In 3dsmax kan dit heel makkelijk met de simcloth modifier of reactor:
Heb in 3Dsmax wel geprobeerd met 'wave', maar toch beetje lastig programma. Bovendien raadt Yoozer het af: "4 - styleren. Je 3DS-max oplossingen hebben gradients die niet om te zetten zijn naar vector (en dat wil je ook niet). "
Ik denk dat ik de plannen mbt 3Dsmax dan ook maar even in de vriezer zet.
hier staat een tutorial
als je even doorklikt naar "flat image on wavy fabric" en je emailadres achterlaat kun je een quicktime movie met uitleg downloaden
Hmm ik heb het geprobeerd, krijg bij dat filmpje alleen geluid, geen beeld (geen goede compressor aanwezig). Zal er straks nog een poging aan wagen.
mooie plaatjes, dit is mijn resultaat; enkel het wave filter gebruikt:
dat heb ik ook gedaan bij 1 vd 2 concept logo's, vind dat niet echt super. Enige voordeel is dat het vrij ongecompliceerd is, een logo mag niet al te moeilijk zijn.
Volstrekt ontoepasbaar op alles wat een hogere resolutie heeft dan je webpage of banner, en ik ben zelf niet echt te spreken over de gebruikte fonts. Dat kan stukken cooler en dynamischer. Het "for" is leuk, maar het "Racing" is te statisch. Kleuren zijn okee, al moet ik je wel afraden om met die plastic-wrap filter te werken. Paardje heeft een goede beginvorm, ook goed in vector om te zetten. De wapperende vlag in de tweede is te houterig, en rekt niet met het perspectief mee.
- Fonts ben ik gedeeltelijk met je eens. Wat zou je als alternatief voorstellen? Ik heb zelf Agency, Eras en Copperplate Gothic in gedachten, maar wellicht vind jij deze ook te statisch.
- Plastic wrap is iets waar ik ook niet helemaal tevreden over ben. Met name het gedeelte bij de buik ziet er niet 100% uit. Waarschijnlijk ga ik hier iets anders mee doen.
- Houterigheid wederom spijker op de kop. Dit is met alleen een wave filter gedaan, en voldoet niet aan het id wat ik in mn hoofd had, vandaar de 2 probeersels daaronder.
- Plaatsing heb je verder ook gelijk in, dit is nog niet definitief maar om even een kleine voorstelling te krijgen, wordt veranderd.
Rhino3D zal ik eens proberen. Ik ben onervaren met dit programma maar is een leuke uitdaging.
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik die onderste 2 vlaggen erg goed gelukt vind (en het in typografisch opzicht met Yoozer eens ben)
Ik vind ze zelf nog niet super, beetje te donker, en op klein formaat niet erg duidelijk.
Verder zit ik nog steeds te kutten met die foto's. Blijkbaar konden jullie die foto's van picserver.student.utwente.nl bekijken, ik zelf alleen niet. De FTP waar ik ze nu op heb staan vereist een login. Hier had ik in de haast niet aan gedacht dus ik ga dat nog even veranderen.
[
Voor 9% gewijzigd door
C4M1 op 05-05-2004 17:16
]