Toon posts:

2 PC's (PCI/ISA), 1 PC (USB ) en internet-sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's verbonden (100 Mbit) en wil een 3e PC aan gaan sluiten. Dit d.m.v. een Wireless netwerksetje. Het setje werkt met 2 kastjes, aan te sluiten op de USB-poort.

Dit heeft tot gevolg dat ik op de internet-pc
(met NIC naar kabelmodem) feitelijk 2 interne netwerken krijg. Probleem is dat ik slechts één netwerk kan selecteren voor ICS (NAT). Ik gebruik Win2k.

Weet iemand of dit met een prog. als WinRoute op te lossen is ? Proxy draaien heeft niet echt mijn voorkeur..

Verwijderd

Waarom zou je je 3e PC WireLess aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
>> Waarom zou je je 3e PC WireLess aansluiten?

Die 3e PC is een notebook (500 MHz).
Vergissing van mij. Op die manier kan ik overal in en rondom het huis internetten.

En dat werkt prima... Echter, als ik sharing inschakel, dan moet ik kiezen tussen internet op PC 2, of internet op mijn notebook.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat je kunt doen is op PC1 inet sharing aanzetten voor PC2, en vervolgens op PC2 weer inet sharing aanzetten voor wireless.

't is maar een id

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 23:59 schreef Janoz het volgende:
Wat je kunt doen is op PC1 inet sharing aanzetten voor PC2, en vervolgens op PC2 weer inet sharing aanzetten voor wireless.

't is maar een id
Bedankt voor je suggestie. Ga ik proberen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
Als je ipv ICS WinRoute oid gebruikt, kun je instellen wat de UITGAANDE interface is, dus dan kun je zoveel interne netwerken hebben als je wilt, zonder te hoeven schakelen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1