[word] first page header niet mee in samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
Ik probeer een samenvoegbrief te maken.
deze brief bestaat uit meer pagina's, waarvan de 1e pagina een andere header /footer heeft dan de andere pagina's.

so far so good.

zodra ik de brief samenvoeg komt alleen op de 1e pagina een andere header, terwijl het me logisch lijkt dat hij dan op de 1e pagina van elk nieuw record de andere header toont.

op google, knowledgebase van microsoft en in de word-help kan ik er niet iets verhelderends over vinden.

Negeren is vooruitzien

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
subtiel schopje na bijna 24 uur

Negeren is vooruitzien

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
en weer 24 uur verder....
wrong forum maybe?

Negeren is vooruitzien

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom kopieer en plak je niet gewoon alle text vanuit de ene brief naar de andere? Kost je even, maar als het eenmalig is moet het denk ik wel de makkelijkste manier zijn.
Verder zou je ook eens naar Binder kunnen kijken (zit bij mijn weten nog steeds standaard in Office)...daar kun je verschillende office-bestanden mee samenvoegen tot 1 document.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
...als het eenmalig zou zijn, zou ik er niet 3 dagen op wachten. dan had ik het inderdaad op die manier sneller voor mekaar kunnen krijgen.

Binder werkt m.i. juist heel anders ; het samenvoegen van meer documenten naar 1 document.
een samenvoegbrief is een brief die je samenvoegt met een databasebestand (vaak een adressenbestand). het "resultaat" wat je dan krijgt is 1 document met daar een aantal keer dezelfde brief, maar iedere keer met een ander adres.
en omdat de pagina met adressering anders is dan het vervolgpapier, heb ik hier dan dus een probleem c.q. uitdaging.

Het betreft trouwens MS word 97. met office2k3 schijnt dit zonder veel problemen te kunnen (maar ja, dat gebruiken de gebruikers hier niet)

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Ik snap het probleem niet helemaal.

je hebt voor mailmerge(het samenvoegen van een word doc met bv een excel sheet)helemaal geen binder nodig.

Je koppelt het primaire bestand(de wordbrief ) aan het secondaire bestand(de excel sheet met data erin).
Je start word op en dan tools en dan mailmerge(ik heb engelse versie hier).en dan koppelen die hap

je zet de velden goed in het primaire bestand(het helpt headers van de velden in het excel sheet duidelijke namen te geven bv naam of achternaam etc) en dan maak je het word document op.
Of je nu 5 of 100.000 records hebt maakt geen verschil je hebt bv maar 3 pagina's en die hoef je maar 1 malig op te maken.

daarna print je het uit naar en printer that is it.

Paar tips

gebruik het abc knopje wat daar links van zit om het word document op te maken.
En gebruik om te printen het mailmerge knopje(zit onder de vet en cursief knoppen).
deze knoppen komen pas te voorschijn als je een bestanden gekoppeld hebt en ze openstaan in een word document.

Als je er dan nog niet uit komt kan je me mailen maak ik het wel ff op voor je

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
...ik maak wel vaker samenvoegbrieven en weet wel waar de knopjes voor dienen

Het idee van Binder komt van The_eagle en had ik al afgewezen.

Je kan samenvoegen naar printer, maar ook samenvoegen naar "new document".
Ik zal maandag eens checken of het verschil uitmaakt met direct naar de printer samenvoegen.

Negeren is vooruitzien

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
no difference

edit: niet goed gekeken... dan doet hij het wel (direct naar printer)

edit2: voor het "archief": het werkt zodra je de instelling op de "sectie" doet ipv het hele document

[ Voor 112% gewijzigd door Bzzje op 26-01-2004 13:03 ]

Negeren is vooruitzien

Pagina: 1