[XP] beschadigde bestanden - chkdsk

Pagina: 1
Acties:

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 19:01
help! ik heb dus het volgende probleem
nadat ik windows (xp) een paar maanden heb geïnstalleerd krijg ik de volgende melding
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ruben.bosch/pub/file-error.bmp
jaja, dus ik draai chkdsk... zegt die dat ik m'n pc opnieuw moet opstarten.
dat doe ik dus, en voordat chkdsk heeft kunnen draaien: BSOD! 8)7
dus ik draai chkdsk vanaf een andere boot en er worden redelijk veel bestanden/bestandssegmenten verwijderd of hersteld.
(maar winXp doet het weer :/ )

heeft toevallig iemand een idee waar dit aan kan liggen???
ik ben bang dat het een virus is, maar norton antivirus (8.1.1) ziet niets

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Boschjesman schreef op 21 januari 2004 @ 14:14:
dat doe ik dus, en voordat chkdsk heeft kunnen draaien: BSOD! 8)7
En wat doe je dan? Juist, uitzoeken wat die BSOD betekent ;). Zie ook de BSOD guide in de WOS Faq.

Vermoedelijk een HD die een beetje ziek is. Als die BSOD daar nou mee te maken blijkt te hebben, kijk dan even in de OM Faq naar HD test tooltjes (zie euss).

wat heb jij trouwens achterlijk veel icoontjes staan in je systray. misschien eens kijken of er wat weg kan?

[ Voor 38% gewijzigd door Mike Jarod op 21-01-2004 14:21 ]

Verwijderd

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Heb je al tijdens boot scandisk laten lopen?

• Boschjesman
Mike Jarod schreef op 21 januari 2004 @ 14:16:
[...]
En wat doe je dan? Juist, uitzoeken wat die BSOD betekent ;). Zie ook de BSOD guide in de WOS Faq.

Vermoedelijk een HD niet een beetje ziek is. Als die BSOD daar nou mee te maken blijkt te hebben, kijk dan even in de OM Faq naar HD test tooltjes.

wat heb jij trouwens achterlijk veel icoontjes staan in je systray. misschien eens kijken of er wat weg kan?
lang leve winXP, het blauwe scherm zie je maar 1 fractie van een seconde, dus ik weet ook niet waar ik heen moet zoeken

hd is volgens mij (hopelijk) niet ziek, want ik heb ditzelfde probleem in dezelfde pc gehad met een andere harde schijf

BSOD heeft volgens mij te maken met het onleesbaar zijn van ongeveer alle systeembestanden, en dat windows daarom niet kan booten

• Boschjesman
scandisk zit niet bij windows XP, en werkt volgens mij niet met NTFS

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan proberen op het moment dat die BSOD verschijnt op de Pause toets te drukken. Leuke reactievermogen test :p

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Boschjesman schreef op 21 januari 2004 @ 14:22:
[...]

lang leve winXP, het blauwe scherm zie je maar 1 fractie van een seconde, dus ik weet ook niet waar ik heen moet zoeken
Nou, hier: Windows Operated Systems - FAQ

En dan vooral hier: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
En dan: Windows XP en 2000 BSOD guide
hd is volgens mij (hopelijk) niet ziek, want ik heb ditzelfde probleem in dezelfde pc gehad met een andere harde schijf
En waarom test je het dan niet eerst met een tooltje van de fabrikant om het zeker te weten?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Boschjesman
Mike Jarod schreef op 21 januari 2004 @ 14:24:
Je kan proberen op het moment dat die BSOD verschijnt op de Pause toets te drukken. Leuke reactievermogen test :p
dat gaat ook alweer wat lastiger, omdat ik chkdsk al heb gedraaid, en die windows install alweer werkt, alleen omdat ik nu wat bestanden kwijt ben... vind ik het wel nodig om de oorzaak (& hopelijk oplossing) te vinden
tis al de 3de keer dat dit gebeurt, en ik begin het alleen maar irritanter te vinden om weer wat data kwijt te raken...
Pagina: 1