[Installshield] error 1608 (InstallDriver instance) *

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Als ik een programma of spel of wat dan ook wil installeren met een bepaald type installshield installergeval, dan krijg ik een error

1608: Unable to create InstallDriver instance, Return code: -2147024894

Nou heb ik daarvoor schijnbaar een oplossing gevonden, maar als ik bij start uitvoeren doe wat er beschreven wordt zie ik geen "security tab" of iets wat er op lijkt (heb NL windows xp :P).
[quote="http://www.limewire.com/index.jsp/faqs#i7"]
Q: When I try to run the Windows installer I get an error message during setup initialization Error 1608: Unable to create InstallDriver instance.

A: This error indicates that InstallShield was unable to successfully install one of its key components using the “ISScript.msi” file. You can solve this problem by downloading the file from here and double clicking on it. Once you have done this, try running the LimeWire installer again.

If this does not work, there could also be a problem with your “DCOM” permissions.

To set your DCOM permissions to the necessary values, follow these steps:

• Launch Dcomcnfg.exe from the Start, Run option.
• Go to the Default Security tab, Default Access Permissions section and click Edit Default.
• Now set the privilege "Allow Access" for yourself from the drop down list.
• Click ok and close Dcomcnfg.exe
• Run the setup again.

Dit is alleen bij een bepaald soort installshield installer en dus niet bij allemaal.

Ik heb overigens mijn temp map leeggemaakt :)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Kick :|

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Nou, ik heb geen idee, maar als ik hier last van zou hebben dan zou ik ff fijn een nieuwe install van windows doen.

Tis misschien niet een oplossing die de schoonheidsprijs zal winnen maar groote kans dat het daarna wel weer werkt. (waar het toch uiteindelijk om gaat :9 )

Verwijderd

ik krijg dit ook bij de setup van de FarCry demo :(
heb windows 2003 btw

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:31:
ik krijg dit ook bij de setup van de FarCry demo :(
heb windows 2003 btw
Ja precies, ik dus ook bij farcry, maar het ligt aan die installer, ik heb het namelijk bij meerdere programmas.
nowell schreef op 22 januari 2004 @ 16:59:
Nou, ik heb geen idee, maar als ik hier last van zou hebben dan zou ik ff fijn een nieuwe install van windows doen.

Tis misschien niet een oplossing die de schoonheidsprijs zal winnen maar groote kans dat het daarna wel weer werkt. (waar het toch uiteindelijk om gaat :9 )
Ja dat is niet echt een lekkere oplossing he ;)

Verwijderd

yep heb het ook bij een andere setup gehad van een of andere prog :(

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb het nu even tijdelijk opgelost door met vmware ff een windows 2000 install te maken en met die install het programma te installeren en vervolgens naar mijn "host" OS te kopieren. Dit gaat natuurlijk niet werken als het een programma is wat registry settings nodig heeft maar in dit geval werkt het.

Het schijnt ook op te lossen te zijn als je een nieuwe user account aanmaakt in windows xp, en vervolgens daarmee het spel installeert, dit heb ik zelf maar niet uitgeprobeerd vanwege de rotzooi die het allemaal achterlaat :p.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
titel afgemaakt

Acheraf: registry settings (en nieuwe dll's) kan je trouwens evt. volgen met regmon cq filemon van sysinternals. En depends.exe van Microssoft kan je vertellen van welke dll's je prog afhangen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1