Toon posts:

ati 9600pro vastloper vooral in NFSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst wat info over mijn comp.

ASUS A7V600
AMD Athlon 2500+
1024 geheugen
120 gieg harddisk
connect 3d ati radeon 9600 pro
Iiyama LS704U

Ik heb dus die nieuwe catalyst geinstalled, maar bij het spel nfsu (need for speed underground) flikkert mijn lieve compje me terug naar windows. Soms kan ik eerst even een raceje rijden maar dan kom ik gewoon BAM weer in windows.
Iemand een idee? Ik wordt hier nl. erg gaar van.

BTW. is niet alleen bij nfsu, ook bij andere spellen kan ik eerst een tijdje spelen en dan valt ie weer uit.

Tnx

Sema (noob)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 13:43 ]

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 17:05
update je VIA 4-1 drivers eventjes. hielp bij mij ook prima. De link? hier, bovenaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net gedaan, maar nog steeds het zelfde probleem...

:?

Verwijderd

al een bios update geprobeerd???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:19:
al een bios update geprobeerd???
en bios update heeft hier in principe niets mee te maken.
probeer een clean install van windows.
-wat zijn je voedings waarden?
-wat is temp. van je vga en cpu.
-heb jeje oudere drivers handmatig verwijderd? B)

Verwijderd

Topicstarter
eh nee, hoe doe ik dat :O ?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb oude drivers niet handmatig verwijdert, heb gewoon die updates geinstalled en verder niets, temperatuur waarden?

volgens asus progje is dat:

cpu 34 c

voedingswaarden, ik heb geen idee...
eh voor de rest zou ik het niet weten ben aardige noob wat dit betreft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:25:
nee heb oude drivers niet handmatig verwijdert, heb gewoon die updates geinstalled en verder niets, temperatuur waarden?

volgens asus progje is dat:

cpu 34 c

eh voor de rest zou ik het niet weten ben aardige noob wat dit betreft
dan zou ik eens in de veiligge modes windows starten, en dan de drivers alles verwijderen. of als je het goed wil doen. windows opnieuw instaleren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens hoe je drivers van je monitor staan. Kan best zijn dat ie weer op plug en pray staat. Verzetten naar een standaardmonitor ipv plug en play hielp bij mij ook een complete freeze weg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat zou de 3e keer in korte tijd worden (windows opnieuw installeren),

maar de video drivers eruit gooien en dan catalyst 4.1 en geupdate via4-1 installen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

NFSU en andere games? Hop, naar eS Pee Vee ermee, daar snappen ze dit soort zaken meer ;)

Move V&B > SPV dus + titelfix :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 21 januari 2004 @ 14:27:
Kijk eens hoe je drivers van je monitor staan. Kan best zijn dat ie weer op plug en pray staat. Verzetten naar een standaardmonitor ipv plug en play hielp bij mij ook een complete freeze weg.
nee heb gewoon driver van iiyama, dus niet plug en play

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:28:
hmmm dat zou de 3e keer in korte tijd worden (windows opnieuw installeren),

maar de video drivers eruit gooien en dan catalyst 4.1 en geupdate via4-1 installen?
als ik jou was zou ik gewoon windows er weer opnieuw opgooien,.dan de nieuwe drivers erop gooien.dan heb je de kleinste kans van een instabiel systeem. ;)

Verwijderd

Topicstarter
formatten of eroverheen zetten? argh alleen nog maar gekut gehad met deze comp ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:39:
formatten of eroverheen zetten? argh alleen nog maar gekut gehad met deze comp ;(
formateren.

Verwijderd

Topicstarter
Oef dat is dan de fucking zoveelste keer, nou goed ik heb in iedergeval alles bij de hand op mn andere schijf :| en als dit niet lukt gaat ie van de flat af.... })

tnx....allen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:43:
Oef dat is dan de fucking zoveelste keer, nou goed ik heb in iedergeval alles bij de hand op mn andere schijf :| en als dit niet lukt gaat ie van de flat af.... })

tnx....allen
pas je op voor de onder-buren? :)

Verwijderd

Ook al is dit probleem misschien op te lossen zonder te formatteren (ik ben in principe tegen formatteren als troubleshooting), het kan misschien geen kwaad.

Ik weet niet of het nu al te laat is, maar Need for Speed: Underground is een uberbrak spel. Met welke andere spellen had je nog meer problemen, en deden ze hetzelfde (Crash to Desktop) als NFS:U?

Verwijderd

Topicstarter
met fifa2004 had ik soortgelijke problemen, idem met vietcong, mafia, call of duty
und so weiter 8)7

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, m'n pc bevroor helemaal als ik een spel ging spelen wat veel van de kaart vroeg. Was een 8500, geen 9600. Het probleem werd veroorzaakt door een te zwakke voeding, B-merk 300 Watt. Heb er een B-merk 350 Watt ingelegd, en toen was het probleem voorbij. Met een A-merk zul je meer dan genoeg hebben aan 300 Watt.
Dat je naar je desktop terug keert is denk ik de oorzaak van de recovery-modus die op de nieuwere kaarten zit: als je gpu een fatale fout detecteerd, dan gooit ie z'n buffers leeg, zorgt ervoor dat het programma waarin de error veroorzaakt wordt afgesloten wordt en je naar je OS terugkeerd.

Probeer het eens met een andere / zwaardere voeding.

Hier kon uw advertentie staan

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 17:05
je zegt zelf: tijdens gamen wordt ik teruggegooid naar Windows. Dat houdt in dat je geen gare hardware hebt anders loopt de pc namelijk 100% vast. Heb je GPU recover aan/uit staan? speel hier eens mee. Verder maakt het in sommige gevallen uit in welke volgorde je drivers installeert, ik bleef problemen houden zolang ik na het installeren van Catalyst drivers niet de nieuwe Via 4-1 installeer. Vastlopers met daarna een freeze up of een crash naar Windows zonder melding in de logs. Aangezien een 9600XT zonder externe voedingsbron kan werken zal het in dit geval nog eerder aan een onstabiele AGP voltage liggen.
Pagina: 1