Internet delen met XP wil niet mee

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Ik durf deze vraag haast niet te stellen, maar heb hier drie PC`s staan. Waarvan 1 als server dient. heb er nog geen server O.S op draaien. Alleen Windows XP. Het grootste probleem is, wat ik eigenlijks nog nooit mee gemaakt heb is dat de netwerk wizards niet werken :-S

PC1
Windows XP+SP1
Lage systeemeisen, maar XP draait goed.
1 netwerkkaart @home internet, allemaal DHCP
2 netwerkkaart, static 192.168.0.1 (doet de wizard vanzelf)

PC2
Windows XP+SP1
Nforce2 onboard netwerkaart, heb wizard uitgevoerd en ook nogmaals eens uitgevoerd met statiche IP.

Krijg op beide PC`s volgens het status schermpje van het netwerk geen ontvangsten, maar ze versturen beide wel pakketjes. Pingen naar elkaar werkt ook niet, dan krijg ik een melding dat die de doelhost niet kan vinden.
Het ligt niet aan de netwerkkaarten, want die heb ik al getest en de kabels kan het bijna ook niet aan liggen. Heb er ook nog geen firewall op staan en die van Windows uitgezet(toch denk ik dat het daar wel ergens mee te maken heeft). Ik wil het juist zonder software voor elkaar krijgen. Dus geen wingate of iets dergelijks.

Heeft hier iemand ook last van gehad en weet iemand een oplossing?

Heb de faq door gelezen en op tweakers zelf gezocht, maar als ik die dingen probeer werkt het nog steeds niet 8)7

Verwijderd

Zorg dat de 2e pc het ip adres krijgt 192.168.0.2 of 3 zorg dat subnet 255.255.255.0 is dan even de wizard draaien op pc 2 en je kan ze het internet op!

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Dat heb ik ook al.

Daarom snap ik het ook niet, want normaal gesproken kan ik zo het internet op en dat is in dit geval niet zo. Heb ook al iemand anders laten kijken en die snapt er ook helemaal niks van.

Verwijderd

En je hebt een crosscable ertussen?

Verwijderd

Ik gebruik ook IC in WinXP, dit is hoe ik het heb gedaan:

Hoofdcomp met 2 netwerkkaarten, 1 voor @home ander voor netwerk naar switch.
Andere comps op de switch, op deze computer ip e.d op auto zetten.
Hoofdcomp: handmatig internet delen inschakelen + firewall (ingebouwd of zonealarm). En dan werkt ut, andere pc's vinden verbinding automatisch en krijgen IP toegewezen.

Het werkt niet zonder firewall want dan vraagt de hoofdcomp de IP's voor de andere pc's bij @home en dan krijgen ze er geen toegewezen. Firewall zorgt ervoor dat netwerk niet zichtbaar is en dat hoofdcomp IP's uitdeelt.