[AMD] Heb ik em nu gesloopt?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Vandaag kreeg ik eindelijk mn nieuwe duron 1400 binnen.
Ik dat ding gelijk installeren.

Maar helaas, hij doet t niet. (ik heb em gesloopt?)

Ik zal even uitleggen hoe het ging.

Eerst heb ik nog even gekeken of mijn geheugen wel snel genoeg was (133 mhz, dus snel genoeg) hiervoor moest ik ook de vga-kaart verwijderen (probleem misschien?)

Ik heb verschillende boekjes en manuals van internet geplukt over hoe je een cpu + cooler + coolerpasta moet installeren.
Ze bleken allemaal het zelfde te vertellen. (maakt niet uit, want dan doe ik in elk geval niks fout, dacht ik) Oude cpu + cooler verwijderd. Nieuwe erin gedaan. Hendeltje omgehaald. Pasta erop gedaan, netjes verdeeld trouwens (was er wel ff mee bezig). Toen de cooler erop. Het kostte wel even wat kracht. Toen hoorde ik iets van krak/klik (weet het niet meer precies). Dus ik schrok wel ff. Cooler eraf gehaald, cpu dr uit, en gekeken of er iets stuk was. Niks was stuk, dus ik ging verder. CPU dr weer in, toen de cooler erop. Dat lukte uiteindelijk. Powerkabeltje van de cooler aangesloten.
Toen de boel aangesloten en aangezet.
Toen gebeurde het volgende:
ventilatoren begonnen te draaien, harde schijf ging ratelen, maar geen PIEP of iets, en het beeldscherm gaf ook geen beeld. Wat kan het zijn? Heb ik ergens iets fout gedaan, of heb ik mn vga-kaart gemold?

Ik weet het echt niet meer.

PSN: djmurcielago

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Al geprobeerd om je video kaart weer te verwijderen en opnieuw te plaatsen?
Misschien een ander kaartje proberen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Beetje handig als je wat meer informatie geeft over je systeem.
En hoezo was je wel ff bezig met het verdelen van de pasta? Je hebt toch niet je hele cpu ingesmeerd he? :X

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18
staat je fsb wel goed?
Als het goed is moet die op 100mhz staan.

Verwijderd

geeft je mobo iets van piepjes? Vakk kun je daaraan al afleiden wat er mis is. Je kan ook even proberen je oude CPU terug te plaatsten en kijken of ie nu wel wil booten. Anders proberen zo kaal mogelijk te booten en eventueel zelfs zonder vga kaart. Moet je mobo met de 1 of andere mededeling komen wat er mis is.

Suc6

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Je moet even alles nalopen waar je aangezeten hebt. Desnoods er ff uithalen en weer terug steken. Andere videokaart
Je kan ook proberen alles los te koppelen (geluidskaart, modem, ide kabels, floppy) totdat je je moederbord + cpu + videokaart + memory over houdt en dan proberen. Doettie het nog niet, dan nog eens andere videokaart. Eventueel geheugen.. Er zijn tig mogelijkheden eigenlijk.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Murcielago
het mobo is een abit kt7, heb de nieuwste bios dr op gezet
verder heb ik het zilverachtige plaatje op de cpu ingesmeerd met pasta, heb het heel voorzichtig gedaan, zodat ik in elk geval geen onregelmatigheden had, dr is een klein beetje naast beland, is dat erg?
verder een abit siluro gf4 mx 440 64 mb
2x 133mhz 256 mb geheugen

vergeet ik nog iets te vertellen?

ga zometeen even aan de slag met andere videokaart

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

Cyphax

Moderator LNX/AI
Kijk nog een keer op de processor of er niet een hoekje is afgebroken. Dat heb ik ook weleens gehad, da's heel moeilijk te zien.
Ik heb het over de core trouwens. Die is al niet zo groot, maar als daar een hoekje van afbreekt is het afgelopen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Murcielago
hij piept niet, geeft geen beeld, ff bios reset doen

• Spikey

Spikey

Hmm een abit kt7.. dat veranderd de zaak.. als ik me namelijk niet vergis kan dat bord geen 133Mhz processors aan :|
Daarom heeft abit iets later de kt7a uitgebracht met een andere chipsetje erop.

Desondankt zijn er wel mensen die het aan de praat gekregen hebben volgens mij, maar is vrees dat de kans heel klein is

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Dat had ik laatst ook op mijn werk en toen bleek het dat er 6 pinnen van de CPU krom stonden (P4 3.0) :/ Toen ik ze weer recht had gemaakt werkte het perfect.
Die stage lopers ook altijd :D :D

[ Voor 17% gewijzigd door RammY op 25-01-2004 18:59 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Kijk effe op je mobo of je FSB voor je CPU op 100 manual kan zetten.
Volgens mij moet je wat oudere mobo zelf jumper veranderen naar 100(Standaar 133). En daarna effe mobo resetten(dit gaat ook via jumper)

Lucky Goldstar

• Murcielago
aha, dat dacht ik eigenlijk ook al, dat ie het niet zou doen, ja dat is dus het geintje wat die winkel met mij heeft uitgehaald. Ik had namelijk een 1300 besteld, en die zou het wel moeten doen, dus straks maar ff met die winkel aan de telefoon hangen.

Verwijderd

hij zal de cooler wel verkeerd om erin hebben gedaan,.heb ik ook wel eens gehad :D toen ik nog in mijn begin jaren zat :'( .gelukkig was dat snel voorby,.het was nog wel een 2400+ uit de eerste week na release :X
kijk naar je cooler er zit een verhoging die moet in de ander verlaging van de socket.zodat je een gelijkmatige ondergrong hebt.heb jedat gedaan,.en doet hij het nog steeds nie,is of je mobo of je cpu dood,.en waarom heb jeje vga moeten verplaatsen? wat heb je voor mobo?

Verwijderd

Dat mobo kan helemaal geen duron 1400 aan het is 1200Mhz max en tevens gaat de FSB niet hoger dan 100Mhz opo dat bord ook al is het geclassifiseerd op 133.
(heb zelf ook dat mob gehad, k weet hoe irritat dat is)

• Spikey

Spikey

Het ligt 90% zeker niet aan de cpu maar aan het moederbord..
Ik heb namelijk dezelfde gehad :) wel fijn bordje opzich, nooit problemen mee gehad.
Totdat ik wou upgraden, toen moest er een nieuwe komen

Kzou dus idd even met die winkel bellen

• Murcielago
Nou nu zijn jullie wel benieuwd hoe het is afgelopen. Eerst maar ff het bios gereset. Toen had ikt alles ff nagecheckt. Dus gekeken of er niks loszat aan de CPU of dat er iets was afgebroken. Inderdaad niks afgebroken. Maar toen ontdekte ik dat de cpu beetje erg hoog in zn socket zat, dus inderdaad, die zat te los. Die vastgemaakt zoals die hoort en de boel weer teruggezet. En inderdaad toen deed ie het weer. |:(
Echt zo stom was het. Maar toch iedereen bedankt voor de hulp.

Nu moet ik em alleen nog op 1400 laten draaien in plaats van op 1050. Maar goed, dat ga ik zelf ff uitzoeken.

Verwijderd

Gewoon FSB omhoog

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ken je de KT7?
Dat is een leuk moederbord maar niet voor de overklokker. Bij de 117Mhz boot ie al niet meer. Dit is dus geen oplossing.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

bazs2000 schreef op 22 januari 2004 @ 16:09:
[...]

Ken je de KT7?
Dat is een leuk moederbord maar niet voor de overklokker. Bij de 117Mhz boot ie al niet meer. Dit is dus geen oplossing.
en ik kan het weten :| :(

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
hmm hoe kun je cooler en nu verkeerd opzetten.. :?
de koelpasta is er tog niet tussen weggeperst... :D

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

djmurcielago schreef op 21 januari 2004 @ 14:20:
Pasta erop gedaan, netjes verdeeld trouwens (was er wel ff mee bezig).
Voor de volgende keer NOOIT je pasta verdelen !! Eén druppel WITTE pasta dr op en de koeler plaatsen. Die actie verdeelt de pasta op de juiste wijze.
Bij de zilveren pas helemaal uitkijken dat het niet naast de core komt.
De pasta laat nl. stroom door en kan je voor vervelende problemen komen te staan.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:53:
[...]

Voor de volgende keer NOOIT je pasta verdelen !! Eén druppel WITTE pasta dr op en de koeler plaatsen. Die actie verdeelt de pasta op de juiste wijze.
De pasta laat nl. stroom door en kan je voor vervelende problemen komen te staan.
Dan moet je het wel flink naast de core kieperen voordat je bij de L bruggen bent hoor :+

• Murcielago
bedankt voor de tip van het verdelen, ik zal dr op letten

btw het was niet de cooler die verkeerd zat maar mn cpu die er niet helemaal inzat, het kan zijn dat ie toch een beetje beschadigd is, maar goed

zometeen ff kijken of de cooling goed is
heb klein testje gedaan, paar uur lang cpu op 100% (dmv seti@home) en dan de temp checken

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mad_Demon schreef op 22 januari 2004 @ 17:58:
[...]

Dan moet je het wel flink naast de core kieperen voordat je bij de L bruggen bent hoor :+
f offtopic, maar heb je toevallig ook een naam van die chick in je profiel plaatje? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Double A paper bimbo ?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Het is inderdaad de beep van de Double A paper reclame. ;)

Terug on-topic maar weer :Y)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:53:
[...]

das volgens velen (en volgens mij ook) een foute actie. word nooit mooi netjes verdeelt, in het midden blijft altijd het meeste zitten.

op de website van arctic silver word ook gezecht dat je een flinter dun laagje moet uitsmeren.
en owja, arctic silver gelijd niet ;)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Cyphax schreef op 21 januari 2004 @ 14:27:
Kijk nog een keer op de processor of er niet een hoekje is afgebroken. Dat heb ik ook weleens gehad, da's heel moeilijk te zien.
Ik heb het over de core trouwens. Die is al niet zo groot, maar als daar een hoekje van afbreekt is het afgelopen.
Nou, daar ben ik het niet mee eens! Toen ik van de zomer mijn pas gekochte barton 2500+ ff wou schoonmaken van as3 nam ik ook een piepklein hoekje van de core mee.. Had het stukje in mijn hand, was iets groter als een zandkorrel, ik helemaal shaken natuurlijk.

Proc. erin gedaan, en sindsdien iets voorzichtiger geweest met het schoonmaken van de core (/me haalt cpu regematig eruit) maar tot heden draait de processor nog rete stabiel hoor en dat op 2400 mhz :P

www.google.nl

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ga terug en zeg dat ze maar een Duron 1300 moeten bestellen omdat je bord de 1400 niet ondersteund. Je hebt ook een 1300 besteld, en als de winkel je dan een 1400 geeft (nieuw type met andere FSB) vind ik dat van hun niet zo slim zonder even na te vragen of je moederbord deze ook ondersteund. Je zult hem namelijk niet sneller dan de 1050MHz krijgen. Aangezien je moederbord alleen 10.5 x 100Mhz ondersteund en niet 10.5 x 133Mhz (=1400).

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

Shunt

Boe

sharkzor schreef op 23 januari 2004 @ 12:00:
[...]

das volgens velen (en volgens mij ook) een foute actie. word nooit mooi netjes verdeelt, in het midden blijft altijd het meeste zitten.

op de website van arctic silver word ook gezecht dat je een flinter dun laagje moet uitsmeren.
en owja, arctic silver gelijd niet ;)
dit is onzin
denk jij nu echt dat de pasta op een plek blijft zitten als je de cooler vast klemt met die veer / metale klem er komt zo'n druk op te staan dat er nog maar een nanometer pasta onder zit en de rest word naar de zijkanten geperst
het maakt dus geen ene bal uit waar je het smeert hoe je het smeert hoe veel je doet. al wat te veel is word weg ge perst en te weining dan moet je wel heel weining er op doen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Shunt schreef op 23 januari 2004 @ 12:59:
[...]

dit is onzin
denk jij nu echt dat de pasta op een plek blijft zitten als je de cooler vast klemt met die veer / metale klem er komt zo'n druk op te staan dat er nog maar een nanometer pasta onder zit en de rest word naar de zijkanten geperst
het maakt dus geen ene bal uit waar je het smeert hoe je het smeert hoe veel je doet. al wat te veel is word weg ge perst en te weining dan moet je wel heel weining er op doen ;)
Dus jij smeert rustig een hele tube ASIII op je core, maakt toch niet uit, de rest wordt wel weggeperst...
lol

je moet juist zuinig aan doen met je ASIII omdat het juist niet altijd wordt weggeperst. Het wordt in de oneffenheden geperst tussen je HS en je proc. Teveel is dus niet goed, want dan zit het ook nog op plaatsen waar het niet hoort te zijn (de rest van je proc...).

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Shunt

Shunt

Boe

Liam_xi schreef op 23 januari 2004 @ 13:25:
[...]

Dus jij smeert rustig een hele tube ASIII op je core, maakt toch niet uit, de rest wordt wel weggeperst...
lol

je moet juist zuinig aan doen met je ASIII omdat het juist niet altijd wordt weggeperst. Het wordt in de oneffenheden geperst tussen je HS en je proc. Teveel is dus niet goed, want dan zit het ook nog op plaatsen waar het niet hoort te zijn (de rest van je proc...).
dat zeg ik ook niet maar het maakt geen bal uit of je nu 1 rijst korrel doet of 2 of dat je nu uit smeert of niet. daar heb ik het over
moet je eens gaan kijken wat de druk is van je cooler op je proc / core dan zal je er achter komen dat dat best veel is en dat de meeste pasta (als je er te veel opdoet er gewoon langs de randjes uit komt.
probeer maar eens met een oude duron ofzo ffe wat coolpasta te dik er op cooler er op en dan er af ok er zit wat meer op als normaal maar het meeste komt gewoon langs de zijkanten er uit. (dit is btw ook getest door een van de grote sites dacht tomshardware. en volgens hen maakte het voor temps ook haast geen bal uit.

Game PC

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Shunt schreef op 23 januari 2004 @ 14:02:
dat zeg ik ook niet maar het maakt geen bal uit of je nu 1 rijst korrel doet of 2 of dat je nu uit smeert of niet. daar heb ik het over
moet je eens gaan kijken wat de druk is van je cooler op je proc / core dan zal je er achter komen dat dat best veel is en dat de meeste pasta (als je er te veel opdoet er gewoon langs de randjes uit komt.
probeer maar eens met een oude duron ofzo ffe wat coolpasta te dik er op cooler er op en dan er af ok er zit wat meer op als normaal maar het meeste komt gewoon langs de zijkanten er uit. (dit is btw ook getest door een van de grote sites dacht tomshardware. en volgens hen maakte het voor temps ook haast geen bal uit.
Tuurlijk komt het teveel er aan de zijkanten uit. Daarom is het juist de truc om te zorgen dat je dat niet doet. De druk van je HS op je core kan heel groot zijn, kijk maar naar hoeveel mensen het wel vroeger voor elkaar hebben gekregen om een stukje van hun core af te krijgen ;) :+

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een AMD Duron liggen volgesmeerd met dat witte prut over bijna de hele processor behalve de core en de processor werkt nog. Echt een wonder volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Shunt

Shunt

Boe

Liam_xi schreef op 23 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Tuurlijk komt het teveel er aan de zijkanten uit. Daarom is het juist de truc om te zorgen dat je dat niet doet. De druk van je HS op je core kan heel groot zijn, kijk maar naar hoeveel mensen het wel vroeger voor elkaar hebben gekregen om een stukje van hun core af te krijgen ;) :+
natuurlijk moet je zuinig doen
maar op de manier dat mensen het hier af en toe neer zetten is gewoon belachelijk
flinter dun je moet het met een kaartje even goed af schrapen dat je e alleen nog een waas je hebt liggen.
je kan gewoon op de center van de core een drupje zetten en dan cooler er op dan sprijd het van zelf

Game PC

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Dus.....
back on-topic
-Terug gaan naar de winkel een Duron 1300 halen en proberen
-Ergens een 2ehands Athlon 1400 op de kop tikken (100 FSB/ niet 133!!)

En dan doet alles het weer! :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Murcielago
kheb zonet ff de winkel gemaild, dat ze me toch maar es moesten uitleggen waarom ik een 1400 heb gekregen. helaas zit die proc al wel in mn pc, dus t is maar ff afwachten of ik em kan ruilen, als dat nog mogelijk is

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even over het afbrokkelen van de core, en de koelpasta kwestie. Ik heb een paar dagen geleden ng 2 2500+jes geplaatst. Als ik de koeler erop zetten zonder de beugels vast raakte het koelblok de core niet, met één kant vast, en dan andere kant bijna vast raakte de koeler de core nogsteeds niet. Pas als beide begels vast zaten raakte de koeler de core. Dit was te zien aan het ontbreken van koelpasta op de koeler. Ik heb bij beide proc AS5 netjes op de core gedaan en met een pasje verdeeld. Veel dunner erop smeren kon haast niet, maar het verdelen op die manier helpt wel. Verschil tussen een druppel ero en dan de koeler erop, en netjes verdelen is 3 graden stressed. Doordat je niet beide kanten van de koeler tegelijk vast kan maken gaat veel pasta aan één kant zitten, en dat scheelt wel iets.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
het kraken wat je wel eens hoort bij het vastzetten van je koeler op de cpu zijn de pinnentjes van de cpu die heel ietsje uit het socket worden getrokken terwijl deze klem zitten, nix bijzonders, als het je core was hoorde je het waarschijnlijk nieteens

-edit- ik word te oud voor dit snelle forum

[ Voor 20% gewijzigd door droeftoeter op 24-01-2004 01:14 ]

• CARman
  • Laatst online: 21-06 21:34
ABIT KT7 kan maximaal een 1200 Duron aan ( aangezien er geen 1250 is hè ), ik heb iig een 1300 geprobeerd, maar die wil echt niet eens booten, een 1200 wel. En op een FSB van 110 ( dus 1320 MHz ) wil die ook prima draaien, maar max MP is 12,5 .............

En volgens mij kun je de nieuwe generatie Durons al helemaal vergeten.

Op de site van ABIT is hier vast wel meer over te vinden : http://www.abit.com.tw/

edit:

Als je 'toevallig' een KT7(A) hebt met RAID, dan moet het met een van de laatste BISO versies wel lukken. Maar op de site van ABIT staat duidelijk dat het dan ook uitlsuitend met de RAID versie is, dus de gewone KT7(A) wil die Duron 1400 niet slikken ..................

[ Voor 26% gewijzigd door CARman op 24-01-2004 02:20 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Pagina: 1