[Photoshop] Logo, wapperende vlag

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Voor een project waarmee ik bezig ben wil ik een wapperende finishvlag (zwart-wit geblokt) maken met een paard daarin verwerkt. Omdat dit lastig is 'in 1 keer' op papier te krijgen met de juiste proporties vroeg ik me af of het mogelijk is dit eerst volledig 'plat' te tekenen en dan met een tool de vlag te doen lijken wapperen.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar heb je volgens mij wel een plug-in voor. Zit deze niet standaard in EyeCandy4000 (of welke versie ze nu zitten)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 10:46

cutter

Wannabe i7 fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Schandalig eenvoudig :D

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/gotflag.gif

Eigenlijk zat ik al met 3D-render te klieren |:(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Ik denk dat photoshop daar niet de ideale tool voor is, een 3D-pakket zou dat beter kunnen. Als je toch met PS aan het werk gaat zitten er onder filter->distort wel wat filters die van toepassing kunnen zijn. Ik denk zelf dat je een displacement map zult moeten maken, die toepassen op de vlag en diezelfde displacement map gebruiken voor lighting-effects.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 21-01-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Als ie stil moet staan:

filter-->distort-->wave

beweging is lastiger...

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 21-01-2004 14:36 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98328

misschien heb je hier iets aan:

tutorial waving flag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Na veel overleg met een vriend van me die het paardje zou tekenen, en leden van mijn raceteam wil ik een paar concepten voorschotelen, uiteraard met dank voor de tips die ik tot zo verre heb gekregen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik met PS aan het werk ben, dus echt ideel is het allemaal nog niet.

2 mogelijke eindconcepten:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W4Z8H3H85M30/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/I0S03YL72RIH/picserver.jpeg

En twee probeersels adh van een tutorial: http://www.hesido.com/bas...=tutorials&sub=wavingflag. Ben hier echter niet zo heel erg tevreden over. Deze zijn zowiezo nog niet afgewerkt

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IE8598T5917V/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G12695M11DDF/picserver.jpeg

Ik vraag me af wat men er van vind.
Tevens heb ik een poging gewaagd met 3DMax iets in elkaar te knutselen. Kon hier jammergenoeg geen goede tutorials voor vinden. Alleen op 3Dcafe stond wat, maar de ene moet voor betaald worden, en de andere was verwijderd.

Als iemand het leuk vind wat te lezen over mijn studenten raceteam (renault clio cup) kan ik je doorverwijzen naar http://www.racingfortwente.nl :)

edit:
nog steeds problemen met picserver :(

[ Voor 45% gewijzigd door C4M1 op 05-05-2004 17:42 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. plaatjes doen het niet
2. Misschien beter om het hier te droppen: [rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 6[/rml]?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

In 3dsmax kan dit heel makkelijk met de simcloth modifier of reactor:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/394601/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ja ik heb het gezien, ben nu aan het kijken waar het aan ligt, volgens mij heeft de picserver kuren (picserver.utwente.nl)
Ik kan het zelf alleen bekijken met Mozilla, IE6 geeft problemen

[ Voor 22% gewijzigd door C4M1 op 05-05-2004 17:46 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04-2024
hier staat een tutorial
als je even doorklikt naar "flat image on wavy fabric" en je emailadres achterlaat kun je een quicktime movie met uitleg downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

mooie plaatjes, dit is mijn resultaat; enkel het wave filter gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8E2526L4976F/picserver.gif

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

C4M1 schreef op 05 mei 2004 @ 16:00:
Na veel overleg met een vriend van me die het paardje zou tekenen, en leden van mijn raceteam wil ik een paar concepten voorschotelen, uiteraard met dank voor de tips die ik tot zo verre heb gekregen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik met PS aan het werk ben, dus echt ideel is het allemaal nog niet.
Foutje 1 : je bent met PS aan het werk. Dat zijn dus geen vectors, maar pixels.
2 mogelijke eindconcepten:

[afbeelding]

[afbeelding]

En twee probeersels adh van een tutorial: http://www.hesido.com/bas...=tutorials&sub=wavingflag. Ben hier echter niet zo heel erg tevreden over. Deze zijn zowiezo nog niet afgewerkt

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vraag me af wat men er van vind.
Volstrekt ontoepasbaar op alles wat een hogere resolutie heeft dan je webpage of banner, en ik ben zelf niet echt te spreken over de gebruikte fonts. Dat kan stukken cooler en dynamischer. Het "for" is leuk, maar het "Racing" is te statisch. Kleuren zijn okee, al moet ik je wel afraden om met die plastic-wrap filter te werken. Paardje heeft een goede beginvorm, ook goed in vector om te zetten. De wapperende vlag in de tweede is te houterig, en rekt niet met het perspectief mee.

Dusch:

1 - Ga met Illustrator aan de slag om alvast de fonts te doen en het paardje.
2 - Rhino3D is een goede voor de vlag - daar kun je een mooi golvend ontwerp mee maken dat je ook naar Illustrator-vectors kan exporteren.
3 - maak de fonts wat dynamischer. Allereerst De plaatsing (leest zich nu nog niet je van het), en ten tweede niet het loodzware Bank Gothic, dat schiet niet op.
4 - styleren. Je 3DS-max oplossingen hebben gradients die niet om te zetten zijn naar vector (en dat wil je ook niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 05-05-2004 16:38 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik die onderste 2 vlaggen erg goed gelukt vind (en het in typografisch opzicht met Yoozer eens ben) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
In 3dsmax kan dit heel makkelijk met de simcloth modifier of reactor:
Heb in 3Dsmax wel geprobeerd met 'wave', maar toch beetje lastig programma. Bovendien raadt Yoozer het af: "4 - styleren. Je 3DS-max oplossingen hebben gradients die niet om te zetten zijn naar vector (en dat wil je ook niet). "
Ik denk dat ik de plannen mbt 3Dsmax dan ook maar even in de vriezer zet.
hier staat een tutorial
als je even doorklikt naar "flat image on wavy fabric" en je emailadres achterlaat kun je een quicktime movie met uitleg downloaden
Hmm ik heb het geprobeerd, krijg bij dat filmpje alleen geluid, geen beeld (geen goede compressor aanwezig). Zal er straks nog een poging aan wagen.
mooie plaatjes, dit is mijn resultaat; enkel het wave filter gebruikt:
dat heb ik ook gedaan bij 1 vd 2 concept logo's, vind dat niet echt super. Enige voordeel is dat het vrij ongecompliceerd is, een logo mag niet al te moeilijk zijn.
Volstrekt ontoepasbaar op alles wat een hogere resolutie heeft dan je webpage of banner, en ik ben zelf niet echt te spreken over de gebruikte fonts. Dat kan stukken cooler en dynamischer. Het "for" is leuk, maar het "Racing" is te statisch. Kleuren zijn okee, al moet ik je wel afraden om met die plastic-wrap filter te werken. Paardje heeft een goede beginvorm, ook goed in vector om te zetten. De wapperende vlag in de tweede is te houterig, en rekt niet met het perspectief mee.
- Fonts ben ik gedeeltelijk met je eens. Wat zou je als alternatief voorstellen? Ik heb zelf Agency, Eras en Copperplate Gothic in gedachten, maar wellicht vind jij deze ook te statisch.
- Plastic wrap is iets waar ik ook niet helemaal tevreden over ben. Met name het gedeelte bij de buik ziet er niet 100% uit. Waarschijnlijk ga ik hier iets anders mee doen.
- Houterigheid wederom spijker op de kop. Dit is met alleen een wave filter gedaan, en voldoet niet aan het id wat ik in mn hoofd had, vandaar de 2 probeersels daaronder.
- Plaatsing heb je verder ook gelijk in, dit is nog niet definitief maar om even een kleine voorstelling te krijgen, wordt veranderd.
Rhino3D zal ik eens proberen. Ik ben onervaren met dit programma maar is een leuke uitdaging.
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik die onderste 2 vlaggen erg goed gelukt vind (en het in typografisch opzicht met Yoozer eens ben)
Ik vind ze zelf nog niet super, beetje te donker, en op klein formaat niet erg duidelijk.

Verder zit ik nog steeds te kutten met die foto's. Blijkbaar konden jullie die foto's van picserver.student.utwente.nl bekijken, ik zelf alleen niet. De FTP waar ik ze nu op heb staan vereist een login. Hier had ik in de haast niet aan gedacht dus ik ga dat nog even veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door C4M1 op 05-05-2004 17:16 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

Roland

Schnitt!

ff gezocht, hier een optie in Illustrator:

http://www.thewebmachine...._flag/checkered_flag.html

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Website could not be found :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
hier staat een tutorial, als je even doorklikt naar "flat image on wavy fabric" en je emailadres achterlaat kun je een quicktime movie met uitleg downloaden
Best wel grappige tutorial, ga deze binnenkort zeker even doorwerken :)
Website could not be found
Idd :)

Heb verder net Illustrator & Rhino3D geinstalleerd. Met name de 2e lijkt me vrij lastig om mee aan het werk te gaan, maar ga ook hiervoor een poging wagen. Hoplijk binnenkort wat resultaten :Y)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

Roland

Schnitt!

Okay, laat ik het anders doen....

- Surf naar The Webmachine
- klik op dit icoontje: Afbeeldingslocatie: http://www.thewebmachine.com/illustrator/hotrod-flames/flames-pw.gif
- scroll aan de linker kant naar beneden tot dat je dit icoontje ziet: Afbeeldingslocatie: http://www.thewebmachine.com/illustrator/checkered_flag/checkered_preview.gif

Succes! :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maar daaraan wil ik nog toevoegen dat de sunburst gradient /radial gradient achter dat paardje echt pet is. Probeer een verloopnetje of laat hem één kleur. :) - is mijn suggestie.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Komt natuurlijk wel even de hamvraag... wat schuift dit? :P

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/crap/r4t.gif

(dingen als 'eeuwige dankbaarheid' zijn geen harde valuta >:) )

[ Voor 28% gewijzigd door Yoozer op 07-05-2004 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yooz, je hebt er wel weer wat moois van gedraaid ;)

hoe bevalt de cam? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 07-05-2004 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Wow, is best wel gaaf Yoozer! Ik heb net een mailing binnen het team gestart om te kijken wat de rest ervan vind. Eerste reactie was positief, werd alleen gevraagd of met hoofdletters niet mooi is. Je loopt een beetje op de feiten vooruit met de beloning, maar als dit uiteindelijk door ons in gebruik genomen gaat worden als officiele logo kunnen we altijd eens kijken wat er mogelijk is, dan zijn wij ook de beroerdste niet ;)

Verder werkt de site van Roland nu ook voor het eerst sinds een aantal dagen bij mij. Bedankt daarvoor, staan een paar hele mooie tutorials. :Y) Ik ga later vandaag kijken of ik er een daarvan kan uitwerken. Is niet al te gecompliceerd zo te zien.

Ter volledigheid: Het team waar dit logo voor gemaakt moet worden is een raceteam volledig opgericht en gerund door studenten van de Saxion Hogeschool Enschede, en de Universiteit Twente. We hebben geen eigen middelen dus de financiering wordt volledig verzorgd door sponsors / subsidies. Om kosten te besparen proberen we zoveel mogelijk zelf te doen. Momenteel hebben we financiering voor 3 races in de Renault Clio Cup. Onze vuurdoop was een aantal weken geleden tijdens de paasraces op Zandvoort. Onze volgende race wordt wederom verreden op cicruit Zandvoort, ditmaal de Pinksterraces. We zijn nu erg druk bezig met het zoeken naar extra partners die ons de rest van het seizoen willen ondersteunen (er zijn in totaal 7 races). Verder proberen we allerlei randzaken zo goed mogelijk op orde te krijgen om een professionele uitstraling te genereren, naar onze sponsors, pers, en de buitenwereld in het algemeen.
Ik ben dan ook zeer dankbaar voor de hulp die ik tot nog toe als grafisch-n00b heb ontvangen _/-\o_

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op 07 mei 2004 @ 05:26:
Komt natuurlijk wel even de hamvraag... wat schuift dit? :P

[afbeelding]

(dingen als 'eeuwige dankbaarheid' zijn geen harde valuta >:) )
Mierenneukerij: jammer dat racing net iets kleiner is dan Twente en dat de witmarge die 'for' beneden wel lijkt te hebben, er boven niet is... ;)

* Dark Blue is anders heel behulpzaam maar gaat C4M1 in dit geval niet aan het lettertype helpen O-) :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Dark Blue schreef op 07 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Mierenneukerij: jammer dat racing net iets kleiner is dan Twente en dat de witmarge die 'for' beneden wel lijkt te hebben, er boven niet is... ;)

* Dark Blue is anders heel behulpzaam maar gaat C4M1 in dit geval niet aan het lettertype helpen O-) :P
Ik denk dat hij dit bewust heeft gedaan om het geheel iets dynamischer te laten ogen. :?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Nog een conceptje erbij. Let maar niet op de gradients, het font en de plaatsing want ik weet dat het slecht is. :P Het gaat meer om het concept an sich. Ik kan hier evt varianten van maken, bv 1 met een vlag achter de letters.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z1H12C720GCR

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

C4M1 schreef op 07 mei 2004 @ 18:56:
Nog een conceptje erbij. Let maar niet op de gradients, het font en de plaatsing want ik weet dat het slecht is. :P Het gaat meer om het concept an sich. Ik kan hier evt varianten van maken, bv 1 met een vlag achter de letters.

[afbeelding]
Op zich best leuk, voor een paardenrace-team :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

C4M1 schreef op 07 mei 2004 @ 16:42:
Ik denk dat hij dit bewust heeft gedaan om het geheel iets dynamischer te laten ogen. :?
Jups, goed gezien :). Lettertype is overigens van T.26 typefoundries, weet even niet meer hoe 't heet (gelijk omgezet naar line art). Ook in hoofdlettersmaak verkrijgbaar. Overigens is het "for" geen font, omdat ik niks kon vinden wat me genoeg aanstond.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 07-05-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Yoozer, wil je mij even een mailtje sturen?
camiel55@hotmail.com

Orange & Red

Pagina: 1