Toon posts:

s-ata of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een extra harde schijf te kopen, een 120 of 160 gb sata, maar ben er nog niet helemaal uit of die dingen nou compatible met mijn moederbord zijn...

ik heb de volgende moederbord: asus p4pe (intel845pe chipset, ddr333) ik weet niet of dat laatste van toepassing is :D

op de doos van mijn moederbord staat:
serial ATA support (optional), en dat optional maakt mij een beetje twijfelen, kan iemand mij zekerheid geven?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 16:01

Maasluip

Kabbelend watertje

Ehm, kijk eens op je mobo, zitten daar aansluitingen voor SATA? Hoe ze er uit zien kun je in verschillende topics nazoeken.

Wild guess:
als ze er op zitten -> geschikt
als ze er niet op zitten -> niet geschikt

Signatures zijn voor boomers.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je kan jezelf zekerheid geven: kijk op je moederbord of er een SATA aansluiting opzet en je weet het antwoord.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk je toch even op het mobo of je een S-ata ding ziet zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.comexgroup.com/motherboards/_intel/img_asus_p4pe/2.jpg
dit zou jjouw plank moeten zijn en die heeft ze dus niet.

[ Voor 53% gewijzigd door TERW_DAN op 21-01-2004 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ben niet zo 1337 als jullie, maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand het antwoord klaar had liggen of misschien hetzelfde antwoord had...

maar moet het dus nu met m'n eigen ogen doen? :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:22
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:51:
hmm ben niet zo 1337 als jullie, maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand het antwoord klaar had liggen of misschien hetzelfde antwoord had...

Tja wij kunnen ook niet in jouw pc kast kijken of te zien of de serial ata optie er op zit of niet.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 16:01

Maasluip

Kabbelend watertje

Terw_Dan schreef op 21 januari 2004 @ 13:49:
[...]

dit zou jjouw plank moeten zijn en die heeft ze dus niet.
Op de website van Asus kun je een andere versie van die plank bewonderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.asuscom.de/products/mb/socket478/p4pe/p4pe_l.jpg

Hij is een beetje klein maar deze heeft duidelijk meer aansluitingen. Is alleen niet helemaal duidelijk of die rode connectors onder het blauwe PCI slot SATA connectoren zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:51:

Je hoeft niet 1337 te zijn om dit te kunnen uitzoeken. Of je bent lam, of je bent nog niet in staat een s-ata aansluiting te vinden. Laat staan hem aansluiten :/

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid, dit is dus een s-ata connector ?

Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_p4s8x/sata.jpg

• Jimster
mdeen schreef op 21 januari 2004 @ 13:53:
[...]
Op de website van Asus kun je een andere versie van die plank bewonderen.
[afbeelding]

Hij is een beetje klein maar deze heeft duidelijk meer aansluitingen. Is alleen niet helemaal duidelijk of die rode connectors onder het blauwe PCI slot SATA connectoren zijn.
Nee dat is FireWire als het goed is. S-ATA zie je op jouw plaatje links van de batterij en daarnaast een chip en daarnaast nog een S-ATA connector.

• Jimster
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:54:

[afbeelding]
Wat je bovenin ziet die 2 kleine rechtopstaande connectoren links en rechts van die chip.
Overigens had je zelf ook wel kunnen vinden hoe een S-ATA connector eruit ziet. (tip: google)

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 15:38
Lijkt me dat dit soort informatie ook in de manual staat die bij het mobo wordt geleverd. Heb je daar al gekeken? Anders kan je die bij Asus wel downloaden. In de handleiding zit een plattegrondje van je mobo, met de diverse aansluitingen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:54:

[afbeelding]
Dit ziet er gewoon uit als een P-ATA controller. -> ok, die 2 kleine dingen achterin zijn wel S-ATA dingen, vaag dat de focus dan ligt op de P-ATA poort :P

Misschien is het verstandig om eerst even te zoeken op SATA

Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/motherboard/shuttle_ak37/sata.jpg
DIT is S-ATA

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 21-01-2004 13:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem het handboekje van je mobo door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.