Toon posts:

Rotte Thunderbirds in omloop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de tragische dood meegemaakt van mijn Thunderbird 1100. Op de HCC aangeschaft voor ongeveer duizend piekies en nu is ie kaput :'(

Twee weken lang problemen gehad met stabiliteit als gevolg van te hoge temp. op processor. Gemiddeld 60 graden. Vele pogingen om de temp. naar beneden te brengen, faalden jammerlijk.

Nu start ik vanavond Windhoos, geeft enkele foutmeldingen, ik check hardware monitor, loopt die :( proc. op tot 98 graden. In paniek op uit-knop geramd, maar het was al te laat. Een penetrante geur vulde de kamer en het beessie is nu dood. :'( :'(

Nu hoor ik in mijn omgeving van meerdere mensen met een Thunderbird van 1000 + mhz dat ze problemen hebben met temp. en instabiliteit. Is hier sprake van een rotte serie of ...????

Wellicht kunnen we serienummers vergelijken en kun je dit als een waarschuwing beschouwen. Draait je proc. met goede koeler en airflow toch op ongeveer 58 graden, dan moet je oppassen....

Nu maar de leverancier bellen en hopen dat ie 'm in de RMA gooit. Zo niet, dan wordt Terrible verschrikkelijk boos >:)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
hopen voor je dat meer mensen dit probleem hebben....

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Wat voor een koeler had je op die proc liggen? Je weet neem ik aan wel dat je voor Thunderbirds van 1000+ speciale koelers nodig hebt .. anders fikt ie inderdaad door in no-time ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Koeler is een Globalwin Fop 32 en ja, ik weet zeker dat ie op het moment van de crash draaide... Verder heb ik 2 coolermaster case fans (zuigen onderin en blazen naar buiten bovenin) en ook een aparte fan op m'n video. Airflow is 100 procent... (Temp. van kast stabiel op 29 graden)

Het is puur de proc. die van het ene op het andere moment spontaan de geest gaf.

Iemand ervaring met retourneren van proc.? Deze was dus NIET overclocked en in feite zou ik dus garantie moeten hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Nu doet ie helemaal nix, noppes, nada meer.

Geen beeld, geen geluid van de speaker en ik kan de bios ook niet resetten. Kom er niet eens in zonder beeld.

In het ergste geval ben ik bang voor een defect op het mobo. Als dat het geval is, dan knalt een evt. volgende proc. net zo hard naar z'n grootje.... En daar word je nie vrolijk van |:(

Verwijderd

[b]...en in feite zou ik dus garantie moeten hebben...

Nix in feite!!! Garantie zeg ik!! En laat je niet afschepen hé!!! Je staat in je recht....

Verwijderd

hmmm misschien kan je er een sleutelhanger van maken (sjek hardocp.com). Weet je ook zeker dat de cooler en cpu contact maakten? Zo heeft kyle (wederom van Hocp) ook een tb 1ghz en 1.2ghz opgeblazen

Verwijderd

Topicstarter
Garantie is vaak dubieus hoor ik van veel mensen om me heen. Vaak beweren leveranciers dat je niet goed gekoeld hebt of dat je het ding hebt ge-overclocked. Gelukkig heb ik 'm bij een gerenommeerde leverancier aangeschaft... :)

Morgen ga ik gelijk aan de telefoon hangen en desnoods neem ik m'n hele systeem mee om aan te tonen dat dit buiten mijn schuld is gebeurd...

Wat betreft contact met de koeler: Hij zat er inderdaad strak op. Heb meerdere malen gechecked omdat de temp. de afgelopen twee weken continu aan de hoge kant bleef. Op het laatst ga je toch echt aan jezelf twijfelen :?

Verwijderd

Je zou inderdaad bij een beetje bedrijf een nieuwe proc moeten krijgen. Ik zou zeggen, neem heel je kast mee, en hang er nog wat extra fans in ter overtuiging.

Als je de l1 bruggen hebt ingekleurd, kun je het wel vergeten denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er zes fans in zitten, elke fan die ik er nu nog in stop, is pure overkill. Bovendien zou het de geloofwaardigeheid van mijn verhaal niet bevorderen.

Aan de andere kant, als de leverancier een goede verstandhouding heeft met de groothandel, dan doen ze niet moeilijk en ruilen ze 'm om.

Even terzijde: het is wel typisch dat ik deze proc. op de HCC voor een relatief lage prijs heb gekocht. Op andere stands was ie minstens honderd piek duurder. Je zou haast denken dat ze hier van af wilden... Nah, wat een gelul... Maar het zet je wel aan het denken ;)

Verwijderd

Dit is dus weer zwaar muf, het dient dat je hem om kunt ruilen, 60 graden is zowieso te veel. Mijn koeler zit niet eens goed op me processor en hij wordt niet warmer als 46 graden.

Suc6 in ieder geval ..
Pagina: 1