Omdat ik tijdens internet radio uitzendingen eigenlijk niet genoeg heb aan 1 monitor, heb ik een wat oudere monitor van zolder gehaald.
Het probleem is dat de monitor chronisch te donker is, in windows dus. Daardoor is niet alles even lekker leesbaar, hoewel zwarte text op een witte achtergrond nog wel redelijk ok is.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Gamma instellingen in windows gezocht. Via scherm properties, advanced,etc, kon ik niets vinden.
- Powerstrip gedownload en geinstalleerd (
). Helaas komen de gamma veranderingen die ik hiermee doorvoer, niet door, zowel niet bij mijn te donkere beeldscherm, als bij het andere scherm, wat wel ok is qua helderheid.
- Brightness en contrast monitor gecontroleerd. Die staan al op max
- Adobe Photoshop geinstalleerd om daarmee met de gamma te klooien. Hiermee kreeg ik het voorelkaar om op mijn goede monitor de gamme omhoog te schroeven, maar niet op het te donkere beeldscherm
Openmaken van monitor is niet echt een optie, dat is me te gevaarlijk ed. En ik weet totaal niets van de binnenkant van een monitor
Specs : Te donkere beeldscherm is aangesloten op een s3 virge
(ik heb troggen agp kaarten liggen, maar de s3 virge was het beste wat ik heb qua PCI (waarom zitten er dan ook geen 2 agp slots ofzo op een mobo
)
Goede monitor is aangesloten op een voodoo3500TV
Computer zelf :
P2, 400mhz,192MB, een compaq ep/sb 6400
Het probleem is dat de monitor chronisch te donker is, in windows dus. Daardoor is niet alles even lekker leesbaar, hoewel zwarte text op een witte achtergrond nog wel redelijk ok is.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Gamma instellingen in windows gezocht. Via scherm properties, advanced,etc, kon ik niets vinden.
- Powerstrip gedownload en geinstalleerd (
- Brightness en contrast monitor gecontroleerd. Die staan al op max
- Adobe Photoshop geinstalleerd om daarmee met de gamma te klooien. Hiermee kreeg ik het voorelkaar om op mijn goede monitor de gamme omhoog te schroeven, maar niet op het te donkere beeldscherm
Openmaken van monitor is niet echt een optie, dat is me te gevaarlijk ed. En ik weet totaal niets van de binnenkant van een monitor
Specs : Te donkere beeldscherm is aangesloten op een s3 virge
Goede monitor is aangesloten op een voodoo3500TV
Computer zelf :
P2, 400mhz,192MB, een compaq ep/sb 6400