle adressen die hij niet kan vinden in de AD, helaas dus ook de adressen die als secundair staan ingesteld.
Je kunt toch de mail voor één voor meer domeinen door je provider via (b)SMTP door laten sturen naar jouw server ?

Dan heb je meteen een veel betere relay-beveiliging.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je hebt een Exchange server staan maak ff een MX record aan en schop port 25 open van je firewall. Nu heb je de tussenkomst van je ISP niet meer nodig en heb je al je e-mail verkeer zelf in handen. Anders had je net zo goed voor een goedkopere mailserver kunnen kiezen imho

• StevenK
mutsje schreef op 24 januari 2004 @ 21:09:
Je hebt een Exchange server staan maak ff een MX record aan en schop port 25 open van je firewall. Nu heb je de tussenkomst van je ISP niet meer nodig en heb je al je e-mail verkeer zelf in handen. Anders had je net zo goed voor een goedkopere mailserver kunnen kiezen imho
Het is beter om je mail juist wel bij je provider af te laten leveren, dan hoef je 25/tcp alleen maar open te zetten voor de smtp-servers van je provider.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

mutsje

Certified Prutser

dat klopt mits je weet wat je aan het doen bent. Anders kun je beter je rete dure software pakket het laten afhandelen. Hij kan er een simpele smtp relay bak tussen zetten als ie het niet secure genoeg acht.
Pagina: 1