DFS v.s. FRS voor Netlogon en Profiles

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Onze domein controllers zijn traag bij het inloggen en daarnaast moet er meer in backup worden meegenomen. Daarom wil ik het onderstaande uitvoeren maar ik weet niet zeker in hoeverre File replicatie voor SYSVOL voor problemen zorgt met DFS van (een deel van) SYSVOL

Voor het onderstaande zijn DC01 en DC02 de Domain controllers en S01 de File server met backup mogelijkheid.

De profielen van de gebruikers wijzen allemaal naar \\DC01\profiles$\USER (een van de oorzaken van de traagheid) en dit wil ik veranderen in \\domein\dfs\profiles met een replicatie via DFS naar \\DC01\profiles$\USER, \\DC02\profiles$\USER en \\S01\profiles$\USER, hetzelfde wil ik doen voor NETLOGON replicatie.

Kan dit zomaar :?

GMT-8

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

ja, daar is dfs voor. Met dfs kan je zorgen dat de gebruiker niet weet waar zijn spullen staan.

[ Voor 66% gewijzigd door reddog33hummer op 22-01-2004 00:23 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Netlogon replicatie werkt al op deze manier. Overigens werkt DFS via het FRS principe ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_Zedd_ schreef op 21 januari 2004 @ 15:09:

De profielen van de gebruikers wijzen allemaal naar \\DC01\profiles$\USER (een van de oorzaken van de traagheid) en dit wil ik veranderen in \\domein\dfs\profiles met een replicatie via DFS naar \\DC01\profiles$\USER, \\DC02\profiles$\USER en \\S01\profiles$\USER, hetzelfde wil ik doen voor NETLOGON replicatie.
Als ik het dus goed begrijp wil je roaming user profiles middels DFS op meerdere lokaties aanbieden? Weet je wel zeker dat het overhalen van de gebruikersprofielen de traagheid bij het aanloggen veroorzaakt?

Je zegt zelf dat de Domain Controllers traag zijn tijdens het aanloggen. Waar is dit op gebasseerd? En welke clients gebruik je, NT4 of W2K/XP?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Question Mark schreef op 23 januari 2004 @ 15:24:
Als ik het dus goed begrijp wil je roaming user profiles middels DFS op meerdere lokaties aanbieden? Weet je wel zeker dat het overhalen van de gebruikersprofielen de traagheid bij het aanloggen veroorzaakt?
Als de gebruikerprofilen niet al te groot zijn (WEG met internet explorers cache) kan dat best lekker gaan.

Maar dat zou natuurlijk het probleem kunnen zijn

[ Voor 6% gewijzigd door reddog33hummer op 23-01-2004 19:50 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5