[XP]Custom installatie.

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Allereerst heb ik zowel hier als bij Google gezocht maar geen antwoord gevonden op de volgende vraag;

Ik ben druk doende een standaard Windows XP installatie te maken voor een kleine 430 werkplekken (P-4's). Nu wil ik eigenlijk Windows XP installeren zoals je vroeger 95/98 kon. Hiermee bedoel ik dat ik voordat de installatie "echt" begint aangeef dat hij bv. de spellen ed. niet mee installeerd. Kan nergens vinden of dit mogelijk is, maar misschien zoek ik verkeerd.

Ook "Windows XP inside/out" geeft geen enkele hint of dit mogelijk is dus ik vrees met grote vrezen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is moeilijk zoeken als je niet weet waarnaar :)
[google=unattended install]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je niet een systeem installeren, aanpassen naar wens en de rest ghosten naar de andere 429 pc's? Of is de hardware daar te verschillend voor?

Hier stond een dode link.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk in Windows XP Pro.
Ik denk dat je dat pas achteraf kunt doen via:

Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Zelf heb ik het nog niet uitgevoerd, want volgens mij baas, dienen de medewerkers af en toe hun ontspanning te hebben.. en nu zit bijna iedereen, als hij er niet is, patience of een ander spelletje te spelen :D

En ik mag het niet verwijderen van mijn werkgever ! B)

Verwijderd

http://www.msfn.org/unattended/xp/reference.htm
wat betreft die spellen niet installeren, winnt.sif bestand maken (zie kopje [components])

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
elevator schreef op 21 januari 2004 @ 14:45:
Het is moeilijk zoeken als je niet weet waarnaar :)
[google=unattended install]
Daar was ik ook al achter, maar ik bedoelde meer direct vanaf de CD.
Dit aangezien ik maar voor 4 verschillende machines een éénmalige XP image hoef te maken en hoopte geen unattended install file te hoeven maken. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;295116 - er is wel een hotkey: "SHIFT+F11 - To display "old-style" wizards that give more detail" te gebruiken - kans is dat het er dan wel bij staat :)

Overigens - geef dat soort dingen dan even aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 21-01-2004 15:12 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
elevator schreef op 21 januari 2004 @ 15:12:
Kijk even hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;295116 - er is wel een hotkey: "SHIFT+F11 - To display "old-style" wizards that give more detail" te gebruiken - kans is dat het er dan wel bij staat :)
Ik wist wel dat als je de setup vanuit een andere versie van Windows, of een ander OS opstarte je een soort van Advanced install kon doen (screen dump op P33 Windows XP Inside/Out).
Ik ben nu net een image aan het terugzetten om van daaruit de Setup Manager te gaan gebruiken. Morgen ga ik even stoeien met de F11 B)
Overigens - geef dat soort dingen dan even aan :)
Je hebt gelijk, maar wat je (ik dus in deze) gewoon vindt daarvan bedenk je niet dat dit voor de ander (de lezer in deze) van belang kan zijn.
Pagina: 1