Norton Antivirus 2003/2004 probleem

Pagina: 1
Acties:

• win2k
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 16:16
Ik heb bij een vriend van mij Norton Anti Virus geinstaleerd maar heb nu een probleem. Op deze computer stond een verlopen Norton Antivirus 2002. Deze heb ik verwijdert en 2004 geinstalleerd.
Nu komt elke keer als de computer opstart een scherm in beeld dat hij verbinding wil maken met internet (gewone modem lijn). Dit scherm verdwijnt nadat je ongeveer 50x annuleren hebt aangeklikt omdat je dit niet wilt. Ik heb ook geprobeert Antivirus 2004 te installeren maar dit geeft hetzelfde probleem. Als ik de virusscanner verwijder is het probleem opgelost maar heb ik geen virus protectie op die computer. Ik heb begrepen dat het inbel scherm ook komt bij programma's opstarten.
In MSconfig heb ik gekeken of er vreemde software wordt opgestart ivm. virussen. maar kon hier niets vinden. Tevens in run en run once in de registry is niets vreemds te vinden.

Heeft iemand dit ooit bij de hand gehad en of heeft iemand een oplossing voor mij.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat NAV2004 heel erg graag zichzelf wil activeren via het internet. En na een aantal keren op Annuleren drukken heeft een "activate via phone" scherm.

Of probeer je te zeggen dat er verbinding wordt gemaakt via een analoog modem terwijl je gewoon breedband internet hebt via bv ADSL of kabel? Kijk eens of er inbelverbindingen bestaan bij netwerkverbindingen? Zijn die nuttig? Zo nee weg ermee.

Kan ook nog een dialer of andere vorm van spyware zijn. Al eens gescand op spyware? (let op: lang niet alles wordt gevonden door AAW/Spybot).

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Check deze eens : ;)
Symantec Knowledge base - Dial-up networking attempts repeatedly to connect during startup and shutdown after installing Norton AntiVirus
Situation:
You installed Norton AntiVirus (NAV) and may have run LiveUpdate. When you restart the computer, your dial-up connection repeatedly prompts you to connect to the Internet. This may also occur during shutdown. You must click Cancel repeatedly to stop the process. Sometimes you may need to connect briefly to the Internet to stop the process.

Solution:
This problem occurs on computers that connect to the Internet via modem (dial-up connection) when Internet Explorer is configured to "Dial whenever a network connection is not present." It can also be caused if the certain Internet Explorer security settings are enabled. To resolve the problem, try each solution in the order listed.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• win2k
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 16:16
Bedankt voor de reacties :) ik ga in elk geval even die dingen proberen die van de site van Symantec komen.
Nog even voor de duidelijkheid. Er is geen breedband internet aanwezig en alle updates zijn uitgevoerd. Hij is dus ook geactiveerd :P