[WC] Na installen Wc start pc niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
ik weet niet zeker of deze in PMG of in DOC moet, dus als de mods hem overzetten als ze het er niet mee eens zijn....

Ik heb gisterenavond samen met mn vader mn wc (zelfbouw) geinstalleerd, de wc is niet lek en deed het gewoon goed zoals in de tests hiervoor buiten de kast.
De wc helemaal geinstalleerd, dwz mobo losgehaald, bouten door gaten naast het socket, mobo weer met een paar schroeven vast, blokje erop, aangesloten op pomp en rad.

Maar nu wilde ik na getest te hebben of hij niet lekte (wat niet het geval was :*) )
het gaan proberen, dus pomp aan, ff lucht uit het systeem gehaald en een tijdje (half uurtje) laten pompen. Geen lekken, flow bleef goed stabiel.
Ik wilde dus mn comp opstarten, ik druk de knop in en alles gaat aan :) . Maar normaal piept hij na 3 seconden ofzo maar nu kwam er geen piep en viel de pc weer uit, na een seconde of 3. De fans komen op gang, cd drive spint, daarna valt het systeem uit. Ik denk, voeding probleem, dus ff alle molexen nagelopen en de voeding zelf uitgeblazen, de pomp is niet op de voeding aangesloten dus kan het niet zijn ;) . Bios gereset (voor de zekerheid) en weer geprobeerd, zelfde verhaal :( :'(
Mijn voeding is een no-name 350 watt.

Mogelijke fouten:
-er zit toch een molex niet goed (denk het niet)
-het is nodig om alle bouten van het mobo vast te schroeven :?
-mn voeding heeft het op de een of andere manier begeven.

Wat denken jullie dat hier de oorzaak van is??
Want ik vind het een erg raar probleem 8)7

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ok

check of het blok goed contact maakt, pasta gebruikt? klein beetje, goed vlak de bouten aangedraait?

te lomp gedaan en stukie van core afgebroken? kan ook nog

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33

Wimo.

Shake and Bake!

Heb je per ongeluk misschien een afstandsbusje teveel gebruikt? Die kan dan sluiting maken onderop het moederbord.

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad.
Sommige mobo's vereisen dat op FanHeader 1 een fan aangesloten moet zijn, anders wil hij niet opstarten.

Dit is vaak in de bios wel aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:38 ]

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ik heb wel eens gehad dat het waterblok TE strak op de cpu en daardoor niet wou opstarten, misschien is de bevestiging op je cpu niet goed. Te strak of slecht contact.

Je zou ook kunnen proberen om ff je waterblok en cpu uit de computer te verwijderen en dan zonder cpu computer aanzetten. Kijken of je moederbord opstarten wil.

[ Voor 33% gewijzigd door pyro83 op 21-01-2004 15:44 ]

• El Snorro
maar hij post helemaal niet, ook geen piep, hij zegt ook niet "no cpu inserted ofzo"ik krijg geen post :'( ;(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:34:
Heb ik ook eens gehad.
Sommige mobo's vereisen dat op FanHeader 1 een fan aangesloten moet zijn, anders wil hij niet opstarten.

Dit is vaak in de bios wel aan te passen.
heb ik volgens mij ook es gehad, boot je systeem met een fan eraan (los ergens). Als je in bios komt disable dat je pc uitgaat als er geen fan is en probeer nog eens.
Alhoewel ik twijfel of dat het is, aangezien mijn pc gestoord ging piepen...

• El Snorro
t!mP schreef op 21 januari 2004 @ 16:43:
[...]

heb ik volgens mij ook es gehad, boot je systeem met een fan eraan (los ergens). Als je in bios komt disable dat je pc uitgaat als er geen fan is en probeer nog eens.
Alhoewel ik twijfel of dat het is, aangezien mijn pc gestoord ging piepen...
Dat weet ik, maar met fan eraan (zalman fan) komt ie nix verder |:(
Moeten niet alle schroeven in het mobo zitten??(ground) :?

Verwijderd

Nu ik dit lees kan mijn Asrock K7VM2 wel zonder FAN aangaan??

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
El Snorro schreef op 21 januari 2004 @ 16:40:
maar hij post helemaal niet, ook geen piep, hij zegt ook niet "no cpu inserted ofzo"ik krijg geen post :'( ;(
Haal dan alles eruit, ook hdd's, cd-rom, geluidskaart ed. Als ie dan niets doet is waarschijnlijk je moederbord of voeding dood.

Verwijderd

Reset ook eens de bios....klinkt raar, maar soms krijg je dan weer leven in de brouwerij..

• El Snorro
pyro83 schreef op 21 januari 2004 @ 16:54:
[...]

Haal dan alles eruit, ook hdd's, cd-rom, geluidskaart ed. Als ie dan niets doet is waarschijnlijk je moederbord of voeding dood.
ok, ga ik nu proberen ;)
Reset ook eens de bios....klinkt raar, maar soms krijg je dan weer leven in de brouwerij..
in de TS staat dat ik dat al gedaan heb, meerdere malen zelfs :z

[ Voor 27% gewijzigd door El Snorro op 21-01-2004 17:00 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

ok ffies kijken..

stop in de cpu fan-stekkertje op het mobo een gewoon fannetje
haal de waterblok er vanaf en check of de pasta ook op het blok zit..
als ie nogsteeds niks blijft doen gooi dan is de oude fan erop en check dat..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• El Snorro
ReseTTim schreef op 21 januari 2004 @ 17:16:
ok ffies kijken..

stop in de cpu fan-stekkertje op het mobo een gewoon fannetje
haal de waterblok er vanaf en check of de pasta ook op het blok zit..
als ie nogsteeds niks blijft doen gooi dan is de oude fan erop en check dat..
Maar het waterblock eraf halen heeft geen nut, ik krijg geen POST, dus ik krijg ook geen "no cpu inserted" ofzo.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Ik zou beginnen met het her-installeren van de luchtkoeler, dan kan je checken of het aan het waterblok ligt of niet. Ook zou ik het mobo niet gelijk in de kast zetten, maar eerst ff op een dubbele handoek, dan kan je wat makkelijker klooien :)

• El Snorro
bredend schreef op 21 januari 2004 @ 17:33:
Ik zou beginnen met het her-installeren van de luchtkoeler, dan kan je checken of het aan het waterblok ligt of niet. Ook zou ik het mobo niet gelijk in de kast zetten, maar eerst ff op een dubbele handoek, dan kan je wat makkelijker klooien :)
Ja, maar als de wc niet goed zit/is, moet hij toch nog wel posten
?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45
El Snorro schreef op 21 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Ja, maar als de wc niet goed zit/is, moet hij toch nog wel posten
?
Eigenwijs blijven he :)
Wissel die zooi nou gewoon eens een keertje om, desnoods idd met je CPU er helemaal uit, alles loskoppelen zoals hdd's en dergelijke wat al eerder is aangegeven, mocht ie dan booten of Posten, andere voeding proberen is dat het niet dan is je moederbord gewoon overleden en ben je te ruw omgegaan of sluiting gemaakt.

• El Snorro
ok, deze kan dicht, het blokje maakte geen contact met de core :X :? 8)7 |:(
COP schakelde daarom meteen weer uit
THX ASUS!!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Gebeurd zelfs de beste :P

Tis altijd even kijken of je blok genoeg contact maakt als je 'em der af hebt gehad :7

Verwijderd

El Snorro schreef op 21 januari 2004 @ 20:08:
ok, deze kan dicht, het blokje maakte geen contact met de core :X :? 8)7 |:(
COP schakelde daarom meteen weer uit
THX ASUS!!
Hehe, die COP is inderdaad errug lief :) maar klopt het dat als die COP gebruikt word dat je wel een brandlucht ruikt. Daar had ik namelijk last van bij mij asus a7v8x. Zag toen ook een vonkje van mijn mobo afkomen. Maar kan je die COP eigenlijk meer dan 1x aanspreken?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik dacht dat zo'n beveiliging altijd te laat kwam bij AMD cpu's ? Mja.. blijkbaar niet.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die beveiliging is bij Asus COP op het moederbord en niet in de CPU zoals bij Intel.. AMD heeft ook wel een systeem in hun CPU geprobeerd maar dat is inderdaad elke keer te laat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Koelpasta vergeten ;(

Koel pasta vergeten heeft er bij mij wel eens toe geleden dat de pc niet wou opstarten }) Na wat van die zooi erop te hebben gedaan ineens wel :).
Pagina: 1