Toon posts:

[server] Chello DNS Update

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik een dedicated server gekocht voor mijn site www.driverfiles.net.

Iedereen kan de site bezoeken behalve ik, normaal gesproken update Chello hun DNS zones elke 2 a 3 dagen, maar het is nu al zo'n 6 dagen. Ik heb Chello een mailtje gestuurd en ze zeggen dat ze een probleem hadden met hun DNS maar dat dat inmiddels is opgelost (was eergisteren), maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem, ik kan op alle sites komen behalve mijn eigen site (met een anonieme proxy lukt het wel, maar pingen en FTP'en niet).

Iemand hier enig idee wat ik kan doen ? :/

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Iemand vragen om je site te tracen zodat je het ip adres kunt gebruiken.

Of je gaat je eigen dns server draaien , dan ben je helemaal niet meer afhankelijk van Chello ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 21-01-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon mijn eigen nameservers gebruiken hiervoor ? :)

Mijn nameservers zijn NS0.DRIVERFILES.NET en NS1.DRIVERFILES.NET alleen kan ik niet achter het IP komen :| Zou iemand deze nameservers voor mij kunnen pingen ? :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
NS0.DRIVERFILES.NET [69.1.76.110]

ns1.DRIVERFILES.NET [69.1.76.110]

(http://69.1.76.110 zou dus wel moeten werken bij jou..)

Anders zelf je hostfile aanpassen, niet een nette oplossing, maar wellicht werkt het.

Zou je met chello ook gebruik kunnen maken van bijv. de Xs4all dns servers?

[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 21-01-2004 13:49 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 13:46:
Dus ik kan gewoon mijn eigen nameservers gebruiken hiervoor ? :)

Mijn nameservers zijn NS0.DRIVERFILES.NET en NS1.DRIVERFILES.NET alleen kan ik niet achter het IP komen :| Zou iemand deze nameservers voor mij kunnen pingen ? :)
c:\>ping NS0.DRIVERFILES.NET
Onbekende host NS0.DRIVERFILES.NET.

c:\>ping NS1.DRIVERFILES.NET
Onbekende host NS1.DRIVERFILES.NET.

c:\>ping driverfiles.net
Onbekende host driverfiles.net.

Wil hier ook niet met Chello

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• McRed
  • Laatst online: 23-10-2025

McRed

Tromgeroffel....

Ping-aanvraag kan host NS0.DRIVERFILES.NET niet vinden.

Lukt hier ook niet met chello.

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Icey, ik heb als primary DNS nu dat IP ingesteld (secondary DNS kon niet, dus die heb ik op Chello laten staan), ik heb niet mijn pc gereboot (moet dat?), ik kan weer alle sites zien behalve mijn eigen site 8)7

• Icey
Doe eens nslookup ipv ping, dan zie je ook de gebruikte dns server

C:\>nslookup www.vc-team.net
Server: ns.s340.xs4all.nl
Address: 194.109.104.104

Non-authoritative answer:
Name: www.vc-team.net
Address: 80.126.53.70

<-
Eehm.. ik kan naar de website driverfiles.net, ik kan ze pingen, maar als ik een nslookup doe krijg ik een error...

C:\>nslookup driverfiles.net
Server: ns.s340.xs4all.nl
Address: 194.109.104.104

*** ns.s340.xs4all.nl can't find driverfiles.net: Server failed

nslookup http://balaba = non exciting domain

Wellicht is er meer aan de hand 8)7
->

[ Voor 49% gewijzigd door Icey op 21-01-2004 13:59 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hmm... Ik weet niet hoe je deze setup hebt bedacht....

Je probleem is dat je Authoritieve Hosts voor de zone DRIVERFILES.NET niet op zijn. Je kunt het IP niet eens eens pingen of tracen. Dus iedere DNS CLient die WWW.DRIVERFILES.NET wil opzoeken, zal via de .NET TLD Zone doorverwezen worden naar 69.1.76.110, echter die geeft helemaal geen resultaat. Dus geen DNS Resolve, dus geen WWW response.

Kun je niet bij je DOmain Registrator een DNS Zone laten draaien ? Da's misschien wel wat lastig als je je Zone wilt updaten, maar ten minste is je hele DOmain niet afhankelijk van 1 Server. Trouwens, de DNS Setup zoals je die nu hebt, waarbij beide DNS SOA Servers naar 1 IP Adres wijzen is niet echt handig. ALs die server down is, is je hele Domain down....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Volgens mij kun je mij elke willekeurige dnsserver nemen voor je Prim en sec DNSserver.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nslookup doe krijg ik deze melding:

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.

*** Can't find server name for address 69.1.76.110: Timed out
Server: arnhem.telekabel.nl
Address: 212.142.28.130

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to arnhem.telekabel.nl timed-out

Verwijderd

Kun je je site wel op ip-basis bereiken/pingen?

Edit: Kan er hiervandaan iig gewoon opkomen. Heb je van je hoster geen dnsadressen gekregen? Zoja, vul die dan eens in bij je PR. en Sec. nameserver

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks DaRealRenzel, ik heb een bericht gestuurd naar mijn sys admin hierover. Maar ik denk toch dat het probleem in eerste instantie bij Chello ligt aangezien niemand van Chello naar het domein kan pingen :|

• Icey
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:13:
Thanks DaRealRenzel, ik heb een bericht gestuurd naar mijn sys admin hierover. Maar ik denk toch dat het probleem in eerste instantie bij Chello ligt aangezien niemand van Chello naar het domein kan pingen :|
Denk dat er ook aan de configuratie iets fout is, waardoor chello de verwijzing niet opneemt ofzo...

Ping lukt wel, domein bereiken ook wel, maar een nslookup naar www.jesite.net loopt vast...

Xs4all hiero

Verwijderd

Topicstarter
Icey, mijn sysadmin zegt dat dit probleem niet een DNS probleem kan zijn maar dat een simpele ping altijd moet lukken ook al zijn er problemen met de DNS. Is dit zo ? :|

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:40
Als je het ip pingt wel ja.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:31:
een simpele ping altijd moet lukken ook al zijn er problemen met de DNS. Is dit zo ? :|
Naar IP wel, maar zodra je wilt pingen naar een adres als www.jouwsite.net en dit kan niet resolved worden, valt er ook weinig te pingen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dit is vreemd, als ik ping naar www.driverfiles.net dan krijg ik echt helemaal geen respons, echter als ik ping naar het IP (69.1.76.110) dan krijg ik 4 time-outs (dus iets meer dan dat ik ping naar het domein). Iemand enig idee waardoor dit komt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Chello nu gebeld en ze gaan er naar kijken :) Bedankt voor jullie support _/-\o_
Pagina: 1