Probleem met tabel

Pagina: 1
Acties:

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
Ik heb toch al wel een klein beetje ervaring met HTML maar ik kom nu een heel vreemd probleem tegen. Ik heb een pagina die er in IE perfekt uitziet maar als ik hem in NS6,7 of Firebird bekijk dan krijg ik hele vreemde witruimtes.

De site valideert als HTML 4.0 Strict maar toch heb ik problemen. Ik denk dat de problemen voortkomen uit het Rowspan in combinatie met colspan en dat Mozilla daar niet zo goed mee om kan gaan. Maar omdat het leuk zo zijn dat de site ook in Mozilla er goed uitziet vraag ik jullie hulp.

De site is te vinden op http://tt.sentientbeings.com. Op de eerste pagina zie je al gelijk het probleem.

Alvast bedankt!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik denk dat je gewoon eens moet kijken naar de mogelijkheden van div'jes gebruiken voor je layout :) Dan heb je dit soort problemen in ieder geval niet.

Zie ook: http://www.w3schools.com/css/css_positioning.asp

[ Voor 19% gewijzigd door supakeen op 21-01-2004 13:44 ]

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

De images waarbij de whitespace ontstaat, moeten de volgende property hebben:
Cascading Stylesheet:
1
display : block;
Why are there gaps between image rows in tables when the layout engine is in the Standards mode?

In the CSS2 box layout model the default vertical sizing of layout boxes and the default vertical alignment of images is different from the behavior of old browsers. These aspects of the layout can be changed by explicitly setting the display CSS property of the images (and possible surrounding <a> elements) to block.

[ Voor 68% gewijzigd door Rickets op 21-01-2004 13:48 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Sloop alle whitespace uit TDs met images.

• ironx
  • Laatst online: 21-05 20:51
Probeer er eens een valign="top" in te zetten?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id=content class=content>
<TABLE BORDER=0 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 class='contenttable'>
    <TR>
        <TD>
            [img]"images/screenshot_01.jpg"[/img]</TD>
        <TD>
            [img]"images/screenshot_02.jpg"[/img]</TD>
        <TD>
            [img]"images/screenshot_03.jpg"[/img]</TD>
    </TR>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id=content class=content>
<TABLE BORDER=0 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 class='contenttable'>
    <TR>
        <TD valign="top">
            [img]"images/screenshot_01.jpg"[/img]</TD>
        <TD valign="top">
            [img]"images/screenshot_02.jpg"[/img]</TD>
        <TD valign="top">
            [img]"images/screenshot_03.jpg"[/img]</TD>
    </TR>

[ Voor 26% gewijzigd door ironx op 21-01-2004 13:50 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ironx schreef op 21 januari 2004 @ 13:50:
Probeer er eens een valign="top" in te zetten?
Ik heb niet gechecked of dit werkt, maar anders blijft dit een workaround. Oplossing is al eerder gegeven door Blues.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
zmn schreef op 21 januari 2004 @ 13:42:
Ik denk dat je gewoon eens moet kijken naar de mogelijkheden van div'jes gebruiken voor je layout :) Dan heb je dit soort problemen in ieder geval niet.

Zie ook: http://www.w3schools.com/css/css_positioning.asp
Dat is helaas niet cross-browser ;) D'er zit altijd wel een pixeltje links of rechts tussen wat fout gaat ...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

intGod schreef op 21 januari 2004 @ 13:53:
[...]

Dat is helaas niet cross-browser ;) D'er zit altijd wel een pixeltje links of rechts tussen wat fout gaat ...
Says who :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

BtM909 schreef op 21 januari 2004 @ 13:52:
Ik heb niet gechecked of dit werkt, maar anders blijft dit een workaround. Oplossing is al eerder gegeven door Blues.
De whitespace in de td's weghalen gaat niet helpen :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
Rickets schreef op 21 januari 2004 @ 13:56:
[...]

De whitespace in de td's weghalen gaat niet helpen :)
Klopt. Bedankt voor je reactie en de link naar de FAQ. Dat neemt een hoop frustratie weg.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 23:01

TeeDee

CQB 241

intGod schreef op 21 januari 2004 @ 13:53:
[...]
Pardon :?

Afaik gaat het met tables juist fout om je layout te maken. Als jij middels je css positioneert en je krijgt toch nog pixelshifts heb je iets niet goed in je positioning!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
TeeDee schreef op 21 januari 2004 @ 14:38:
[...]

Pardon :?

Afaik gaat het met tables juist fout om je layout te maken. Als jij middels je css positioneert en je krijgt toch nog pixelshifts heb je iets niet goed in je positioning!
Ja, ik heb altijd ruzie met die divjes als er padding of margins op komen. IE en Mozilla gebruiken die dingen verschillend :( Mozilla zal wel gelijk hebben maar dan is er weer 98% van de mensen die de site verkeerd te zien krijgt.

Verwijderd

Je hebt er dus duidelijk niks van begrepen. JUIST CSS en gestructureerde HTML zorgen voor een cross-browser ontwerp. Dat je in het begin tegen problemen aanloopt is uiteraard niet verwonderlijk, maar geen reden om het links te laten liggen.

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:42:
Je hebt er dus duidelijk niks van begrepen. JUIST CSS en gestructureerde HTML zorgen voor een cross-browser ontwerp. Dat je in het begin tegen problemen aanloopt is uiteraard niet verwonderlijk, maar geen reden om het links te laten liggen.
Ik laat het niet links liggen, ik gebruik het waar mogelijk. Op de Zengarden zeggen ze zelf dat CSS niet perfekt is en zeker niet cross-browser.

De ontworpen standaard is zeer zeker cross-rbowser maar de standaard van mijn fiets is beter geimplementeerd.
Pagina: 1