Toon posts:

Backweb agent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft Packard Bell pc staan. Nu is het zo dat als deze klant bepaalde toepassingen wil afsluiten er de melding verschijnt.

"U moet eerst Backweg Agent afsluiten"

Kan iemand mij vertellen wat is backweb agent, hoe sluit ik het af? Kan ik het verwijderen van het systeem.
Ik weet niet precies wat ik hier mee aanmoet.

Alvast bedankt voor de info.....

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:52:
Een klant van mij heeft Packard Bell pc staan. Nu is het zo dat als deze klant bepaalde toepassingen wil afsluiten er de melding verschijnt.

"U moet eerst Backweg Agent afsluiten"

Kan iemand mij vertellen wat is backweb agent, hoe sluit ik het af? Kan ik het verwijderen van het systeem.
Ik weet niet precies wat ik hier mee aanmoet.

Alvast bedankt voor de info.....
Is (een onderdeel van) F-Secure (antivirus software).

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-01-2004 14:55 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Jah en wat kan ik er mee?
Of is het gewoon een instellings probleem van F-secure?

Wat doet het programmatje?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:59 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welk OS ?

Wat heb je in die systray staan aan icons ?
Dat is een Management Agent, niet perse nodig om te laden tijdens het opstarten ( zie Configuratiescherm / sys. beheer / services )

[ Voor 72% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-01-2004 15:21 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Heb het systeem van de klant nog niet gezien.

Maar kan het kwaad als ik het verwijder. Ik ben inmiddels na wat zoeken ook te weten gekomen dat het een progje is dat automatisch reclame software installeert, maar daarmee kan ik ook wat dingen door elkaar halen.

Verwijderd

Bij installatie van F-secure kun je kiezen of je Backweb installeert of niet.
Het zorgt voor het up to date houden van je virusinfo.
Dus contacteert hij op regelmatige basis de website van F-secure voor een virus definition update.
Normaal bij het afsluiten van internet stopt die update automatisch om bij een opnieuw inloggen verder te werken.
Hangt dus van je internetverbinding af hoe vlug dit ook verloopt...

Misschien deinstalleren of herinstalleren...

G

Verwijderd

Sidenote:
Backweb hoeft niet altijd bij FSAV te zitten.
Dan is het eigenlijk altijd spyware.

FSAV heeft door het gebruik van Backweb al flink wat klanten misgelopen. :X
Pagina: 1